Jump to content

Sælg af svensk-indreg bil i DK

Recommended Posts

Guest michael
Skrevet

Hej venner, Desværre er jeg rykket tilbage til DK - øv. Og skal sælge min elskede bil - snøft. Har dog fundet en køber, men det er en dansker, der vil have den uden afgift. Derfor spørger jeg Jer erfarne mennesker: Hvordan skal jeg forholde mig til de svenske myndigheder i forhold til salg af min svensk indregistrerede bil i Danmark? Hvad med nummerplade, moms, ejerskifte og så videre. Og det haster selvfølgelig lidt... Jeg takker på forhånd for jeres hjælp, og venter spænd på svar. Michael d:-)

Guest michael
Besvaret

Hej venner, Desværre er jeg rykket tilbage til DK - øv. Og skal sælge min elskede bil - snøft. Har dog fundet en køber, men det er en dansker, der vil have den uden afgift. Derfor spørger jeg Jer erfarne mennesker: Hvordan skal jeg forholde mig til de svenske myndigheder i forhold til salg af min svensk indregistrerede bil i Danmark? Hvad med nummerplade, moms, ejerskifte og så videre. Og det haster selvfølgelig lidt... Jeg takker på forhånd for jeres hjælp, og venter spænd på svar. Michael d:-)

Guest michael
Besvaret

Hej igen, Er der slet ingen, der kan hjælpe? d:-( Jeg har virkelig brug for lidt info. På forhånd tak! Michael d:-)

Guest michael
Besvaret

Hej drenge, Undskyld, havde ikke lige set at der lå alle de indlæg. Har vist fundet ud af at det er et helvede, så hvis der er noget, der vil købe en Golf R32 ASAP, så send mig en mail. Den er meget billigt til salg. God weekend. PS: Skriv endelig hvis der er andre, der kommentarer eller erfaringer til mit første indlæg. Michael d:-)

Guest martin
Besvaret

Hej Michael Jeg har netop solgt min TT'er i DK (godt nok med lidt hjælp fra et stort dansk leasingfirma). Nøglen er at bilen sælges til en person eller et firma i DK som med det samme er klar til at indregistrere samt betale afgift på bilen. Det er egentlig ganske nemt - bilen synes i DK, derefter vurderes den, der betales et depositum, de svenske plader afleveres til politiet i DK, kvittering fra politiet samt svensk registreingsbevis og gerne en købsaftale sendes til Vägverket og så er den pot ude. Efter min vurdering får du kun problemer hvis du sælger til en i DK som ikke vil indregistrere med det samme. Held og lykke ! Mvh Martin

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...