Guest hr. Skrevet December 2, 2004 Rapporter Skrevet December 2, 2004 Jeg har læst en masse af de tidligere indlægher på debatten og kan se at der er meget stor uenighed om fordele og ulemper ved diesel og benzin biler. Jeg kigger for tiden selv efter en nyere bil, og skal jo så også tage stilling til brændstoftypen. I den forbindelse vil jeg bare lige høre om nogen kan anbefale en bil med diesel motor til en pris omkring 100.000 kroner.
Guest hr. Besvaret December 2, 2004 Rapporter Besvaret December 2, 2004 Jeg har læst en masse af de tidligere indlægher på debatten og kan se at der er meget stor uenighed om fordele og ulemper ved diesel og benzin biler. Jeg kigger for tiden selv efter en nyere bil, og skal jo så også tage stilling til brændstoftypen. I den forbindelse vil jeg bare lige høre om nogen kan anbefale en bil med diesel motor til en pris omkring 100.000 kroner.
swoop Besvaret December 2, 2004 Rapporter Besvaret December 2, 2004 Hr Hansen: folk kan sikkert sagtens anbefale en bil, men sandsynligheden for at folk anbefaler den rigtige er større, hvis du skriver om det er en ny eller brugt bil du er ude efter.
Guest hr. Besvaret December 2, 2004 Rapporter Besvaret December 2, 2004 Det er en brugt bil fra ´95 og frem.
Guest aj Besvaret December 2, 2004 Rapporter Besvaret December 2, 2004 En BMW 3 eller A4 med diesel er et par modeller jeg går og overvejer lidt :-) I tyskland fås de relativt nye til den pris du nævner. Dog ærger det mig at der stort set ikke findes cabs der er i diesel, som er i samme prisklasse ...
Guest kim Besvaret December 2, 2004 Rapporter Besvaret December 2, 2004 Diesel-dytter er dyrere end benzin-dytter. Cabriolet-dytter er dyrere end ikke-cab-dytter. Cab-dytter laves stort set kun af Audi.
Guest carspar Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Hr Hansen, ja jeg kan sagtens anbefale en dieselbil til omkring 100.000. Jeg kører selv i diesel og er glad for det. En dieselmotor holder meget længere end en benzinmotor, så at prisen på bilen er højere er jeg ikek bekymret for. Vægtafgiften er højere på diesel, så du skal nok køre mere end ca. 30.000 km om året men så er der normalt også god økonomi i dette. Når jeg kører på broen så tænker jeg tit på benzinernes enorme brændstof budget. Jeg kørte tidligere i en benzinbil og der havde jeg det dobbelte forbrug. Jeg kører ca. 50.000 km. om året og det betaler jeg ca 1.800 skr for nu. Dieselprisen er dig lige nu lidt lavere i danmark for første gang i de 3 år jeg har boet her.
Guest Trine Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 På www.vv.se mener jeg der ligger en oversigt over dieselafgifter. De afhænger af bilens totalvægt. Vi kører i Golf TDI og A4 TDI og kan kun anbefale begge dieselmotorer.
Guest kim Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 50.000 km / 1.800 SKK = knap 28 km/SKK 1 liter svensk diesel - cirka SKK 9.00 Hver SKK = 28 km 9 SKK = 28 km * 9 = 252 km/liter DET ER GODT NOK GOD BRÆNDSTOFØKONOMI Nu forstår jeg bedre, hvorfor så mange kører på diesel ;-)
Guest kim Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Hr. Hansen, Du kan f.eks. købe en fabriksny Skoda Fabia med 101 HK dieselmotor til ca. 142.000 SEK. Ovenstående er listepris - det skal kunne lade sig gøre at snakke prisen ned. I hvert fald til omkring 135.000 SEK. Jeg har selv en Skoda Fabia RS. Det er måske ikke Sveriges største bil, men et aldeles fremragende pendler-køretøj. Bilen vil idag passere 39.000 km og har over denne distance kørt 20,1 km/liter.
Guest peter Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Nu ved jeg godt at der er mange diesel elskere herinde ... Men hvis man vil ha fart ,så er det stadig bensin der rykker..www.auto-haus.se
Guest brian Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Peter H: Fart er godt men man skal overveje om man har råd til det. for har man et behov på 30kkm + om året koster det væsentligt mere at køre en sjov fart benzin bil. Derfor har jeg bla valgt diesel da jeg ikke har råd til at pendle i en v6 benziner.
Guest peter Besvaret December 4, 2004 Rapporter Besvaret December 4, 2004 Brian: klart man skal tænke sig om når man vælger... men det har folk i SV ikke helt fattet endnu ... Jeg kørte i en golf GTD 150 HK,, den var jeg glad for.. ... men jeg er en fart tosse og der er det desværre kun benz der har hk nok .. www.auto-haus.se
Guest Trine Besvaret December 4, 2004 Rapporter Besvaret December 4, 2004 ja ja.... den Golf GTD, 150 hk er en rigtig fin bil;-)
Guest brian Besvaret December 5, 2004 Rapporter Besvaret December 5, 2004 "men jeg er en fart tosse og der er det desværre kun benz der har hk nok .." Kan kun være enig, men desværre ikke råd
Guest peter Besvaret December 5, 2004 Rapporter Besvaret December 5, 2004 Brian: så har jeg jo en fin Audi A6 2,5 TDI quattro 180 HK til dig www.auto-haus.se
Guest brian Besvaret December 5, 2004 Rapporter Besvaret December 5, 2004 PEter H: Ja hvis det ikke havde været en sedan...men har lige nogen planer der skal udleves inden jeg køber nye bil. så på det tidspunkt kan det være jeg ser på hvad du har stående
Guest thomas Besvaret December 5, 2004 Rapporter Besvaret December 5, 2004 Puha ja den Audi der.... jeg var inde og sidde i den, man sidder altså bedre i den end man gør i en MB E-Klasse, eller min nuværende BMW med sportsæder. Uha... "vil ha`" fornemmelsen skyllede ned over en... Da Peter begyndte og spørge på om vi skulle regne på at handle Bimmeren ind, måtte jeg springe ud ad bilen igen. Men jeg har ikke glemt den... og jeg tør ikke køre en tur i den, så slipper jeg den bare ikke igen. Min næste bil bliver nok en (stor) Diesel Audi.
darksaint Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Æv hvorfor var der ikke nogle der spurgte mig om jeg ville have sådan en Audi da jeg skulle bytte min benzin bil til mit diesel lokomotiv for 6 mdr. siden....
BS Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Thomas F: Hvad endte du så op med? for jeg kan næsten regne ud det ikke blev en audi
darksaint Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Jeg fandt mig en Peugeot 406 kombi i stedet kan næppe sammenlignes med Audi men var sprit ny funger upåklageligt Aut- gear fartpilot og hvad der ellers kan proppes i af udstyr.
BS Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Thomas F: Kiggede også lidt på den da jeg handlede men eftersom der ikke er så mange i swea så gik jeg også ud fra den kunne være svær at komme af med igen og til en ordentlig pris. Så det blev til VW isteddet for www.gronaerten.dk/nypassat.html
darksaint Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Det er også en god vogn - hvor langt løber den på litteren?
BS Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Thomas F: Desværre ikke langt nok synes jeg. Med 205 dæk kørte den i snit 14,5-15 km/l og med vinterdæk er det kommet op på 15-15,5 km/l og det er med meget motorvej ved 120-130 km/t
darksaint Besvaret December 6, 2004 Rapporter Besvaret December 6, 2004 Kan heller ikke få min til at løbe længe end de 15-16 km/l selv efter at den har fået boks er tallene de samme :-(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu