Jump to content
LAW

Frakendelse af føreretten!

Recommended Posts

Vi kan hurtig blive enige om at spritkørsel er dumt - Det gjorde jeg 1 gang og blev heldigvis stoppet. Så er det uddebatteret.

Kan du blive ubetinget frakend kørekortet i Danmark ved spritkørsel.... Det mente den dansk ret jeg kunne, men har forsat mit svenske kørekort og ingen ballade i Sverige. Altså kun dømt til ubetinget frakendelse af føreretten (Ikke førekortet) i 3 år- - - Ifgl. dom udløber den 24.04.2020 og jeg må da kører bil i Damark igen.... TROEDE JEG.....!!!!!!!!!!

Heldigvis tog jeg kontakt til politiet i Danmark, som ikke mener det sammen som jeg... Ifgl. politiet i Danmark, skal jeg op til en ny køreprøve i teoriprøve i Danmark - - - - - Nu er mit spørgsmål.... Er det helt korrekt, det de forlanger.... Jeg skal simpelthen flytte min adresse hjem til Danmark for at få lov nogensinde at køre i danmark, men mit kørekort er gyldigt nok i andre lande i verden incl. EU.???????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ubetinget frakendelse af kørekort - hos kørekort-guiden.dk

Cirkulære om kørekort - Justitsministeriet (søg efter "ubetinget", bl.a. kapitel 6, §66, stk. 3)

Iøvrigt, hvis man ikke (længere) er dansk statsborger kan man, under skærpede omstændigheder alt efter hvad man har gjort, blive udvist fra Danmark med indrejseforbud, dvs. man kan ikke længere lovligt opholde sig i Danmark. Dette er f.eks. sket i sager om østeuropæiske langturschauffører der er taget for spirituskørsel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...