Jump to content
Camillen

barsel + pasning..

Recommended Posts

Hej, Vi er snart også på vej over sundet - særligt hvis vi kan finde en løsning på dette problem: Jeg er for øjeblikket på barsel, som løber ud når barnet er ca 10½ mdr - men jeg har lige læst, at dagis'en ikke tager børn under 1 år... Hvordan skal jeg kunne få ham passet i den 1½ mdr? Er der privat pasning? Før barslen nåede jeg ikke at finde job, så dels er jeg afhængig af at finde et job snarest pga. huskøb, og dels ved jeg ikke hvem, der så skal udbetale den resterende barseldagpenge, da jeg jo fraflytter DK. DK kan jo ikke være 'min arbejdsgiver', når jeg er flyttet ud af landet? Gælder de svenske barselsregler så - og hvilken konsekvens har det for min resterende barsel? Kort sagt: hvad skal jeg leve af fra august (hvor vi flytter) og frem til og med oktober? :confused: Kunne det være en løsning at finde job i DK og så søge om at få knægten passet i arbejdskommunen i DK, da de jo tager mindre børn? Hos fx en dagpleje? Vi er virkelig på spanden med det her, så al hjælp værdsættes! :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Camilla, nu har du i dine 2 første indlæg spurgt om nogle ting som der er spurgt til mange gange herinde. Prøv at bruge søge funktionen herind, så er jeg sikker på at du kan finde svar på mange af dine spørgsmål. Og velkommen til når tid er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

puuh Jeg har netop brugt en del tid på at lede efter info her på sitet, synes det er lidt svært at finde lige nøjagtig dét, jeg skal bruge... Mit hoved værker af alle de regler, jeg skal proppe ned i det >støn< :sick: Når det er sagt, tak for velkomsten :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har netop brugt en del tid på at lede efter info her på sitet, synes det er lidt svært at finde lige nøjagtig dét, jeg skal bruge... Mit hoved værker af alle de regler, jeg skal proppe ned i det >støn< :sick: Når det er sagt, tak for velkomsten :D
Hej Camillen, Ja, nogle gange føles det virkelig uoverskueligt når man skal søge svar - kender det godt...:) Jeg er ikke selv mor endnu men får alligevel lyst til at give mit besyv med. Du spørger hvad du skal gøre de 1 1/2 måned inden barnet kan komme i institution. Jeg tror jeg ville få barnet passet privat. Jeg kan huske at der er en kvinde herinde, Jenny mener jeg hun hedder, som nogle gange har eftersøgt børn at passe. Hun passer vistnok flere danskeres børn (eller har gjort) - men jeg kender ikke til aldergrænse eller noget. Det ser endda ud som om hun har skrevet fornylig - se her: http://www.debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5093&highlight=jenny Jeg kender desværre ikke så meget til reglerne om barselspengene, tænker umiddelbart at du nok vil modtage fra Sverige når du flytter herover - men har jo ikke noget at ha' det svar i sådan helt konkret - så det er jo ikke så forfærdeligt gavnligt for dig. Derudover - held og lykke med flytning, jobsøgning og barnepasning :) Winnie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...