mickiii 10 Report post Posted August 11, 2011 Dette er med al sandsynlighed et meget naivt spørgsmål, men here goes: Hvis jeg kommer hjem fra US med mere end hvad jeg må jvf. toldreglerne, hvordan fungere det så? Findes der svenske toldere i Københavns lufthavn, eller kan de danske toldere også handle på deres vegne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mickiii 10 Report post Posted August 11, 2011 Nevermind, fandt lige samarbejdsreglerne :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
jolin 15 Report post Posted August 11, 2011 Hvis du lander i Kastrup er det danske toldere. Hvad får dig til at tro at der skulle være svenske toldere i en dansk lufthavn? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mickiii 10 Report post Posted August 11, 2011 Eftersom at jeg antager at danske toldere kun har bemyndigelse over danske affærer, så blev jeg lidt i tvivl om hvor man så skulle fortolde varer til Sverige. Så vidt jeg kan læse i samarbejdsaftalen fra 2000, så må svenske toldere godt opererer i Københavns lufthavn. Anyways ringer til dem i morgen for at være sikker på om det foregår i lufthavnen eller ved broen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Menace 10 Report post Posted August 12, 2011 På Hyllie station er der en tlf. du kan ringe fra til tolden, lige ved elevatoren - Den røde toldtlf. :-) Ellers kan du kører ind til siden ved broen..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mickiii 10 Report post Posted August 12, 2011 Nu har jeg ringet til dem - et lidt forundrende svar må jeg sige. Det viser sig at varerne skal toldes efter danske regler, hvilket pludselig gør det til en dårlig forretning at tage visse ting med fra US, da Danmark pålægger en strafafgift på 12% for alle varer fra US :( Quote Share this post Link to post Share on other sites
sup3rior 22 Report post Posted August 12, 2011 Nu har jeg ringet til dem - et lidt forundrende svar må jeg sige. Det viser sig at varerne skal toldes efter danske regler' date=' hvilket pludselig gør det til en dårlig forretning at tage visse ting med fra US, da Danmark pålægger en strafafgift på 12% for alle varer fra US :([/quote'] Yup, varen fortoldes i første EU land den ankommer til (frihandelszoner undtaget)... Så i dit tilfælde vil det være i DK... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jakriborg 10 Report post Posted August 12, 2011 Hvilke varer handler det om? Og hvori består forskellen mellem dansk og svensk fortoldning? Hvis det handler om mange penge, du kan spare, kan du jo flyve direkte til Sverige eller rejse videre med fly til Sverige, så sker fortoldningen som oftest på slutdestinationen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mickiii 10 Report post Posted August 12, 2011 Det drejer sig om en racercykel (100K klassen) hvor der er en del penge at spare, men de 12% får det snildt til at vælte. Desværre så er det en kammerat som skal derover og ikke mig selv, og deres flybilletter kan desværre ikke ændres. Internethandel er en mulighed, men det gør jeg ikke med så dyre varer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pede 10 Report post Posted August 12, 2011 Kunne din kammerat ikke medbringe et stks cykel til usa til en værdi af ca 250 SEK. Og så medbringe den nye cykel ved hjemkomsten istedet for? Altså ikke for at opfordre til noget lusk eller andet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gio 23 Report post Posted August 12, 2011 Evt. kunne man jo undersøge muligheder for rabat på samme cykel i DK/SE, såfremt man kender de rette mennesker. Du kan smide mig en pm med detaljerne - så forhører jeg mig gerne hos et par instanser i DK som importerer/forhandler. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RS6 10 Report post Posted August 12, 2011 Kunne din kammerat ikke medbringe et stks cykel til usa til en værdi af ca 250 SEK. Og så medbringe den nye cykel ved hjemkomsten istedet for? Altså ikke for at opfordre til noget lusk eller andet... Hvordan skulle det nedbringe indfortoldningen i DK? Det er jo ikke et momsregnskab.....! Og pas på moderators vågne falkeblik!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sup3rior 22 Report post Posted August 12, 2011 Hvordan skulle det nedbringe indfortoldningen i DK? Det er jo ikke et momsregnskab.....! Og pas på moderators vågne falkeblik!! Ganske simpelt fordi du ikke skal fortolde noget du har med hjem, som du også havde med ud... Quote Share this post Link to post Share on other sites
koustrup 10 Report post Posted August 12, 2011 Ganske simpelt fordi du ikke skal fortolde noget du har med hjem' date=' som du også havde med ud...[/quote'] Og det er der slet slet ikke taget højde for, for tolderne har nemlig ikke regnet den ud ;-) Stelnummer kan hurtigt afsløre at der er tale om en ny cykel, ligesom det faktisk er dit ansvar at bevise at den er "lovlig". Gør som Gio foreslår, du kan sagtens få en pæn rabat.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RS6 10 Report post Posted August 12, 2011 Og det er der slet slet ikke taget højde for, for tolderne har nemlig ikke regnet den ud ;-) Stelnummer kan hurtigt afsløre at der er tale om en ny cykel, ligesom det faktisk er dit ansvar at bevise at den er "lovlig". Gør som Gio foreslår, du kan sagtens få en pæn rabat.. Præcis......!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jakriborg 10 Report post Posted August 12, 2011 Ganske simpelt fordi du ikke skal fortolde noget du har med hjem' date=' som du også havde med ud...[/quote'] Så skal man jo også huske lige at fremskaffe en dansk kvittering for cyklen, som bør medbringes på rejsen i tilfælde af, at tolderne spørger. Så det holder nok ikke ... Quote Share this post Link to post Share on other sites