Jump to content
Sign in to follow this  
Kay

BroPas øresund bestilt, men virker den i ved storebæltsbroen?

Recommended Posts

Hej, da jeg skal til Malmø sidst i næste uge har jeg bestilt mig en BroPas aftale (bemærk, det er ikke pendleraftalen), hvor jeg bl.a. vil få en BroBizz. Men da jeg er fra Odense, så har jeg også lige været inde på Storebæltsbroen hjemmeside og kigge. Der har de også et system med BroBizz. Her står der, at hvis man har "BroBizz Fritid" så kan man bare køre gennem de automatiske BroBizz baner. Mit spørgsmål er så, er den BroPas/BroBizz jeg bestiller fra Øresundsbro den samme som "BroBizz Fritid" som Storebæltsbro omtaler? Eller har disse to bro'ers BroBizz overhovedet noget med hinanden at gøre?

Ok, nu har jeg lige læst om den EasyGo system som træder i kræft d. 1/3. Så mit spørgsmål er nu bare, kan Øresunds BroPas/Brobizz aftale ligestilles med Storebælts Brobizz fritid aftale?

Fra 1. marts 2007 udvides mulighederne for at anvende BroBizz'en. Med det nye EasyGo samarbejde kan BroBizz'en fra denne dato benyttes til betaling af bompenge, for parkering og færgeoverfarter rundt omkring i Danmark, Norge og Sverige. Din Storebælt BroBizz vil også automatisk kunne anvendes på Øresundsbron og omvendt. Hvis du vil se, hvor BroBizz'en fremover vil kunne anvendes, så kan du gå ind på EasyGo's hjemmeside, hvor der findes detaljerede informationer om mulighederne http://70.86.111.194/~easygo/index.php?lang=da Herinde kan man under spørgsmål og svar få at vide: 1. Får jeg rabat i alle de anlæg, hvor jeg kører med EasyGo? Nej. Du får kun rabat i det/de anlæg, hvor du har en aftale. Du kan tegne flere aftaler på samme elektroniske sender. Dvs. når jeg bestiller en BroPas aftale fra Øresundsbro - og betaler årlig abb. til dem, så har jeg kun indgået en rabataftale med Øresundsbro. Men min BroBizz kan dog pga. EasyGo aftalen nu også benyttes gennem Storebæltsbroens automatiske terminaler. Men man betaler normaltakst - man får dog 5% rabat fordi man benytter BroBizz fremfor den manuelle bane.

...man får dog 5% rabat fordi man benytter BroBizz fremfor den manuelle bane.
Som også er den normale rabat hvis man har en "BroBizz Fritid" aftale med Storebælt - som også giver 5% rabat på dag-, weekend- og aften-rabatterne. Men hvis man kun har en aftale med Storebælt og gerne vil over Øresund er det priserne for "ØresundBonus Privat" som gælder.

"Med din Storebælt BroBizz Fritid betaler du 261,25 kr. pr. tur over Øresundsbron (personbiler under 6 m). Anskaffer du BroPas, som koster 235 kr. årligt, kan du komme over Øresund for 139 kr. pr. tur i en personbil under 6 m." citat fra denne side: Bropas Så vidt jeg kan se er det en fordel at købe Brobizz til Storebælt, hvis man kun benytter Øresundsbroen få gange, mens Propas til Øresund bedst kan svare sig hvis man benytter Øresundsbroen oftere

"Med din Storebælt BroBizz Fritid betaler du 261' date='25 kr. pr. tur over Øresundsbron (personbiler under 6 m). Anskaffer du BroPas, som koster 235 kr. årligt, kan du komme over Øresund for 139 kr. pr. tur i en personbil under 6 m." citat fra denne side: Bropas Så vidt jeg kan se er det en fordel at købe Brobizz til Storebælt, hvis man kun benytter Øresundsbroen få gange, mens Propas til Øresund bedst kan svare sig hvis man benytter Øresundsbroen oftere
Godt svaret på et over 2 år gammelt indlæg:laugh:

Men når vi nu opfordrer folk til at bruge søgefunktionen, så kommer den slags jo nok:cool: Desuden er hans konlusion heller ikke korrekt -med de 2 løsninger er det da stadig billigst med en øresundsbizz uanset hvor mange ture du skal over!:confused: (dog ikke hvis man kun skal den ene vej 1 gang:cool:)