Jump to content

Nenad

Members
  • Antal indlæg

    306
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Nenad

  1. Hejsa Ja det er surt når man skal undersøge alt selv, men det er blevet til en vane at gør det. Jeg overvejer at klage, jeg har hentet en formular hjem og skrevet historien ned dag for dag. Hav en god jul selv Nenad
  2. Sidste nyt Efter at have ringet til hospitalet og blevet stillet om en del gange fik jeg at vide at det er en fejl. Men efter 1.1.09 der udfører de ikke en del operationer mere så jeg skal på andet hospital... Så alt i alt er alt i orden. God jul til alle sammen Nenad
  3. Hejsa Jeg bliv beroliget frem til jeg så dette på nettet: Sundhedskortet Sygesikringsbeviset har skiftet navn til sundhedskortet Sygesikringen overgik pr. 1. januar 2007 til Sundhedsloven - og dermed skiftede vores sygesikringsbevis navn til sundhedskort Hvad giver sundhedskortet ret til Alle, der har fast bopæl i Danmark, er sikret hjælp fra den offentlige sygesikring. Lægehjælp er som hovedregel gratis. Til en række andre behandlinger betaler sygesikringen et tilskud og du selv den resterende del af udgiften. Sundhedskortet er dokumentation for, at du har ret til sygesikringens ydelser. Du skal derfor medbringe kortet ved alle henvendelser til læge, speciallæge, tandlæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog, apotek, sygehus, kommunen og på udlandsrejser. Dette fandt jeg på: http://www.regionsjaelland.dk/regionens-opgaver/sundhed/borgere/sygesikring/Sider/sundhedskortet.aspx Mvh Nenad
  4. CITATER FRA LÆGEJOURNALER En gang imellem har hun konstant og sjælden hovedpine. Klager over dobbeltsyn, har praktisk taget været til stede under hele indlæggelsen. Vi må tage røntgenfoto af anklerne. Moderen er hjemmegående, men har dog gået i børnehave. Nu begyndende stær på højre øje, hvorfor der er god grund til at Operere venstre side. Patienten er set i overlæge Hansens konsultation, og det er herfra indført, at den objektive undersøgelse ikke passer. Specielt passer det ikke, at drengen er så stor, som han er. Patienten græder konstant. Hun synes også at være deprimeret. Patienten har brystsmerter, hvis hun ligger på sin venstre side i mere end et år. Patienten har efterladt sine hvide blodceller på et andet hospital. Patienten har ingen fortilfælde af selvmord. Patienten har klaret sig helt uden ilt i sidste døgn. Patienten har lidt af depressioner, lige siden hun begyndte at konsultere mig i 1989. Patienten nægtede at lade sig obducere. Patientens tilstand har været bemærkelsesværdig stabil, og hun har kun taget 20 kg på i løbet af de sidste tre dage. På andendagen havde hans knæ det bedre og på tredjedagen var det helt forsvundet. Storebroderen har meget ofte vejtrækning. Egen læge mener han kan Vokse fra det. Trods sengelege i 14 dage ingen bedring i tilstanden. I Johns version, trods sengelege i 4 år ingen bedring i tilstanden. Udskrivelsestilstand : I live, men uden min tilladelse. Ved undersøgelse bemærker man små hudafskrabninger på begge knæ. Ved nærmere krydsforhør bryder patienten sammen og tilstår et fald. Vi vil fortælle moderen, at hun kan kighostevaccineres, når hun vejer 4 kg. Da han kommer fra København, har han ingen børn. Da hun besvimede, rullede hendes øjne rundt i rummet. Huden var fugtig og tør! Hun er følelsesløs fra tæerne og nedefter. Patienten bor sammen med sin mor, far og kæle-skildpadde, som p.t. er I dagpleje 3 gange om ugen. Patienten er en 79 årig enke, som ikke længere bor sammen med sin mand. Patienten fik amputeret en tå på venstre fod for en måned siden. Han fik også amputeret venstre ben over knæet sidste år. Patienten udåndede på gulvet uden påstyr. Patienten var ved sit sædvanlige gode helbred indtil hans fly løb tør og styrtede ned. Efter at patienten er ophørt med at ryge, er hans lugt vendt tilbage. Patienten har slået venstre storetå, som næsten helt har løsnet sig. Personalet må ikke trække den af, da det gør ondt. Fik dog besked om, at hjertet var i orden, men at hun skulle komme igen, hvis hun blev bevidstløs. Patienten har mandolinstor prostata. Dette er de patienter, der blev liggende på mit skrivebord. Smerterne i ryggen viser sig, når patienten ligger udstrakt med begge ben på ryggen. Patienten er gravid i 19. måned. Patienten synes, at højre storetå hænger noget nedad sammenlignet med de andre fingre. Afføringen har samme farve som dørene på afdeling 19. Når hun føler sig træt, kan ansigtet drejes mod højre og stå der og ryste lidt. Opkastningerne gik væk i løbet af eftermiddagen, ligesom manden. Var på vandretur i bjergene. Nedkom med helikopter i går. Patienten bedømmes som usammenhængende. 1974 fik patienten en gravemaskine ned over sig. Har siden haft ringetoner i ørerne. Har fået små blodige spiseskeer i afføringen 15-20 gange om dagen. Patienten har tidligere haft ører, men de er faldet af. Patienten har været på hundepension med støtte fra kommunen. Stumpen blødte igennem, hvorfor den udskiftes. Kan ikke få hagen ned mod bordet. Anbefales at komme igen, hvis symptomerne kommer igen, og ringer da en måned i forvejen. Far og mor døde, da hun var 12 år gammel. De har ingen kontakt med hende. Der bør bemærkes, at der ikke mærkes nogen væsentlig temperaturforskel mellem benene. Mad får han af sønnen, som er dybfrossen. Ørerne kan svagt skimtes bag voks. Ansamlingen af udslæt kredser omkring patienten. Synes, at han tisser godt. Som en hest, ifølge eget udsagn. Patient med ansigtseksem. Hudbesvær i forbindelse med at han anvender underbukser. Hvad hans impotens angår, fortsætter vi medicineringen og lader hans hustru behandle ham. Hun har ingen kuldegysninger, men hendes mand oplyser, at hun var meget hed i sengen i nat.
  5. Hejsa Jeg skal ind og have en operation, det troede jeg indtil jeg fik dette svar af Helsingør hospital: "Vi har modtager henvisning på ovenstående patient. Vi må beklage ikke at modtage denne patient uden folkeregisterasresse eller kopi af sygesikringskort." Min læge ringede og spurgte om han skulle sende en kopi af mit sygesikringskort, og der fik han at vide at der var fejl i brevet. Der skulle have stået "folkeregisterasresse og kopi af sygesikringskort.". Er det rigtigt at vi kun har ret til lægehjælp men ikke operationer eller fødsler i DK pga. det koster den danske stat mange penge. Hvis jeg kikker på min års opgørelse så er det ikke småting at jeg betaler af skat til DK, bare for at gå en kold skulder. Er der nogen der kender til nogen rettigheder omkring operationer for grænsegænger? Jeg kan ikke finde noget om at vi ikke kan få operationer i DK, men kun sundhedskortet gælder ens for dem der har den. På forhånd tak En meget sur Nenad
  6. Hej Rikke Jeg har prøvet, også på sydsvenskan som jeg mener skrev det og har også bladet de sidste mange FokusØresund som er kommet uden held. Kender godt til google, men kan ikke lige finde dette info. Med venlig hilsen Nenad
  7. Hejsa Jeg har et eller andet sted læst at Imar Reepalu brokker sig over at Malmö ikke modtager penge som Danmark sender til Sverige pga. Malmö ikke er en grænse kommune. Jeg mener at det handlede om at en bro ikke gælder som en grænske kommune, det er kun færge eller landegrænser der gælder. Kan nogen omme i tanken om denne artikel, jeg kan ikke finde den og skulle bruge den. På forhånd tak Nenad
  8. Hejsa Jeg har fundet nogle free dns server, men jeg kan ikke pinge dem, så kan jeg heller ikke komme videre ud i verden. Jeg har prøvet med telia dns server, dem kan jeg godt pinge, men det er nok ikke det samme som at jeg også kan lave opslag på dem. Nogen der har nogen velfungerende dns server som er frit tilgænglige som jeg kan teste på? Nu er jeg også i tvivel, er det nok at jeg ændre det i første omgang på den ene af mine netkort eller skal jeg gør det på routeren? På forhånd tak Nenad
  9. Hejsa Jeg har et problem. Jeg kan ikke komme på alle sider på nettet. Lige nu kan jeg ikke komme på www.facebook.com eller www.google.com. Fejlen er periodisk men kun på nogle sider. På mit net som er via foreningen er der først tilsluttet en megaphone boks til IP telefoni og derefter min router. Jeg troede først at det var min router som er gået død pga. det er en lidt ældre sag så jeg købte en ny i dag, men lige meget hjælper det. Jeg har prøvet at sætte min pc dikretkte til vægen og der lader det til at fungere, men ligeså snart der er en router og/eller megaphone imellem så virker det ikke hele tiden. En anden sjov ting er at alle de applicationer der kører ved brug af nettet og kører mod en ip adresse er hele tiden kørende, mens dem der skal lave et DNS opslag driller. Har I nogen ider til hvad der kan være galt? Jeg har Bahnhof og bor i Ellstorp. Bahnhof siger at deres server ikke fejler noget. Det næste er at jeg kobler mig på min nabos net for at se om han har samme problemer:rolleye::rolleye: Nå ja, på mit 3 net forbindelse der virker disse sider uden problemer. Yderligere info er at der er flere pc'er på nettet og de har alle samme problem. Kom med gode forslag da jeg er løbet tør for dem selv. Nenad
  10. Hejsa Jeg fik lige dette i min email: *** Du deltager i medarbejderobligationsordningen i 2008 (er det korrekt?) og skal have en obligation udstedt i december 2008. Da du bor i Sverige (er det korrekt?), kan vi dog ikke garantere, hvordan de svenske skattemyndigheder vil betragte medarbejderobligationen og evt. pålægge denne beskatning i Sverige. Du kan derfor vælge at træde ud af ordningen og får din "opsparing" udbetalt som normal løn eller du kan vælge at forsætte i ordningen for egen risiko vedrørende evt. beskatning i Sverige. *** Nogen som har erfaring med hvordan Sverige kikker på dette? Der en del uenighed om man kan dobbelt beskattes, men det lader til at det er mulig at Sverige også vil have en del af kagen. På forhånd tak Nenad
  11. Spøgelsesbilist løs på Amager Københavns Politi forsøgte her til af*ten at finde og stoppe en spøgelsesbil*ist på Amagermotorvejen ved Kastrup lufthavn. Ifølge anmeldelsen skulle en lille mørk bil være kørt over Øresunds*broen i den forkerte køreretning. "Vi sendte vores folk ud for at stand*se den, men den er væk, og vi har ikke fundet den," siger den centrale vagt*chef John Hansen til ekstrabladet.dk. Bilen ramte tre modkørende biler på vejen. Der er dog ingen meldinger om tilskadekomne." http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-16809250.html?forside Ja, hvad skal jeg sige.... Gad vide om han kørte ned om rundkørslen ved lufthavnen eller direkte på Amagerstrandvej eller hvad den nu hedder ved lufthavnen:rolleye: Mvh Nenad
  12. Spøgelsesbilist på Øresundsbroen http://ekstrabladet.dk/112/article1070307.ece En lille mørk bil kører lige nu i den forkerte retning på Amagermotorvejen - den har foreløbig ramt tre modkørende biler, og politiet jager nu bilisten Københavns Politis centrale vagtleder har netop modtaget en anmeldelse om en spøgelsesbilist på Amagermotorvejen ved lufthavnen. Ifølge anmeldelsen skulle en lille mørk bil være kørt over Øresundsbroen i den forkerte køreretning. - Vi har folk derude nu, men har endnu ikke set bilen, siger den centrale vagtchef John Hansen til ekstrabladet.dk. Bilen skulle have ramt tre modkørende biler på vejen. Der er dog ikke meldt om tilskadekomne. - Tilsyneladende er ingen kommet til skade, men vi forsøger selvfølgelig at finde bilen og få den standset, siger John Hansen. Han kan endnu ikke oplyse, i hvilken retning bilen kører.
  13. Nej dog ikke, men huset er ca 150.000 billiger end nabohuset. Men hvis der er noget galt så når man ikke langt med 150.000,- sek. Mvh Nenad
  14. Hej Gio Tak for svaret. Jeg troede at jeg havde fundet et godt tilbud så jeg havde ikke tid til at søge, men da jeg læste hvad det betyder er det pludseligt ikke et godt tilbud længer. Mvh Nenad
  15. Hejsa Vi har fundet et hus på nettet og vi kan ikke forstå ordet "friskrivningsklausul". Dette kommer ud af denne tekst: Fastigheten säljes med friskrivningsklausul då säljaren är hälftenägt dödsbo. Nogen der ved hvad dette vil sige? På forhånd tak Nenad
  16. Har i kunne få google seachbar i den integreret pga. der ligger alle mine fortlukkende? Ellers lyn hurtig og ikke mange knapper men ikke bruger til noget aligevel. Mvh Nenad
  17. Samme dag som denne tjeneste blev anmeldt i sydsvenskan kom der email med nogle dårlige screen dumps om at de vil tilbyde det samme inden længe.... Mvh Nenad
  18. Christania ude på Peberholm, det kunne genere både biler, fly og både med røg når der er gang i den på Christania....
  19. Malmö død hvis broen er lukket Hejsa Sad lige og tænkte på hvilken betydning dette vil have for Malmö hvis broen er lukket i længer tid. Jeg tror at byen vil dø økonomisk, mange vil nok flytte tætter på Helsingborg, flytte måske til Danmark. Weekend dansker der handler ind her vil der ikke være mange af længer. Billige lejligheder igen i Malmö. Mvh Nenad
×
×
  • Tilføj...