Jump to content

Forældre myndighed i Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er fraskilt og har forældre myndigheden over min søn på 10 år. Han har boet hos mig i 4 år. Da min exkone hørte vi var ved at flytte til Malmö, ville hun have forældre myndigheden og starter en sag for at få forældremyndigheden. Hverken min søn eller jeg ønsker det. Hvordan vil sådan en sag foregå. Vil den finde sted i Sverige, efter svensk lovgivning ?, og ved nogen her hvordan det svenske system er i forhold til det danske i sådan en sag? Håber nogen her kan hjælpe.

Besvaret

Jeg er fraskilt og har forældre myndigheden over min søn på 10 år. Han har boet hos mig i 4 år. Da min exkone hørte vi var ved at flytte til Malmö, ville hun have forældre myndigheden og starter en sag for at få forældremyndigheden. Hverken min søn eller jeg ønsker det. Hvordan vil sådan en sag foregå. Vil den finde sted i Sverige, efter svensk lovgivning ?, og ved nogen her hvordan det svenske system er i forhold til det danske i sådan en sag? Håber nogen her kan hjælpe.

Besvaret

Jeg vil tro at en sådan sag vil foregå i Danmark. Din ex-kone er bosiddende i Danmark, og i er alle danske statsborgere. Så jeg vil være overrasket hvis den skulle køres i Sverige. Held og Lykke

Besvaret

Hej Peter et par råd til dig, prøv at kigge forbi www.familieadvokaten.dk her kan du gratis tilmelde dig og stille spørgsmål til deres brevkasse og de er ret hurtige til at svare og de er profesionelle advokater. du kan også prøve at kigge på www.netdoktor.dk her har de et forum der hedder noget i stil med enlig far eller mor og et der hedder bonus-forældre og her er der en masse debatter om forældremyndheder her kan du også prøve at spørge. Er selv "bonusmor" til min kærestes datter, vi bor også i sverige, men det er dog moren der har den fuldeforældre myndighed, men vi er ikke rendt ind i nogen problemer med at flytte herover. mvh Julie

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...