Hejsa
For nogle år siden fik jeg konverteret min DK kort til en SE, Nuldrede ned på Länstyrelsen, snakkede med en i et vagtbur, fik et stykke papir, afleverede DK'en fik en kopi af det plus et stempel. Gik 2 uger, fik et brev hvor jeg skulle underskrive mit kommende kørekort plus vedhæfte et billed, så fik jeg et nyt brev cirka 2 uger senere, af jeg skulle fedte ned på posten, betale...måske 400 SEK, fik udleveret mit nye og vupti, så havde jeg også et id-kort.
Nu er jeg ved at tage MC kort i Sverige, kan anbefales, de er meget mere grundige end i DK med teorien, og det praktiske. Og det er lidt i retningen af tysk grundighed, måske til tider lidt i overkanten, men deres system kører på skinner.