Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så ser det ud til at være lykkedes at få siden til Sverige. Det betyder dermed også at det nu er muligt at få hostet sit DK domæne hos sajthotellet.com, som har nogle fornuftige priser og udemærket service.

Besvaret

Så ser det ud til at være lykkedes at få siden til Sverige. Det betyder dermed også at det nu er muligt at få hostet sit DK domæne hos sajthotellet.com, som har nogle fornuftige priser og udemærket service.

• 5 months later...
Besvaret

Så har det site været nede i et døgn, de har godt nok deres problemer de gutter hos sejthotellet.se. Hvordan kan de blive ramt af den samme SQL orm 2 gange, og et DOS angreb indefra og ud hvis de har sikkerheden iorden. Ja man undres når man læser deres driftstatus på deres webside. Hvis jeg var dig Steen ville jeg hoste dine sites selv, som KØP beskriver i et indlæg.

Besvaret

Ja det går ikke så godt, men sjovt nok har jeg idag bestilt en ny computer som jeg slet ikke har råd til og jeg regner med at jeg kan køre mine sider der.Er der nogen der har forstand på hvor meget kapacitet man skal bruge til en 500-600 hits om dagen ?

Besvaret

Det kunne jeg ikke forestille mig krævede det store. Faktisk vil jeg tro at uanset hvad du har købt, så er det rendyrket overkill - men så er der jo plads til at vokse :-) Og da det meste er ren tekst, vil jeg ikke tro at din forbindelse vil mærkes med det - medmindre du insisterer på at køre med dit gamle 14,4 eller 28,8 baud modem.

Besvaret

Det burde være muligt at køre den på en WIN2K maskine, med en alm. DSL linie med fast IP adresse uden de store problemer. Du kan jo med tiden se i taskmanageren om din evt. gamle PC kan håndtere trafikken. Der står stadigt mange gamle NT 4.0 servere med 1 eller 2x 300Mhz rundt omkring. En router på din ADSL, og forward HTTP til dens IP. Deny alt andet du ikke skal bruge, jo flere porte åben, jo mindre sikkerhed. Sørg bare også for at få en god mærkevare Antivirus på den, det magtede de åbenbart ikke hos sajthotellet, så forstår man bedre de er så billige :-)

Besvaret

Tak for hjælpen. Siden kører nu på en Duron1200, men mærkeligt nok får jeg stadig "Server overload" når jeg prøver en side med mange billeder. Med bundkortet fulgte Pc Cillin så det prøver jeg.Ser ud til at virke allerede.

Besvaret

Ja den virkede vist ikke udefra alligevel, selvom den virkede hos mig, men nu skulle den være fixet.Firewallen var lidt for effektiv. ja ja man bliver jo ikke "systemadministrator" bare sådan lige, men det skal nok blive godt til sidst.

Besvaret

Man lærer det efterhånden Steen. Men Huuuuusk backup. Det er ikke ualmindeligt at se en disk stå af uvarslet, og det kan ske meget hurtigt. Allerbedst overfør backuppen til andet medie, eller anden PC på dit hjemmenetværk.

• 3 weeks later...
Besvaret

Hov nu er den gal igen Steen. www.sunddebat.com er ikke tilgængelig direkte ind ad den nye sti. Man er nødt til at gå ind i forummet via Pendlerguiden/forum. Hvad laver du?????? :-)

Besvaret

Ja,det må du nok sige.Det var noget af en kamp ! Harddisken på serveren blev fuldstændig umulig og jeg var nødt til at skifte den ud, men jeg kunne så ikke få forbindelse til nettet på nogen af mine maskiner. Jeg fik 3 timers søvn forleden fordi jeg prøvede at få det til at virke, men nu skulle den være der, med ny harddisk og det hele. Er der nogen der ved hvad Firewall der er bedst til servere ? Jeg har prøvet PCcillin og Norton, men er ikke helt tilfreds.

Besvaret

Og der er bare IKKE nogen der skal sige Outpost for jeg har lige opdaget at det var den der var problemet, da den lige ødelagde den nye installation også."Bedste gratis firewall" min røv !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...