Guest hans Skrevet May 14, 2004 Rapporter Skrevet May 14, 2004 Hej, I mit forsøg på at få min motorcykel ud at køre har jeg gjort følgende: 1. Har været til syn hos bilprovningen - og fik motorcyklen godkendt, 2. Har modtaget reg.bevis og nummerplade pr. post. 3. Har kontaktet forsikringsselskab og har aftalt, at min MC skal forsikres hos dem. I dag fik jeg pr. e-mail bekræftet, at "den är forsäkrad from 010514". 4. Har også fået motorcyklen anstält hos vv via internettet. Har modtaget en bekræftelse pr. e-mail, hvor det står, at "Inbetalingskortet för fordomsskatt och ett tillfällight kontrollmärke får du inom några dagar". Det står også, at "dette bevis ska finnas med vid färd". Nu er det store spørgsmål, hvad jeg mangler for at komme ud at trille en tur. Skal jeg f.eks. afvente forsikringspolice og betaling af denne?? Jeg glæder mig meget til at komme på vejen, så jeg håber, at I kan hjælpe. Mvh. Hans Henrik
Guest hans Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Hej, I mit forsøg på at få min motorcykel ud at køre har jeg gjort følgende: 1. Har været til syn hos bilprovningen - og fik motorcyklen godkendt, 2. Har modtaget reg.bevis og nummerplade pr. post. 3. Har kontaktet forsikringsselskab og har aftalt, at min MC skal forsikres hos dem. I dag fik jeg pr. e-mail bekræftet, at "den är forsäkrad from 010514". 4. Har også fået motorcyklen anstält hos vv via internettet. Har modtaget en bekræftelse pr. e-mail, hvor det står, at "Inbetalingskortet för fordomsskatt och ett tillfällight kontrollmärke får du inom några dagar". Det står også, at "dette bevis ska finnas med vid färd". Nu er det store spørgsmål, hvad jeg mangler for at komme ud at trille en tur. Skal jeg f.eks. afvente forsikringspolice og betaling af denne?? Jeg glæder mig meget til at komme på vejen, så jeg håber, at I kan hjælpe. Mvh. Hans Henrik
Guest hans Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Trut, ja det troede jeg også oprindeligt, men på bekræftelsen fra vv (som jeg fik efter at have aktiveret motorcyklen), stod der: "Fordonet får användas t.o.m. 2004-06-04 utan att fordansskatten är betald". Betyder det med andre ord, at alt er på plads, og jeg bare kan køre?? Hans Henrik
Admin Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Du skal skrive det midlertidige bevis ud og have det med når du kører intil du får et mærke at sætte på.
Guest hans Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 OK Steen - jeg skriver det midlertidige bevis ud og tager det med. Men hvad med forsikring - er det nok at skrive forsikringsselskabets bekræftende e-mail ud (hvoraf det fremgår, at min forsikring gælder fra og med i dag), selvom jeg hverken har modaget forsikrinspapirerne eller betalt endnu??
Guest kim Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 HH Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan du ikke "ställe på" din MC medmindre dit forsikringsselskab overfor VV har anmeldt, at du har lavet en forsikring for dit køretøj. Det skulle betyde, at når du har dit midlertidige bevis, så er din MC også forsikret. Mine erfaringer er baseret på lignende forhold omkring en bil, som jeg tog med fra DK. Om køretøjet har 2 eller 4 hjul gør nok ikke den store forskel i proceduren.
Guest hans Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Kim H, din kommentar er som sød musik i mine ører :-) Det betyder jo, at jeg bør kunne komme ud at trille lige når det passer mig. Skønt!
Guest palle Besvaret May 16, 2004 Rapporter Besvaret May 16, 2004 Du siger lige til når vi skal ud og "lege", ikk ??? Jeg er klart frisk på en tur
Guest hans Besvaret May 18, 2004 Rapporter Besvaret May 18, 2004 Palle: Ja, lad os køre en tur, nu hvor min Ducati er blevet klar til at køre på de svenske veje :-) Denne weekend kan jeg desværre ikke - men vi kan måske finde ud af noget i næste weekend? Alternativt skal vi bare tage en lille trilletur en aften i løbet af næste uge. Hvad siger du? Hvis andre på MC har lyst til at køre med, er I selvfølgelig meget velkomne. Hans Henrik
Guest palle Besvaret May 19, 2004 Rapporter Besvaret May 19, 2004 HH... igår aftes kørte Ronni Hesselund og jeg ca. 100 km af de små veje i Skåne.... Det er altså bare FOR perfekt. Vi kører tit sådanne ture, da det jo er super sjovt. Der er plads til alle, da alle jo selvfølgelig venter på langsomste mc/mand Du siger bare til.. I weekenden er der iøvrigt åbent hus hos Divers MC, Malmö..... Det er jo perfekt når man både dykker og kører mc ;o)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu