Guest mr Skrevet April 17, 2004 Rapporter Skrevet April 17, 2004 Hey med jer. Jeg har lige et spørgsmål til jer der ved noget om importering af biler fra Tyskland. Jeg er interesseret i to forskellige biler. Den ene er en Audi TT (225 hk) Den anden er en Mercedes CLK 320. Jeg kan forstå at det ikke er en god idé at benytte Eurogarage som hjælp til at få bilen til Sverige, så jeg må istedet pakke kufferten og rejse mod det tyske land. Nu kommer mine spørgsmål så hold fast! Den pris jeg finder på Autoscout24 eller mobile.de, skal jeg tilføje 25% i svensk afgift til de priser for at få min slutpris? Kan jeg bare kører den til Sverige uden noget? Skal der ikke svenske plader på? .. Kort og godt.. hvordan beregner jeg prisen korrekt som jeg så forelægger min bankrådgiver? (inkl alt!).. og hvad er proceduren efter jeg har købt bilen i Sverige? Hvordan får jeg den hjem uden problemer..?
Guest mr Besvaret April 17, 2004 Rapporter Besvaret April 17, 2004 Hey med jer. Jeg har lige et spørgsmål til jer der ved noget om importering af biler fra Tyskland. Jeg er interesseret i to forskellige biler. Den ene er en Audi TT (225 hk) Den anden er en Mercedes CLK 320. Jeg kan forstå at det ikke er en god idé at benytte Eurogarage som hjælp til at få bilen til Sverige, så jeg må istedet pakke kufferten og rejse mod det tyske land. Nu kommer mine spørgsmål så hold fast! Den pris jeg finder på Autoscout24 eller mobile.de, skal jeg tilføje 25% i svensk afgift til de priser for at få min slutpris? Kan jeg bare kører den til Sverige uden noget? Skal der ikke svenske plader på? .. Kort og godt.. hvordan beregner jeg prisen korrekt som jeg så forelægger min bankrådgiver? (inkl alt!).. og hvad er proceduren efter jeg har købt bilen i Sverige? Hvordan får jeg den hjem uden problemer..?
Admin Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Du skal ikke betale andet for bilen end prisen der står. Når du kommer hjem skal du betale godt 2000 for syn og 1500 i skrotafgift. Du skal have tyske RØDE prøveplader på.De koster ca 110 Euro og gælder 15 dage. Hvis du er heldig (som mig) kan du få tid til syn inden de 15 dage,så du slipper for svenske prøveplader. Du skal være opmærksom på at banker normalt ikke låner ud til importbiler hvis de skal have pant i bilen.
Guest peter Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Mr P: Og hvis du ikke er sikker på du selv kan gøre det, kan jeg hjælpe dig, som jeg har hjulpet mange herinde. For små penge kan jeg finde og hente bilen i Tyskland, syne og registrere bilen i Sverige for dig, og tilsidst bringe den til dig. Er du interesseret i hjælpen så mail til mig: p-holst@telia.com.
Admin Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Jeg har skrevet en lille historie om mit eget bilkøb som inpiration til andre: http://www.sunddebat.com/import.php
Guest mr Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Tak for svaret, men kan det virkelig passe at banken ikke kan tage pant i bilen? Selvom den er fra tyskand har den jo stadig en vis værdi! Er der nogen der har erfaring med at få lån i banken til en import bil? I så fald hvilken bank?
Guest jakob Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Hej, skal man ikke også have en eller form for eksportforsikring fra tyskland af, altså en midlertidig forsikring? Jeg mener ligesom det er ulovligt at køre i DK uden en ansvarsforsikring? Og i givet fald hvordan får man den, når man står nede i det tyske og skal til at hente sin bil? I øvrigt Mr. Pedersen kunne det være fedt at høre fra dig, hvis det lykkedes dig at få finansieret din tyske importbil (har hørt det skulle være svært/umuligt, jeg ved ikke om folk er enige?)...
Admin Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Den er med i prøvepladerne. Det er faktisk det der koster.
Guest dennis Besvaret April 19, 2004 Rapporter Besvaret April 19, 2004 Min bank kunne ikke tage pant i bilen (også tysk importeret), men jeg fik lov at låne pengene alligevel, og da havde jeg været kunde i banken i 2 dage.. jeg ved ikke om det har noget at gøre med om man skylder penge andre steder, og måske hvor meget det drejer sig om, altså noget økonomisk.. men jeg kunne godt forestille mig det. Også fordi bankmanden gentog (op til flere gange;) at 'de' løb en stor risiko ved at låne mig de penge. Det var alt hvad jeg havde, ved ikke om det var mere til forvirring end hjælp..
Guest mr Besvaret April 19, 2004 Rapporter Besvaret April 19, 2004 ok Dennis, tak for svaret.. Kender du grundlaget for hvorfor de gav dig lånet alligevel? Ellers har jeg læst i en anden tråd herinde, at man kan tage et forbrugslån (dog til en helt ekstrem rente) eller få forhøjet ens kassekredit. Andre kreative forslag ville være perfekt! :-)
Admin Besvaret April 20, 2004 Rapporter Besvaret April 20, 2004 Jeg tog lån i min friværdi. Det er faktisk et reelt boliglån som jeg har brugt dels til bil og dels til at samle andre lån til en billig rente.
Guest dennis Besvaret April 21, 2004 Rapporter Besvaret April 21, 2004 Nej, jeg ved ikke helt med sikkerhed hvorfor de "gik med" til at gi' mig billån i en bil de ikke kan tage pant i alligevel Mr. Pedersen. Men mit råd til dig er at, hvis vi går udfra du ingen gæld har, (med undtagelse af bolig) snakker med din bank om det, måske er de ligeså forstående som Nordea var i mit tilfælde. Jeg har hørt at mit tilfælde ikke er enestående. Og så tror jeg at det er en dum ide med et forbrugslån, netop pga. renten, og der er så vidt jeg ved også grænser for hvor stor en kassekredit må være, og hvad er renten lige på sådan en?
Guest gtot Besvaret September 8, 2004 Rapporter Besvaret September 8, 2004 Hejsa ! Jeg fik et billån, men med et pantebrev i mit hus. Der findes også et firma www.vagnparken.com - de kan hvis man betaler lidt extra, tage bilen hjem i deres navn og vupti, så kan bilen finansieres af banken da man så køber bilen af en svensk forhandler. skriv evt. til gtot@gtot.dk for mere info.
Hassano Besvaret October 25, 2007 Rapporter Besvaret October 25, 2007 ang bil fra tyskland hej alle sammen jeg er ret ny her og kender ik så meget til det , men jeg har et par spørgsmål ang biler fra tyskland , altså nu er jeg helt vild med bmw , har kigget på et i tyskland og prisen var lige nok til mig at købe den , men nu er i gang med at finde en bopæl i sweeden sammen med en ven og har tænkt mig at stadige arbejd i denmark , jeg hørt at det skulle ik være nogen problem med at køre frem og tilbage melle DK og SE ,, men det jeg undre mig om at er det lovliget at køre med en bil tyskland og bor i sverige og arbejder i denmark ,lyder lidt mærkliget men er bare lidt nys , kan nogen hjælpe mig med at lave det rette gider ik bliver knaldet for ngoet jeg har glemt at betale eller noget som helst , men det jeg ved sige at jeg ska til at bo i sverige og købe fra tyskland og arbejd i denmark , hvad ska jeg dog gør først så det hele er iorden m,v,h hassan
leon Besvaret October 25, 2007 Rapporter Besvaret October 25, 2007 Så længe du bor i Sverige må du køre overalt i din svenskregistreret bil.....DVS at du kan købe en bil i tyskland og få den indregistreret i Sverige uden andre omkostninger end dem du har til at købe, hente og få den registreret i Sverige.
Hassano Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 takker ik andet , så er det jo da nemt nok , kender du nogen priser på de omkostninger jeg ska betale ?? m.v.h hassano
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu