Jump to content
bonne

Kan vi køre over broen på arbejde?

Recommended Posts

Ja. Det vigtige er, at man har et arbejde der skal passes i Danmark.

Det er nok en god ting at kunne bevise at man har et arbejde i Danmark.

Du skal nok påregne kødannelse de første dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke sikker på at de helt ved det selv. Der var mange modsigelser. Blandt andet at danske statsborgere altid kan rejse ind (og ud?)... Men betjenten sagde omvendt, at pendlere ville blive bedt om at vende om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Danske statsborgere og asylansøgere kan tilsyneladende altid komme ind i Danmark. 

Hvad hvis man er dansk statsborger og skal til Danmark for at besøge venner?

Spændende hvordan grænsevagterne vil håndtere de forskellige situationer, de kommer til at stå med i en kaotisk situation. Sikkert med meget lidt vejledning og lige så dårlig supervision...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, bonne skrev:

Danske statsborgere og asylansøgere kan tilsyneladende altid komme ind i Danmark. 

Hvad hvis man er dansk statsborger og skal til Danmark for at besøge venner?

Spændende hvordan grænsevagterne vil håndtere de forskellige situationer, de kommer til at stå med i en kaotisk situation. Sikkert med meget lidt vejledning og lige så dårlig supervision...

Den nye lov som Folketinget vedtog gør det muligt for myndighederne at være hårde i filten om folk ikke gør som forventet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, bonne skrev:

"Danske statsborgere kan altid indrejse i Danmark."

Listen bliver længere og længere.

"Almindelige familiebesøg, turistbesøg, forretningsrejser, studieture o.lign. udgør ikke anerkendelsesværdige formål."

"Personer, der har et anerkendelsesværdigt formål med deres indrejse i Danmark, skal kunne godtgøre det anerkendelsesværdige formål. Det kan f.eks. være ved fremvisning af legitimation, sygesikringsbevis, ansættelsesbevis, lønseddel, arbejdskontrakt, indkaldelse til behandling på hospital, indkaldelse til retten eller på anden troværdig vis."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Just now, Paul said:

"Almindelige familiebesøg, turistbesøg, forretningsrejser, studieture o.lign. udgør ikke anerkendelsesværdige formål."

"Personer, der har et anerkendelsesværdigt formål med deres indrejse i Danmark, skal kunne godtgøre det anerkendelsesværdige formål. Det kan f.eks. være ved fremvisning af legitimation, sygesikringsbevis, ansættelsesbevis, lønseddel, arbejdskontrakt, indkaldelse til behandling på hospital, indkaldelse til retten eller på anden troværdig vis."

Men det citat for danske statsborgere må være ligegyldigt, for danske statsborgere kan "altid indrejse i Danmark". Så hvis danske statsborgere i Sverige vil i dansk Netto for at købe ost (hvis der er mere), vil altid kunne gøre det uanset hvad vi ellers har at gøre i DK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, bonne skrev:

Men det citat for danske statsborgere må være ligegyldigt, for danske statsborgere kan "altid indrejse i Danmark". Så hvis danske statsborgere i Sverige vil i dansk Netto for at købe ost (hvis der er mere), vil altid kunne gøre det uanset hvad vi ellers har at gøre i DK

Den ta'r du med politiet på Peberholm. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
2 hours ago, Paul said:

Den ta'r du med politiet på Peberholm. ?

Har allerede vendt den med 114.

Danske statsborgere kan uanset hvad altid indtræde i Danmark. Som hun sagde i telefonen, så er reglerne til for at "holde Romaer og lign. ude"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, bonne skrev:

Har allerede vendt den med 114.

Danske statsborgere kan uanset hvad altid indtræde i Danmark. Som hun sagde i telefonen, så er reglerne til for at "holde Romaer og lign. ude"

Fik du nævnt at du kører i en svensk indregistreret bil? ?

Den med romaerne får du nok ikke på skrift... ?

2 timer siden, bonne skrev:

Det kunne faktisk være sjovt at svare, når politiet spørger "hvad skal du i Denmark?"

"Jeg skal over i Netto og købe ost"

Jeg synes du skulle prøve og så lægge det op på YouTube. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 3/14/2020 at 1:45 PM, Paul said:

Den ta'r du med politiet på Peberholm. ?

Nå... jeg var ovre i går. Det var for at lave noget arbejde, der krævede fysisk tilstedeværelse (opsætning af nyt Wifi)

Sjovt at gøre holdt på Peberholmen. Måske skule jeg tage en madpakke med næste gang.

Nå, jeg blev spurgt om jeg havde pas. Jeg havde næsten glemt at tage det med inden - er vant til bare at vise kørekort. Jeg viste det, og uden videre bad han mig køre videre. Ærgeligt at han ikke spurgte, hvad jeg skulle, for så havde jeg sagt, at jeg skulle købe ost.

Det skulle jeg også. Jeg fik hamstret hele to oste.

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt medierne intenst den sidste uge, og forskellen mellem hvordan der bliver reageret på krisen i Danmark og Sverige er virkelig slående. Der findes ikke et klart overblik over, hvad der foregår i Sverige lige nu, hvorimod alle danskere burde vide hvad som gælder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
2 hours ago, Paul said:

Jeg har fulgt medierne intenst den sidste uge, og forskellen mellem hvordan der bliver reageret på krisen i Danmark og Sverige er virkelig slående. Der findes ikke et klart overblik over, hvad der foregår i Sverige lige nu, hvorimod alle danskere burde vide hvad som gælder.

Svenskerne har det som Kemiske Ali under krigen i Irak.

Har snakket med nogle og de slår det hen med, at det er som en influenza.

MacDonald er fyldt så sent som i dag og folk står tæt i kø til bestilling. Ingen sæbe på toiletterne og naturligvis ingen sprit.

Hvis ikke det kommer et udbrud i Sverige som i Italien, så er det Danmark og resten af verden, det har overreageret i det ekstreme.

 

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, bonne skrev:

Hvis ikke det kommer et udbrud i Sverige som i Italien, så er det Danmark og resten af verden, det har overreageret i det ekstreme.

Jeg synes Danmark gør det helt rigtige - lige til stregen og ikke længere.

Og jeg er glad for vi bor langt ude på landet inde i skoven - for svenskerne får voldsomt travlt inden længe, især i (stor)byerne. Forestil dig, at du får behov for lægebehandling og ikke kan komme til.

Hellere overreagere i det ekstreme end: Hæren ruller ind i Bergamo for at transportere ligene ud

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Virusexpert: Som en svår influensasäsong - SVT

Citat (Johan Giesecke): "Det är en dålig åtgärd som ställer till så mycket annat i samhället. Det finns en miljon barn i Sverige som är mellan 0 och 10 år gamla. De behöver tillsyn, om man stänger skolorna så att en av deras föräldrar måste vara hemma så kommer det att få enorma effekter."

Det får også en enorm effekt, hvis størstedelen af lærerne bliver syge, og børnene så alligevel skal passes af deres forældre. Gad vide om de svenske politikere har overvejet den situation?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...