Guest jacob Skrevet October 15, 2001 Rapporter Skrevet October 15, 2001 Min kærste og jeg overvejer at flytte til Sverig. Hvordan er det hvis man har kat hjemme i Danmark og godt vil have den med til sverig. Skal den i karantæne ? Kan man tage den med frem og tilbage ? Det er en utrolig flot hjemmeside du har lavet. Hilsen Jacob Edske
Guest jacob Besvaret October 15, 2001 Rapporter Besvaret October 15, 2001 Min kærste og jeg overvejer at flytte til Sverig. Hvordan er det hvis man har kat hjemme i Danmark og godt vil have den med til sverig. Skal den i karantæne ? Kan man tage den med frem og tilbage ? Det er en utrolig flot hjemmeside du har lavet. Hilsen Jacob Edske
Admin Besvaret October 16, 2001 Rapporter Besvaret October 16, 2001 Mange tak. Man skal normalt have hunde og katte i karantæne pga. smittefaren, men så vidt jeg ved der er mulighed for at få vaccineret katten, så den frit kan tage frem og tilbage.Det er dog ret dyrt.Jeg mener at have hørt en pris på ca. 5000,- Håber det hjælper. Steen
Guest anonym Besvaret November 29, 2001 Rapporter Besvaret November 29, 2001 Katten skal have 2 rabies vaccinationer samt en positiv blodprøve, 1ste vac. koster 425,-
Guest viviann Besvaret January 21, 2002 Rapporter Besvaret January 21, 2002 Det er rigtigt, at hunde/katte skal rabies vaccineres inden de kan komme ind i Sverige. Inden alle vaccinationer, blodpøver og papirer har været igennem den danske/svenske "trædemølle" må man forvente, at der er gået 5 mdr. og, at det har kostet 2.000,-.
Guest niclas Besvaret January 25, 2002 Rapporter Besvaret January 25, 2002 Hæ, og så er det endda blevet meget nemmere siden undertegnede flyttede fra Sverige. I øvrigt forsøger jeg at holde mig ajour med, hvad der sker i Riksdagen i Stockholm, og der noterer jeg at man i øjeblikket arbejder på harmonisering af de svenske og de øvrige (rabiesfrie) EU landes ind- og udførselsregler. Så kan det jo være at det bliver endnu nemmere, billigere.
Mette Besvaret March 4, 2002 Rapporter Besvaret March 4, 2002 Hej alle Vi er et ungt par, der gerne om nogle måneder skulle blive bosiddende i det svenske. Vi vil gerne anskaffe os en hundehvalp i Sverige. Hvor store problemer er der forbundet med at skulle have hunden med til Danmark i en kortere periode, eks en weekend ? Er der nogen som har erfaring med køb af (race-) hund i Sverige ? Hvad er reglerne for hund/kat i bostadsrätter? Hivs der er nogle hundeejere, der er erfaringer med gode pensioner, dyrlæger, kenneler så skriv endelig. MVH Mette &Henrik
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu