Jump to content
Thorup

billigere at køre over broen ?

Recommended Posts

Altså som Brian (Rikke Rost) og jeg (Brian) diskuterede på Facebook, så er vi ikke enige om hvordan deres prisliste for "SmutTursrabat" skal læses. Brian mener at det skal læses som at kolonnen "SmutTursrabat" er den egentlige pris per tur (af de dyre). Jeg mener at det skal læses, som det beløb man kan trække fra normalprisen. Rabat jf. Den Danske Ordbog, betyder et afslag i prisen, med et helt konkret eks. "man får 200 kr. i rabat". Altså et beløb man trækker fra normalprisen. Det vil sige at det bør læses som at normalprisen er 149 DKK. Så får man 100 DKK i rabat, hvorefter prisen er 49 DKK. Hvis det ikke skal læses som et beløb man trækker fra normalprisen, vil jeg mene at kolonnen skal navngives anderledes end det nuværende "SmutTursrabat", og i stedet skal navngives noget i stil med "SmutTurspris".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Altså som Brian (Rikke Rost) og jeg (Brian) diskuterede på Facebook, så er vi ikke enige om hvordan deres prisliste for "SmutTursrabat" skal læses. Brian mener at det skal læses som at kolonnen "SmutTursrabat" er den egentlige pris per tur (af de dyre). Jeg mener at det skal læses, som det beløb man kan trække fra normalprisen. Rabat jf. Den Danske Ordbog, betyder et afslag i prisen, med et helt konkret eks. "man får 200 kr. i rabat". Altså et beløb man trækker fra normalprisen. Det vil sige at det bør læses som at normalprisen er 149 DKK. Så får man 100 DKK i rabat, hvorefter prisen er 49 DKK. Hvis det ikke skal læses som et beløb man trækker fra normalprisen, vil jeg mene at kolonnen skal navngives anderledes end det nuværende "SmutTursrabat", og i stedet skal navngives noget i stil med "SmutTurspris".
Enig det burde være det man kan trække fra den oprindelige pris... Hvilket får mig til at overveje lige at rulle de 16 ture på en gang til 784 og så de sidste 34 ture til 1054 (34 ture for 1838+brænsof) i stedet for 16*149 + 18*31 (2384+558) 34 ture for 2942

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Altså som Brian (Rikke Rost) og jeg (Brian) diskuterede på Facebook, så er vi ikke enige om hvordan deres prisliste for "SmutTursrabat" skal læses. Brian mener at det skal læses som at kolonnen "SmutTursrabat" er den egentlige pris per tur (af de dyre). Jeg mener at det skal læses, som det beløb man kan trække fra normalprisen. Rabat jf. Den Danske Ordbog, betyder et afslag i prisen, med et helt konkret eks. "man får 200 kr. i rabat". Altså et beløb man trækker fra normalprisen. Det vil sige at det bør læses som at normalprisen er 149 DKK. Så får man 100 DKK i rabat, hvorefter prisen er 49 DKK. Hvis det ikke skal læses som et beløb man trækker fra normalprisen, vil jeg mene at kolonnen skal navngives anderledes end det nuværende "SmutTursrabat", og i stedet skal navngives noget i stil med "SmutTurspris".
Det er tilsyneladende nu blevet rettet til smutturspris ;) så det koster altså 100,- pr. vej hvis man er tilbage igen inden for 6 timer!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev og spurgte hvordan det skulle forstås med smuttursrabat vs smutturspris og fik følgende svar: Priserna har alltid varit 149 DKK en väg, är du sen tillbaka inom 6 timmar så är det 51 DKK för hempassagen. Ursäkta felkommunikationen på vår hemsida. Men det totala priset är och har alltid varit 200 DKK totalt. Hvilket bare gjorde mig mere forvirret... Så fuld pris den ene vej og rabat tilbage igen (men ikke 100kr rabat), dog ialt 200 kr som 2x 100kr smutturspris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster det så når man kører over efter de 16 dyre ture (149 kr), altså når man skal betale 31 kr pr tur? Bliver det også 100 kr pr. tur såfremt man vender hjem indenfor 6 timer, eller er der så ingen rabat?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad koster det så når man kører over efter de 16 dyre ture (149 kr)' date=' altså når man skal betale 31 kr pr tur? Bliver det også 100 kr pr. tur såfremt man vender hjem indenfor 6 timer, eller er der så ingen rabat?[/quote'] Det står der jo i oversigten på broens hjemmeside: http://dk.oresundsbron.com/page/906 - "SmutTursrabatten" gælder ikke ved tur 17 -> 50, så derfor koster det 'kun' kr. 31 per vej alle dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det nye "tilbud" fra broen er jo som man kan forvente. De skal tjene penge som et hvert andet selskab der lever af kunder. Efter som de har monopol på fast forbindelse mellem DK og SE, ja så er der jo ingen grund til at miste penge på at give alle pendlerne den mindste lille rabat på noget - vi betaler jo hver måned alligevel, år efter år. Det eneste det drejer sig om, det er at lokke flere kunder i butikken, end dem der er i forvejen..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...