Guest lena Skrevet February 15, 2005 Rapporter Skrevet February 15, 2005 er der nogle af jer der kender til förskolen i oxie. nogle der kan anbefale?
Guest lena Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 er der nogle af jer der kender til förskolen i oxie. nogle der kan anbefale?
Guest anna Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Hej Lena Min søn går i Oxievångsförskola og den kan jeg varmt anbefalde :-)
Guest katrine Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Hej Vi har en datter i Svängadammensförskola og den er vi rigtig glade for.
Guest lena Besvaret February 26, 2005 Rapporter Besvaret February 26, 2005 hej anna og andre. Jeg har sögt plads på oievångsforskolen og diamantens da de lå närmest os. gik der lang tid för i fik plads eller? savber först plads til december, men ved i om hvordan chancerne er for at komme til? ventetid?
Guest katrine Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Hej Lena Sidste nyt i følge "Oxie Stadsdelsnytt" er at 10 børn er i kø til forskolan i Oxie og at 5 børn har været i kø i mere end 4 mdr.
louisekarup Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 hej igen nu kan jeg se at der er nogle af jer der har børn i oxievångsforskolan, min datter emma skal starte der 1.aug hvordan foregår tingene praktisk derovre??? vi fik afvide man skulle være der de første 2 uger til indskoling - hvordan foregår det? og er det alle 2 uger eller inviduelt? håber i kan hjælpe og evt hvordan forskolan er derovre hilsen louise
Anna Besvaret May 1, 2005 Rapporter Besvaret May 1, 2005 Hej igen Lena: Jeg ved desværre ikke hvordan chancerne er at få plads til december. Jeg skrev min datter op til en plads 15.aug og det har jeg fået :o) Louise: Det var sjovt, for min datter på 11 måneder har også fået plads i Oxievångsforskolan, hun skal starte 15. aug. Hvilken stue skal Emma gå på? Da min søn startede for 2 år siden, brugte vi også 2 uger på indskolingen, men der var vi også lige flyttet fra Dk, så det var godt med en langsom tilvænning. Jeg syntes dog det var lidt mærkeligt at vi fik udleveret et skema som indskolingen skulle foregå efter, ikke noget med, "vi ser lige hvordan det går" som man kender det fra DK. Jeg kan ikke huske helt præcis, men tror jeg var med ham hele den første uge, et par timer om formiddagen. Alle børn der startede samtidig, blev også indskolet samtidig, så der var 3 nye børn med hver en forælder på stuen *G* Hvis du har flere spørgsmål, så skriv bare igen :o) Hilsen Anna
louisekarup Besvaret May 2, 2005 Rapporter Besvaret May 2, 2005 hej Anna ej hvor dejligt at høre at der er andre danskere der har børn i den børnehave, emma er fra 22 august 04 så hun starter inden hun bliver 1 år, hvilket er lækkert da jeg starter i mit nye job d.1 aug. men vi håber at vi kan få lov til at få hende ind en uge inden, da vi ikke kan få 2 ugers ferie sammenhængene. Jeg ved ikke helt præcis hva stue hun ska på, hun ringede bare og sagde at hun skulle starte første aug, men syntes hun snakkede om at det var den sidste dør vi skulle ind af??? men regner med at vi vil kigge over i forskolan i næste uge mandag eller tirsdag. er der andre danske børn? hvordan fungere børnehaven derovre? har i været glade for den? lige i tiden er hun meget mor syg og er ved at stoppe med at amme, så håber virkelig at vi kan få hende ændret for ellers bliver det et mareridt. Men vil da ikke lægge skjul på at thomas og jeg havde håbet/håber at hun ville komme i børnehave med nogle andre danskere, ikke fordi hun kun ska lege med danskere tværtimod, men umiddelbart ville jeg jo syntes det var lækkert at man havde hinanden at støtte sig til.... men tusind tak for hjælpen indtil videre Louise
Anna Besvaret May 2, 2005 Rapporter Besvaret May 2, 2005 Hej Louise Hver afdeling (stue) har sin egen indgang, så det med "den sidste dør", den bliver lidt svær .. *G*, men det finder I sikkert ud af. Der er flere danske børn, tror faktisk der er nogle stykker på hver stue. Jeg synes det hele forgår meget stille og roligt derovre, og vi har været meget glade for at have vores søn der. Aktiviteterne om formiddagen er lidt afhænginge af børnens alder. F.eks går de 4-5 årige hver tirsdag formiddag til gympa (gymnastik) i en hal i nærheden. De store er tit på ture, og det kan være alt fra besøge på museum til at tage på en naturlegplads, hvor de har telt med og griller pølser på stedet. Lige nu forbereder børnene sig til Dagisiaden (Børnehave-Olympiade) hvor de konkurerer i kastning, længdespring osv. og alle børn får selvfølgelig en fin papirmedalje for deres indsats. Jeg ved ikke så meget om de små, da min søn var 3 år da vi flyttede herover, men ved dog at de har mulighed for at sove udenfor, hvilket kun er muligt på 2 dagiser i Oxie. Efter maden har de børn der ikke sover en hvilestund, hvor de slapper af og får læst historie. Eftermiddagen foregår altid udenfor og de spiser også mellemmåltid ude. Som du sikkert ved, får børnene varm mad hver dag, så man slipper for madpakken. Man skal tilgengæld selv have bleer med. Jeg tror faktisk vi har mødt hinanden, til mødregruppe hos Lise, for et par måneder siden, hvis du altså er den Louise :-) Hilsen Anna
Guest Tina Besvaret July 16, 2005 Rapporter Besvaret July 16, 2005 Dagis/Förskole - hvad er forskellen Hej, Kan nogen fortælle mig, hvad forskellen er på Dagis og Förskola??
jacob.hansen Besvaret July 18, 2005 Rapporter Besvaret July 18, 2005 Hej Tina Dagis og förskola er det samme. Det hedder föskola, men bliver i det daglige kaldt dagis Jacob
Guest Siran Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Hej, Kan nogen fortælle mig, hvad forskellen er på Dagis og Förskola?? Det är samma sak dagis och förskola !Heter egentligen förskola men kallas ofta för dagis.
cphstreetwear Besvaret August 14, 2010 Rapporter Besvaret August 14, 2010 Börringebarnens förskola Börringe stationsväg 20 233 91 Svedala Tfn: 040-48 30 52 Om du har barn och letar efter en perfekt dagisplats, ta kontakt med mig sa har jag en forskola att rekomendera :)))) info@borringebarnen.se http://borringebarnen.inka.se/
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu