Jump to content

Import af Tysk bil?

Recommended Posts

Skrevet

Så vidt jeg kan se er brugtbil priserne billigere i Tyskland.....Skal jeg betale svensk moms når jeg køber i Tyskland (brugt) og indføre den i Sverige?? Jeg ved at man skal for en ny bil, men brugt???

Besvaret

Så vidt jeg kan se er brugtbil priserne billigere i Tyskland.....Skal jeg betale svensk moms når jeg køber i Tyskland (brugt) og indføre den i Sverige?? Jeg ved at man skal for en ny bil, men brugt???

Besvaret

Og lige et tillæg til ov. spørgsmål.... Køber man en brugt bil i Tyskland, hvordan forsikre man den så de dage der går fra man køre fra den tyske forhandler og til den er registreret i Sverige??

Besvaret

Hej www.autoo.se kan hjælpe dig hele vejen igennem, check dem ud. Ellers er der en step by step guide hos www.flyttilsverige.dk hvis du skal have en Dansk med over. Ja hvad jeg kan læse mig til, hakker de lige 25% Svensk moms i tolden når du kommer trillende over grænsen, hav kortet klar :-) På det oven nævnte site, beskriver de en Ford Focus de trak med over grænsen, proceduren, og priserne...vildt lave med danske øjne. Forsikring mellem Tyskland og Sverige? Hmmm....få en snak med Tyskeren du handler med, om ikke man kan leje prøvepladerne og sende dem retur, og "prøvekøre den" til Sverige, de er vel forsikrede når man prøvekører en bil.

Besvaret

Momsen af brugte biler betales i købslandet og dermed ikke i bopælslandet. Lidt fornuft er der da i EU's momsregler. Så hvis du skal betale tysk moms, skal du ikke betale svensk moms. De oplysninger der står på flyttilsverige.dk angående køb af nye biler i Danmark og efterfølgende import i Sverige er ikke rigtige - det ved jeg af personlig erfaring. De er faktisk så forkerte, som de overhovedet kan blive. Tolden ville f.eks. ikke vide noget af mig og min nye danske bil. Vi skulle køre rundt på (ugyldige) prøveplader og forsikringen kunne kun tegnes hos den danske forhandler. Jeg skal nok vende tilbage med oplysninger om hele proceduren, men jeg skal lige have alt bøvlet overstået først. Men det hjælper selvfølgelig kun folk, der køber en ny bil i udlandet, medmindre proceduren er den samme for både nye og brugte.

Besvaret

Hej "anonym" Forløbig tak for dit svar...en af mine venner siger også, hvis den Tyske moms er betalt skal man IKKE også betale svensk moms.... Jeg glæder mig til at høre resten af dine erfaringer... Mht. forsikring af tysk bil indtil den blever "svensk" er jeg stadigvæk lidt "confused"!

Besvaret

Hej "anonym" Tak for indlægget, jeg var stormet i den samme fælde her til sommer vedr. bil hvis ikke jeg havde blevet advaret. Måske det var en ide til webmaster at lave et link til "step-by-step" guides over de mest almindelige ting? Jeg giver gerne en hånd med når jeg er "landet" og en administrativ erfaring rigere, på de mest almindelige forhold :-)

Guest michael
Besvaret

I må meget undskylde, men når jeg sidder og kigger på de tyske og svenske bilpriser, så synes jeg altså, at de tysker priser ser noget højere ud. Er det mig der er helt galt på den?.

Besvaret

Hejsa! Jeg vil lige sige at man skal ikke betale moms af en brugtbil købt i et EU-land, f.eks Tyskland. Dog skal man betale moms hvis du havde købt den i f.eks Schweitz og indført den til et EU land som f.eks Sverige. Jeg har prøvet at importere biler fra begge lande, så taler af erfaring.

Guest johannes
Besvaret

Jamen, hvis du ser på de tyske bilsider, står der gerne en pris og så "MwSt. ausweisbar" som er deres 16% moms, hvis man fratrækker den fra prisen, så må man da skulle betale svensk moms når man importerer den???

Besvaret

Hej! Jeg mener at reglerne er sådan at du kun skal betale moms af nye biler og af biler som skal indføres til et EU land. Hvis bilen er tysk skulle du bare kunne tage den med over. Jeg har nemlig købt en brugtbil i Dk af en privat mand, bilen er oprindelig Tysk og jeg har ikke betalt moms af den, de stemplede kun nogle papirer for mig og så var den importeret. Jeg kunne i realiteten have været i Tyskland og hente bilen til Sverige udenom Danmark. Så selvom du ikke betaler moms af bilen til en forhandler i Tyskland skal du ikke betale moms i Sverige, momsen blev jo betalt en gang da bilen var ny, og det er lige gyldigt i hvilket EU land det så er. Du kan læse det helt klart ved at bruge dette link www.ore.vv.se/fordon/import.htm

Guest christian
Besvaret

Har hørt at det Svenske bilmarked er lidt oversvømmet med importbiler med ukendt fortid, så derfor er forhandlerne lidt tilbageholdende med at tage en privatimporteret "tysker" ind når man handler brugt, eller bruger det som argument for at presse prisen. Har i oplevet dette? Noget har jeg læst på Thomas link til Spray http://www.spray.se/bilnytt/importera/ at for mange private køber "katten i sækken" hvis ikke de er forsigtige, og bruger et importfirma der kan bruge den garanti Tyskerne giver. Hvor mange kører til Baden-Baden fordi det ene baghjul piver i garantiperioden? Nogen der har hørt noget vedr. dette?

Besvaret

Hvis du kigger i bilannoncerne vil du møde udtrykket "svensksåld", som åbenbart er et godt salgsargument.De fortalte i TV5's motormagasin at man kan risikere at den bil man køber i Tyskland kan være 2 skadede biler svejset sammen for og bag. Jeg synes påstanden om at man "for guds skyld ikke må købe bil i Sverige" er totalt overdrevet.Der kan være mage godt årsager til at købe lokalt ikke mindst mht til garanti og service. Steen, som for eftertiden bor "i en by lidt nord for Landskrona" :-(

Besvaret

Tak for alle svarene....Jeg er nu blevet "næsten ekspert" i import af biler.... Angående TV5´s motormagasin hvor de fortalte at man risikere at købe 2 skadede biler som er svejset sammen....Jo hvis det er en ældre bil... Køber Du en 1-2 år gammel bil hos en stor autoriseret forhandler er du "sikker"...Ihvertfald lige så sikker som i DK og SV!! Jeg kigger efter en Merdeces SLK 230/320....Brugtpris forskellen er typisk på 30-50.000 DKK.....Udbuddet i Tyskland er desuden langt større....Man skal bare sørge for at der er Eurogaranti på bilen.....Men Steen har ret i at den "lokale" garanti/service forsvinder, da man køber bilen som beset...Til gengæld har jeg eksempler på biler som er faldet fra 30.000 Euro til 25.000 fordi jeg ønskede at eksportere den fra Tyskland...Derefter kan man få meget service for de "sparet" 5.000 Euro.... Til sammenligning har jeg lige haft en Audi A3 1,8T som jeg i 3 år fik serviceret i Helsingborg...Det kostede mig alt i alt 800 Euro... Der kan dog være visse biler som ikke kan betale sig at hente i Tyskland....fx. amerikanere og Volvo/Saab...men BMW, Mercedes og Audi.....Go for it!! Hvis man ikke har en dyt forstand på biler, brug evt. Autoo.se de sørger for det hele...Du henter bare bilen i fx. Malmø. Men det koster en del!!! Hilsen Peter K (tidligere Peter)

Guest thomas
Besvaret

Der var nogle der spurgte til priseksempel på importfiraers pris på import med garanti, og papirgangen ordnet. Jeg har regnet lidt på www.Autoo.se Fandt en helt tilfældig udvalgt bil via Autoscout24.de på deres side. Brug linket til Erbjudane frän autoo, udfyld popup vinduet,med de detaljer du har, og beregn neders, du får en pris INDEN du evt beslutter at afsende ordren, men det gav da et nogenlunde billede i dette tilfælde. Märke: Chrysler Modell: 300M 2.7 Reg datum: 1999-xx-xx Mätarställnig: - 6000 mil Webbplats: autoscout24.de Från: 3xx xx Till: Malmo Totalkostnad: 1788 € / 16454 SEK OBS! Priset är preliminärt och baseras på dagligen förändrad valuta. Ialt ca. 142000 Danske kr. På gaden her i Danmark ca. 341.500 Danske kr. Denne Importpris oveni europrisen, inkluderer autotransport til Sverige, leveret i Malmø og papirmøllen med indregistrering m.v., derudover kan de hjælpe med at forsikre den også, og der er rimelige garantier, se mere på deres webside. Er det dyrt, jeg syntes det er nemmere end at komme til midtsverige på cykel, for at kigge på en bil man måske alligevel beholder i mange år. Bilbranchen kan ikke lide dette, det er da klart. Ja man sidder og vrider sig lidt.

Besvaret

Hvad er en immobilizer.......og hvad koster det cirka??? Er der nogle som kan anbefale et forsikringsselskab til en importeret bil?

Besvaret

Glemte lige at skrive der er tale om enten Mercedes SLK 320 CAB eller BMW 325 CAB...årgang 2000!!

Guest johannes
Besvaret

Hej Peter K, Immobilizer er faktisk bare en Startspærrer, og det har de fleste nyere biler... Nu hvor du ved en del om import, er du så stødt på moms begrebet "MwSt. ausweisbar"? Ved du om det har det nogen indvirking på prisen? eller betyder det at du kan fratrække det ??? Jeg er ret forvirret og ville gerne vide det inden man hander. Tak

• 1 month later...
Guest jensen
Besvaret

Angående transport af brugtbil fra Tyskland til Sverige. (med henblik på importering) Jeg har læst mig til, via http://www.spray.se/bilnytt/importera/, at ved køb af bil i Tyskland ordner bilforhandleren for ca. 1,500 kr nummerplader og forsikring til transporten. I det tilfælde, at man køber privat, hvordan og hvem skal man kontakte for at købe disse nummerplader og forsikring? Og en anden ting: foregår et privat bilsalg i Tyskland på samme måde som i Danmark? Mvh

Besvaret

Nu har jeg overstået mit bilimport eventyr...I store træk: Fandt en Mercedes SLK 230 97´ 56.000km på WWW.mobile.de Tog derefter toget til Køln...betalte kontant kr. 150.000......Fik 14.000 i rabat da jeg købte bilen som import...dvs. uden garanti. Jeg købte en 4 uger´s midlertidig garanti for kr. 2.000 hos forhandleren....Jeg tog bilen til Bilprovningen...havde lidt problemer pga. forskellig dækstørrelse for/bag...men fik Mercedes Malmø til at dokumentere at det var i orden.....Bilen blev godkendt!!....3-4 dage efter modtog jeg nummerplader fra Vägvärket....Dem skulle jeg bekræfte modtagelsen af pr. post og derefter gik der yderligere 3-4 dage hvorefter jeg så fik kontrolmærker til at påføre på nummerpladerne.......Derefter kunne bilen svensk forsikres...........Det har kostet mig ca. kr. 5-6.000 at importere bilen............Der er penge at spare, MEN jeg tror også man kan presse private svenskere meget i pris...... Lang beskrivelse....men sådan foregår bilimport fra Tyskland til Sverige!!!! Hilsen Peter K

Guest thomas
Besvaret

Tilykke med bilen, bare rolig, vi ER misundelige. Jeg har totalt kludder i bolig, da jeg ikke kan finde en lejlighed eller et række hus med parkering i nærheden af boligen, og hvis der endelig er een, så tror jeg ikke min drømmebil Crystler 300M passer ind. Jeg ser en del med samme problem i debatten. Men det er vist et generelt problem i Sverige, parkering er et helvede når man ikke har råd til Limhamn eller en villa med indkørsel. Endnu en gang tilykke.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...