Guest homer Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 Tja, og den var billig... Nu får den lov at køre over sommeren og så ser vi... Du er jo ikke til at handle med alligevel... :-)
Guest peter Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 Homer: det er også lidt svært når du ikke svare på mine mails. Men jeg skulle takke fra min nabo han er lykkelig for bilen
Guest aj Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 Tak for svar. Min kollegaer hældte klart mest til Calibraen, hvis det nu skulle gå hen og blive en af dem. Men hvordan kan jeg egentligt sikre mig, at det ikke er katten i sækken jeg køber? Aftaler man med forhandler, at man tager den på 'prøvetur' til Bilprovningen og får deres dom eller følger der typisk f.eks. en garantiperiode med? Gode råd modtages gladeligt!
Guest dennis Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Jeg ville til hver en tid vælge calibraen frem for NOGEN mazda! Jeg har selv kørt calibra for et par år siden, i dk, og det var sq en loyal bil, der var aldrig nogen problemer, udover en enkelt gang hvor udstødningen blev flækket da jeg kørte over en kantsten (ups) ialt gav jeg 1600kr for en ny + montering, det er sq billigt nok! :-) Nu har jeg fået styret min lyst til store bmw'r, så den næste bil jeg skal ha' blir helt sikkert en calibra, dejlig øse! :-) Det synes jeg ialfald!
Guest palle Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Husk lige at en Calibra er bygget på grundlag af en Vectra. "Blød-hat" bilen over alle..... Den SER sporty ud, men...det er jo bare en Vectra
Guest kim Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Det er da rigtigt, at en Calibra er bygget ovenpå en Opel Vectra. Men - der er siden kommet nye Vectra-udgaver, hvorimod Calibra'en stadig er "sidste nye model".
Guest homer Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Peter H: Hov-hov!! Tjek lige din mail!!! :-)
Guest homer Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 AJ: Det bedste ville være at få en "uafhængig" mekaniker til at kigge bilen igennem for dig. Jeg kender en gut i V. Ingelstadt (ud af 101) som er ganske troværdig og som gør det "uden kvittering". Hvis du vil have fat i ham, så stik mig en mail på lao@gouda.dk Bilprovningen laver ikke "private" tjek på biler - så skal du til det svenske svar på FDM der hedder Motormannen - tjek www.mm.se
Guest peter Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 AJ: jeg har bilen til dig.. BMW 325 coupe ( E36 )1993 km 17.000 mil sort ok bil til 50.000 sek.. Og hvis du køber en calibra skal det være en turbo og IKKE i rød...
Guest kim Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 En BMW E36 er stadig en dejlig bil at se på. Især i coupe-udgave. Men er 170.000 km ikke meget? Peter H hævder dog, at selv autoriserede BMW-værksteder laver biler til fornuftige priser - har det mon noget på sig? Jeg har selv haft flere BMW'er i DK - også E36'ere - fine biler.
Guest mr Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Lige for at vende tilbage til mit Bildilemma imellem en Audi TT og en Mercedes CLK. Jeg er løbet ind i et Mercedes problem da jeg ikke rigtig kender "udstyrs forskellen" imellem Elegance og Avantgarde. Er der nogen bil eksperter der kan fortælle mig hvad forskellen er på de to modeller?
Guest peter Besvaret May 13, 2004 Rapporter Besvaret May 13, 2004 Kim H: tillykke med din nye bil.. Synd du ikke så min Mr Pederson: Hvis du går ind på Mercedes hjemmeside der kan du se det... Ellers er der ikke den store forskel på en CLK andet end lidt crom og pænere interiøre og lidt lavere og hårde undervogn på avantgarde.. find en med xenon det ser hårdt ud
Guest aj Besvaret May 13, 2004 Rapporter Besvaret May 13, 2004 Så faldt valget! Var ude et par timer i dag og synes ummidelbart, at jeg til prisen har gjort en fin deal. http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=8841896&MakeSearch=0&V iewFromDealer=false&CategorySearch=false Nu er det bare at gøre op med mig selv hvor meget forsikring jeg ønsker at smide i den. Sælger var yderst serviceminded og tjek hos Motormännen indgår faktisk i aftalen og betales af sælger. Såfremt tjekket går som det skal vil den være afhentningsklar om under en uge -- kan næsten ikke vente!
Guest kim Besvaret May 13, 2004 Rapporter Besvaret May 13, 2004 AJ: Godt den ikke er rød ;-) - tillykke. Peter H: Jo tak - den er ny og kostede det samme som din brugte - med 3 års fri service o.s.v.
Guest dennis Besvaret May 13, 2004 Rapporter Besvaret May 13, 2004 Fedt nok Aj. Jeg er selv ved at købe en calibra nu, du har mindet mig om hvor fed den bil er! hehe :D
Guest christian Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Hvordan kan det egentlig være at Corradoen ikke var på listen?
Guest peter Besvaret May 15, 2004 Rapporter Besvaret May 15, 2004 Kim H: Dvs at du har fået ca 70.000 sek i rabat på den...Det tror jeg nu ikke helt på...
Admin Besvaret May 15, 2004 Rapporter Besvaret May 15, 2004 Hvordan kan det egentlig være at Corradoen ikke var på listen? Ja, jeg kan kun sige at jeg har aldrig været så glad for en bil, som for Corradoen. Den rykker !
Guest aj Besvaret May 19, 2004 Rapporter Besvaret May 19, 2004 Jeg må indrømme at jeg ikke faldt over Corradoen. Søgte på biler til <70.000 SEK og tog dernæst mit valg efter hvad der poppede op. Anyway, jeg endte med at vælge en halvforsikring hos Tobias Malming fra Salus med frie mil til 8996 SEK/år (importeret bil og kørekort fra Maj 2004 gør det ikke just billigt). Dog lå Salus 15-25 % under de tre andre selskaber jeg undersøgte med. Og hvad mere er, så ringede jeg til en tilfældig person hos Salus og fik jeg en pris, som var 900 SEK højere end hvad Tobias kunne give mig den til. Tak til jer der har anbefalet at køre sagerne gennem ham! Fik også et opkald i går om at den var gået gennem hos motormannen, hvor der blot skulle udskiftes et par pærer i instrumentpanelet. Jeg får en kopi af rapporten, når jeg fredag henter den. Nogen der ved om man kan stole på den? Tænkte om det kunne være en ide at hive den til FDM i Danmark. Spørgsmålet er bare om, hvis de finder en masse skidt, at jeg kan få det anerkendt i Sverige. God jagt Dennis S! Fundet noget endnu?
Guest dennis Besvaret May 19, 2004 Rapporter Besvaret May 19, 2004 Ja AJ, men det viste sig at 4x4 systemet havde en fejl på den jeg var ude at se på (advarselslampe der lyste), ifølge sælger var dette dog ikke noget problem! (Yea right!) Så jeg fortsætter min jagt, men ved ikke rigtgt om det blir en calibra, er efterhånden lidt nervøs over hvad man kan tillade sig at forvente af sådan en :| hælder lidt til vr6 syncro synes jeg.. er lidt forvirret ;)
Guest aj Besvaret May 20, 2004 Rapporter Besvaret May 20, 2004 Jah, det er det, der er noget skidt ved at købe brugt. Der er ikke altid noget at ta' af. Og hvis man bare 'nøjes med' kan det gå grueligt galt. Husker stadig alt det bøvl de gamle havde gennem 8 år med deres gamle spand! : ) Golf er ikke lige min kop te. Men dem er der i hvert fald nok af at vælge imellem. Glæder mig til at se hvad du ender op med at finde!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu