Jump to content
Mette

Vinterdæk + fælge til en BMW 320 X Drive

Recommended Posts

Hej. Nogle der har tip til RFT vinterdæk (205x55x16) + alu fælge (gerne brugte, synes de er for dyre fra nye) til en BMW 320 fra 2012 (E90/E91) X Drive. Evt. også råd mod dem man IKKE bør købe. Nogle der ved om der evt. er stålfælge som passer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tippet med hensyn til dæk og fælge til jeres fine 320'er er at pløje Blocket igennem for tilbud - det er lykkes for mig et par gange at finde ganske fine og originale BMW fælge til en fornuftig pris. Jeg har faktisk et sæt i 7Jx16 ET20 til salg men jeg de passer ikke på 320xd. Den skal have 7Jx16 ET34. Prøv at høre CityDäck. Ellers fandt jeg også stålfælge her http://www.nordendack.se/Falgar_Platfalgar_MWD/products/1086811/Platfalg_7x16_5-110_ET34.html - som jeg *tror* passer. Det er bare slet ikke helt så lækkert som et sæt alufælge. Sørg for at købe gode vinterdæk af premium-fabrikanter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry jeg lige blander mig Mette, men hvad er "dyrt"? Kan godt forstå det er dyrt hvis du vil have der skal stå BMW på fælgen, men der findes jo mange andre og lige så gode løsninger, end originale BMW-fælge. Kan til gengæld ikke forstå folk vil købe brugte vinterdæk, så dyrt er det altså heller ikke. Det er bilens eneste kontakt til underlaget den vinterdag du virkelig har brug for det, og så KAN det være surt at sidde i sin nye 350.000+ kroners BMW - med brugte vinterdæk til halv pris. Som tommelfingerregel kan du godt regne med at langt de fleste normalbrugte dæk på Blocket har kørt over dobbelt så langt som annoncerne lover. Utroligt mange dæk på Blocket har sjovt nok gået 200 mil! ;) Her er mit bud: 4 nye 16" alu fælge med Continental WinterContact-TS-850 dæk, dæk monteret + afbalanceret, og med fragt til vilkårlig dansk adresse: 6.210 DKK! Det er så ikke RFT, men who cares.. Du kan dog sikkert lægge en 1.000 kr-seddel til, så får du RFT dæk hvis det er vejen frem. http://www.daekonline.dk/cgi-bin/komplettrad.pl?cart_id=40215950.123.527&Cookie=&CGISESSID=a78dae4933ca2155da6fa550760bc83a&language=DK&dsco=123&typ=winter&Session_Detail=Continental_WinterContact-TS-850_205_55_16_D-119198&Change=Detail&BrandCode=105&TypeCode=20848&ModelCode=2947 Så bliver det ikke meget billigere for nye alu-fælge med nogle af de bedste vinterdæk du kan få :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan til gengæld ikke forstå folk vil købe brugte vinterdæk' date=' så dyrt er det altså heller ikke. [/quote'] Jeg vil nu så sige at jeg primært gik efter brugte BMW fælge (fordi det vil jeg gerne have der står på dem, men ikke har lyst til at give 15-20.000 for dem). Jeg fandt så tilfældigvis et sæt med gode 2 år gamle dæk (iflg produktionsdatoen på dækket) som er pænt og jævnt slidte alle 4 med 6-7 mm slidbane. De er originalt leveret fra BMW. Så jeg ser ikke rigtig nogen grund til at skifte dækkene ud med nye.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer begge. Vi er ude efter brugte fælge men absolut NYE dæk! Og lige præcis som Lars skriver vil vi gerne have, at der står BMW på fælgene men vil ikke give en formue = 15.000 for dem! Dækkene skal være nye, det var mere om der var anbefalinger til specielle dæk. Og ja vi vil helst have RFT dæk ellers dækker vejhjælp ikke i tilfælde af punktering, og det ville ikke hjælpe spor med lappegrej, for jeg har ikke en dyt forstand på dækskifte, og da jeg har bilen hver dag, ved jeg godt hvem der ville hænge på den :).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere købt via dækonline, men er kommet lidt i tvivl. Per den 1. november i år træder der nemlig nye regler om markering af dæk i kraft (http://ndias.com/produkter/person-og-varevogne/daek/eu-maerkning/). Generelt set er det dæk, der er er produceret efter 30 juni 2012, som skal have det nye mærke. Rundt omkring på nettet (og hos visse dækforhandlere - men de er vel ikke direkte til at stole på som konkurrenter til dækonline) siger mange, at dækonline sælger 2. sorteringsdæk / parallel importerede dæk og mange kommercielle forbrugere af dæk må ikke købe på dækonline i deres virksomheder. På den anden side, så kan man jo som forbruger ikke se på et dæk, at det er 2. sortering eller andet, man har kun alderen på dækket at forholde sig til - og hvem forbyder en almindelig dækforhandler selv at købe på dækonline og score en ekstra fortjeneste i besparelsen på at sælge videre til forbrugeren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...