Esser Posted February 9, 2017 Report Posted February 9, 2017 Hej jeg har kig på et hus i Sverige, som har en status som "friligganda villa". Mit spørgsmål går på: må jeg bruge dette hus som fritidshus og altså ikke bo i huset men bo i DK. Kan ikke rigtig forstå logikken med de svenske boformer... På forhånd tak!
sup3rior Posted February 9, 2017 Report Posted February 9, 2017 Der skulle ikke være noget juridisk i vejen for at bruge en villa som fritidshus, der eksisterer som udgangspunkt ikke bopælspligt i ejendomme...
skallstorp Posted February 12, 2017 Report Posted February 12, 2017 Jeg tror stadigvæk at visse kommuner kan have regler for det. Der var snak om dette for nogen år siden, men om loven blev ændret ved jeg ikke. Ring til kommunen og spørg. Stol ikke på hvad mægleren siger. Der er også stadigvæk kommuner der skal have en attest fra hjemlandet på at man er en ordentlig borger!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now