Guest dalbjerg Skrevet March 1, 2005 Rapporter Skrevet March 1, 2005 Hej er ved at hive en passat tdi fra 01 hjem fra tyskland via en dansk henter. Billigere end de svenske syntes jeg. Har så fået mail fra lënsforsikring og de skriver: Den bil du äger, tillhör de modeller som ofta är utsatta för stöldskador. För att minska stöldrisken kräver vi att du vidtar vissa förebyggande åtgärder för att vi skall medge stöldförsäkring (halv- eller helförsäkring): För att väsentligt minska stöldrisken på din bil, vill vi att du monterar en immobiliser (en elektronisk startspärr som bryter minst 2 stycken separata motorstyrfunktioner) samt märker rutorna. Har bilen redan en originalmonterad startspärr eller immobiliser, skall du kontakta märkesverkstad för att få kontrollerat om det finns aktiverade nycklar som du inte har fått vid köpet Intyg på ovanstående installation/kontroll skall inlämnas till handläggaren på Länsförsäkringar Skåne. Er det bare at der skal være en ganske almindeligt startspærer, og at jeg skal kører ind til VW, for at tjekke at der ikke er udleveret andre nøgler til denne bil? Og kan de det på en standard VW startspære? Mvh kenneth Dalbjerg
Guest dalbjerg Besvaret March 1, 2005 Rapporter Besvaret March 1, 2005 Hej er ved at hive en passat tdi fra 01 hjem fra tyskland via en dansk henter. Billigere end de svenske syntes jeg. Har så fået mail fra lënsforsikring og de skriver: Den bil du äger, tillhör de modeller som ofta är utsatta för stöldskador. För att minska stöldrisken kräver vi att du vidtar vissa förebyggande åtgärder för att vi skall medge stöldförsäkring (halv- eller helförsäkring): För att väsentligt minska stöldrisken på din bil, vill vi att du monterar en immobiliser (en elektronisk startspärr som bryter minst 2 stycken separata motorstyrfunktioner) samt märker rutorna. Har bilen redan en originalmonterad startspärr eller immobiliser, skall du kontakta märkesverkstad för att få kontrollerat om det finns aktiverade nycklar som du inte har fått vid köpet Intyg på ovanstående installation/kontroll skall inlämnas till handläggaren på Länsförsäkringar Skåne. Er det bare at der skal være en ganske almindeligt startspærer, og at jeg skal kører ind til VW, for at tjekke at der ikke er udleveret andre nøgler til denne bil? Og kan de det på en standard VW startspære? Mvh kenneth Dalbjerg
ole Besvaret March 2, 2005 Rapporter Besvaret March 2, 2005 Hejsa. Vores bruget Golf 02 skulle samme tur igenne, da vi flytte den til Länsförsäkring. Omkodning af standard VW startspære pris ca.1000 sv.kr. hvor de bruget aktives nøgle. Mærkning af alle rudere, kan man selv gøre, udstyr kan købes hos forsikringen 200 sv.kr.
tim_pedersen_ Besvaret September 22, 2005 Rapporter Besvaret September 22, 2005 Gælder de regler stadig. ? Hej dalbjerg. Interresant mail du har fået der fra lähnsforsikringer. Nogen som ved om de stadig har de regler. Jeg er ved at importerer en Mercedes SLK, nogle som ved om Mercedes her i Sverige kan lave et bevis på at jeg har alle nøgler til bilen og det er godt nok hvis det bliver sendt til Lähnsforsikringer så jeg kan tegne en Helforsikring. ? Nogle som har erfaringer eller ved hvor lang tid det tager at få kodet nogle nøgler om. ? Tim
Toft Besvaret September 22, 2005 Rapporter Besvaret September 22, 2005 Hej dalbjerg. Interresant mail du har fået der fra lähnsforsikringer. Nogen som ved om de stadig har de regler. Jeg er ved at importerer en Mercedes SLK, nogle som ved om Mercedes her i Sverige kan lave et bevis på at jeg har alle nøgler til bilen og det er godt nok hvis det bliver sendt til Lähnsforsikringer så jeg kan tegne en Helforsikring. ? Nogle som har erfaringer eller ved hvor lang tid det tager at få kodet nogle nøgler om. ? Tim Ja, de har de regler. Du har spurgt om stort set det samme i den anden tråd, og her kan du også læse et svar. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2284
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu