Jump to content
larsk

Søgefunktionen virker ikke?

Recommended Posts

Det er nu ret ærgerligt, dels fordi der ligger stadig mange 'guldkorn' - især for andre som vil flytte over, og dels for den rest af det sociale som vel stadig findes, selvom vi er blevet færre :( Jeg har personligt været glad for det fællesskab, som naturligt har været omkring forumet, og glad for de hurtige og korrekte svar jeg har fået, når jeg har undret mig over svenskens adfærd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange aktive brugere er der tilbage herinde? måske vi kunne sammenfatte nogen af de gode spørgsmål og svar til en samlet øresunds-guide (pdf eller lign. ) inden siden lukker helt. der er en del emner som er sat på som "sticky" som man med fordel kunne kopiere ud. Jeg må også indrømme at debatten var mere livlig og sjov i gamle dage, men det er jo nok en tid som har udspillet sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med vores ØresundsLAN har vi talt om at arrangere det via Facebook. Facebook er noget rodet i forhold til at finde gamle diskussioner men der er ikke rigtigt andre muligheder. Både Superior og Dannemare har tilbudt at tage over, men der sker ikke så meget på den front. Det er noget øv at alting sker på Facebook, men alternativet er at starte et nyt forum op på en anden platform.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi må vist nok snart indse at 'festen' er forbi ;)
Hvis Steen så bare var interesseret i at slippe tøjlerne, så kunne os som var interesseret få fixet tingene så forummet kunne leve videre...
I forbindelse med vores ØresundsLAN har vi talt om at arrangere det via Facebook. Facebook er noget rodet i forhold til at finde gamle diskussioner men der er ikke rigtigt andre muligheder. Både Superior og Dannemare har tilbudt at tage over, men der sker ikke så meget på den front. Det er noget øv at alting sker på Facebook, men alternativet er at starte et nyt forum op på en anden platform.
Facebook... Man bliver jo snart tvunget over på det skidt :/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis Steen så bare var interesseret i at slippe tøjlerne, så kunne os som var interesseret få fixet tingene så forummet kunne leve videre... Facebook... Man bliver jo snart tvunget over på det skidt :/
Enig, men mulighederne er begrænset. Jeg har en lille NAS-server derhjemme som godt kan køre noget forum software. Vanilla Forum e.l. men jeg tror den løsning er knap så optimal. Måske Dannemare har noget bedre "jern" af hoste på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Enig, men mulighederne er begrænset. Jeg har en lille NAS-server derhjemme som godt kan køre noget forum software. Vanilla Forum e.l. men jeg tror den løsning er knap så optimal. Måske Dannemare har noget bedre "jern" af hoste på.
Jern er sku det mindste problem... Problemet er at Sunddebat.com sidder med en masse historik/information som er indsamlet gennem årene og som er det der gør det attraktivt... At starte et nyt forum er nemt, men at få informationen derind/få trukket brugere til er sværere... Men igen, hvis vi er "nok" interesserede i det kan vi jo nok få det til at løbe af stablen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det vil være ærgeligt hvis alt den information går til grunde og er ihvertfald klar til at give en hånd med til at porte det til et nyt site, jeg kan hverken html eller hoste det, men jeg kan ihvertfald deltage i at få informatioen flyttet over.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der kunne være god ide i at omdanne en del tråde til guider og tilføje dem på et nyt forum på et nyt site. jeg kan se at Gio bla. har været mega skrap til at lave en del tråede til "sticky" og låst dem så de faktisk fremgår som en guide herinde. kan vi ikke oprette en ny tråd herinde som hedder "nyt debat forum" hvor vi måske kan samle de frivillige kræfter der måtte være herinde til at få skabt et nyt site , forum + pendler klub / forening. eller bare se hvor stor efterspørgesel der er for et nyt sted at henvende sig. jeg tænker også at www.oresunddirekt.com allerede har en del af disse guider, som også er ret opdateret, man kunne måske indlede en form for sammenarbejde med dem også?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jern er sku det mindste problem... Problemet er at Sunddebat.com sidder med en masse historik/information som er indsamlet gennem årene og som er det der gør det attraktivt... At starte et nyt forum er nemt, men at få informationen derind/få trukket brugere til er sværere... Men igen, hvis vi er "nok" interesserede i det kan vi jo nok få det til at løbe af stablen...
Findes der en form for Web Scraper eller lignende software der kan gennemgå data og lægge det i en ny database? Uden at det bliver decideret hacking? Eller er det et spørgsmål om manuelt at gennemgå trådene og opsummere det i stickys?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der kunne være god ide i at omdanne en del tråde til guider og tilføje dem på et nyt forum på et nyt site. jeg kan se at Gio bla. har været mega skrap til at lave en del tråede til "sticky" og låst dem så de faktisk fremgår som en guide herinde. kan vi ikke oprette en ny tråd herinde som hedder "nyt debat forum" hvor vi måske kan samle de frivillige kræfter der måtte være herinde til at få skabt et nyt site , forum + pendler klub / forening. eller bare se hvor stor efterspørgesel der er for et nyt sted at henvende sig. jeg tænker også at www.oresunddirekt.com allerede har en del af disse guider, som også er ret opdateret, man kunne måske indlede en form for sammenarbejde med dem også?
Det kunne være en mulighed, vi skal bare have identificeret hvilke informationer som er vigtige...
Findes der en form for Web Scraper eller lignende software der kan gennemgå data og lægge det i en ny database? Uden at det bliver decideret hacking? Eller er det et spørgsmål om manuelt at gennemgå trådene og opsummere det i stickys?
Det findes, men er ikke lovligt... Steen ejer sunddebat.com og den information som den indeholder... At scrape data automatisk over til et nyt forum vil ikke være tilladt. Den eneste lovlige måde at gøre det på er at skrive teksten på ny i et andet forum (ikke copy/paste desværre)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Når jeg søger på f.eks. 'påske' eller 'helligdage' får jeg nul hits - det er næppe korrekt - ved at det med skærtorsdag og andenpåskedag har været oppe før?
Det ser ud til at søgeindexet skulle genopbygges efter opdatering fra VB4 til VB5. Den skulle være der nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ikke ret meget der virker mer så hvis ikke siden var død inden er den manglende funktionalitet det sidste dødsstød der skulle til.
"Ikke ret meget" er vel lidt voldsomt, men jer er da lidt overrasket over hvor meget man skal gøre om efter en sådan opdatering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lukker debatten da?
Gio snakker på egne og ikke "bestyrelsen"''s vegne :laugh: Jeg har ikke nogen planer om at nedlægge debatten, men jeg tror Gio mener at der ikke er meget aktivitet. Det var netop fordi at det ikke skulle være funktionaliteten der gjorde det at der blev opdateret, da VB4 ikke længere opdateres. Det skuffer mig dog noget hvor lidt man får for de over $200 en opgradering koster og hvor meget man skal fixe efterfølgende. Jeg var på det, men så skulle jeg en uge til USA og så kom jeg fra det igen. Lad mig endelig vide hvad problemer der er. Jeg ved at der er nogen med dansk karakterer med Tapatalk og så Gio der ikke kan moderere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lad mig endelig vide hvad problemer der er. Jeg ved at der er nogen med dansk karakterer med Tapatalk og så Gio der ikke kan moderere.
Dejligt du er tilbage... Det ville være ærgeligt hvis forummet skulle dø :) Ellers er der "Nye emner" funktionen som vidst ikke virker efter hensigten. Når man trykker på den viser den ganske rigtigt en liste, men for hvert emne der er en/flere nye indlæg i starter den med at vise det første indlæg i den pågældende tråd, for derefter at vise 1 eller flere af de nye indlæg i de efterfølgende linjer. Lettere forvirrende :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fx lønforhøjelse tråden i tapatalk ender i indlæg fra 2011. Den viser der ikke er nyere indlæg end det.
Problemet er at der ikke er mange settings at gøre godt med, så det ligge hos Tapatalk. F.eks. kan jeg se at Tapatalk ikke har lavet det med danske bogstaver: https://support.tapatalk.com/threads/issue-with-danish-chars.20101/#post-137525

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dejligt du er tilbage... Det ville være ærgeligt hvis forummet skulle dø :) Ellers er der "Nye emner" funktionen som vidst ikke virker efter hensigten. Når man trykker på den viser den ganske rigtigt en liste, men for hvert emne der er en/flere nye indlæg i starter den med at vise det første indlæg i den pågældende tråd, for derefter at vise 1 eller flere af de nye indlæg i de efterfølgende linjer. Lettere forvirrende :)
Og nu virker "Nye emner" funktionen ikke længere her, den viser ikke emner som indeholder nye indlæg længere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...