Jump to content

Udenlandsk Au-pair i Sverige?

Recommended Posts

Skrevet

Hej Er der nogen der har erfaring med hvordan man får opholdstilladelse, i Sv, til en udenlandsk au-pair? Vi har tidligere haft en au-pair i DK og det var meget nemt. Vi udfyldte en au-pairkontrakt efter hun var kommet til DK og efter et besøg på Udlændingestyrelsen fik hun sin opholdstilladelse på 1 år uden nogle problemer. Kan man, også i Sverige, gøre på denne måde?

Besvaret

Hej Er der nogen der har erfaring med hvordan man får opholdstilladelse, i Sv, til en udenlandsk au-pair? Vi har tidligere haft en au-pair i DK og det var meget nemt. Vi udfyldte en au-pairkontrakt efter hun var kommet til DK og efter et besøg på Udlændingestyrelsen fik hun sin opholdstilladelse på 1 år uden nogle problemer. Kan man, også i Sverige, gøre på denne måde?

• 4 months later...
Guest anonym
Besvaret

Det er presis det samme, men går ud fra du har fået rede på det nu.

Guest janne
Besvaret

Nogle som kender til nogle, som har lyst til at väre aupair her i sverige?

• 2 weeks later...
Besvaret

Meriam: Tak for det, har fundet en nu. Held og lykke med din aupair.

Besvaret

Meriam: Fra et svensk aupairberu, som har aupairs fra hele eu. Hun er fra tyskland. Hvor er din aupair fra?

Guest violetta
Besvaret

Ved nogle om der findes andre danske aupair i malmö eller omegen? Og er der gode eller dårlige erfarringer?

Besvaret

takker, jeg har hørt det gælder om at være præcis og kortfattet i sit svar :-) Men ja, der findes danske au-pairs i Malmö og omegn. Og ja, der findes gode og dårlige erfaringer. Men jeg tror ikke der er så mange der har lavet en direkte top 10 gode og dårlige sider.. Kan anbefale at kontakte mødregruppen (dk mor i malmö) og få en snak derigennem. Det er jo en hit gruppe, som endda sørger for indslag i den bedste sendetid i Lorry *gg*

Guest violetta
Besvaret

Takker :o) Det kan väre jeg skal pröve det, er lidt i tvivl med det om at have en aupair, men tak i allefald.

Besvaret

Janne: Jeg har fundet vores på eaupair.com, hende nu er fra polen, men har været 2 år i Sverige, og har lige været et år i Danmark. Og Violetta for vores vedkomne, tror jeg aldrig jeg vil undvære det igen, at få sine børn hentet tidligt hverdag, og slippe for alt det sure arbejde derhjemme, det er alle pengene værd, men det er også en vane sag det med at have en "fremmed" til at bo i sit hjem.

Besvaret

Miriam> Vi er 2 familier i Vellinge der overvejer at "dele" en au-pair par. Vores tanke var at finde et polsk par, hvor han evt. var lidt "handy" og hun er "huslig". Vi sørger naturligvis for bolig og sån't... Måske du gider at spørge din polske au pair om hun evt. kender til hvem man kunne kontakte for at finde et sådant par...? Gerne på mail lao@gouda.dk - og kun hvis du gider.... :-)

Guest violetta
Besvaret

Meriam: Ok, vi er begyndt at kigge lidt, så vi regner med at pröve med en fra danmark, hvis vi finder det. Ellers, Er det normalt pigerne/drengene også gör/vil tage sig af sånt som rengörring ogs, (aupair betyder jo at de skal tage hånd om hvores börn og hjälpe med derom) for det ville jo väre skönt, hvis han/hun også ville göre det.

Besvaret

Homer hvis du er interesseret har jeg 19 dage endnu, på den side jeg har brug, som du gerne må låne, der er alle nationaliteter. Og jeg har faktist set at der er nogle par der har søgt. Jeg har lige spurgt hende vi har og hun kender ikke rigtigt nogle, jeg har en anden polsk veninde her i Malmö og jeg kan lige høre med hende når hun er tilbage. Hvis du er interesseret kan du mail til mig om adgangskoden, eller ringe 040 154102 Violetta: Det er normalt at de også sørger for regngøringen, de 2 piger vi har haft har hentet børn, vaskettøj og sørget for at her var pænt. Lavet lidt babysitning når der var behov, men har ikke arbejdet mere end ca. 20 timer pr uge alligevel.

• 1 year later...
Besvaret

3500 det er da billigt. Sender I så stadig jeres børn i dagis? Vi har været kort inde og snakke om au-pair, da vi tit er sent hjemme. Men vi er ikke helt med på ideen om at hun skal bo hos os. Så vi vil forsøge at finde en svensk pige, som kan bo hjemme. Hvis det altså er muligt. Ved at der er mange danske piger der gør det når de afslutter folkeskolen, fordi de er skole trætte.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...