Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er prisniveauet for service og reparationer af biler i Sverige - set i forhold til DK? Er det ½ pris eller det samme? Er der nogen som kender til prisnivauet for at holde en Alfa 147 i stand i Sverige? Reservedele til denne model i DK er dyr.

Besvaret

Hvordan er prisniveauet for service og reparationer af biler i Sverige - set i forhold til DK? Er det ½ pris eller det samme? Er der nogen som kender til prisnivauet for at holde en Alfa 147 i stand i Sverige? Reservedele til denne model i DK er dyr.

Guest andreas
Besvaret

Hej BAL, jeg har haft flere samtaler med de to autoriserede Alfa Service centre i Malmö. Priserne er, reguleret for kursen, meget det samme som i DK. Min erfaring er, spil de to SV forhandlere ud mod hinanden, så kan du opnå en betydelig rabat. Ca. 20% har jeg opnået ved 100.000 km. service (mere end 1000 dkr.). Mvh

Besvaret

Jeg har ikke hørt noget godt om de 2 autoriserede Alfa-værksteder i Malmö og har selv haft en lidt blandet oplevelse med et af dem. Prøv at kigge på www.alfaromeo.org under "Verkstadsguide". Ellers kan jeg sige, at jeg har gode erfaringer med det autoriserede Alfa-værksted CarCentre på Amager. De er dog ikke billige...

Guest andreas
Besvaret

Hej Allan C, de erfaringer du har gjort dig, må du da meget gerne dele med undertegnede. Satser på at køre Alfa laaaaang tid fremover. Mvh

Besvaret

Jeg kan da godt uddybe det lidt :-) Mht. værkstedet i Malmö kunne min bil ikke starte og jeg fik den bugseret derhen. De kunne ikke umiddelbart finde fejlen og deres ekspert på denne model blev syg (det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide), så der gik ret lang tid med en del bortforklaringer. Bilen blev dog lavet og der har ikke været problemer siden. Hos CarCentre er de generelt dygtige og servicen er god. Det kan også være, det hjælper, at jeg prøver at sætte mig lidt ind i tingene, når jeg skal have lavet noget (har en værkstedsmanual og reservedelskatalog til bilen). Jeg plejer i hvert fald at stille en del spørgsmål! Jeg har hørt at Befra i Helsingborg sku' være gode, de tog dog samme pris for at skifte kobling som i DK (har ikke benyttet dem). Så er der vist en god mekaniker i Lund (kan ikke huske navnet). Jeg tror dog ikke, at han er autoriseret.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...