Guest torbenbirch Skrevet February 17, 2003 Rapporter Skrevet February 17, 2003 Vi er et danske par, der flytter til Ön/Limhamn d. 1/5. Vi ejer en Toyota Previa varevogn på gule plader, som vi planlægger at tage med til Sverige. Da den er på gule plader, er der oprindeligt kun betalt ca kr. 18.000 i registreringsafgift (er jeg blevet fortalt). Jeg læste et sted i debatten at man kan få en del af sin registreringsafgift tilbage, nedskrevet og minus 15% til staten. Vores plan er at montere bagsæder og seler (dvs. indregistrere den som personbil i Sverige) for de penge, vi får retur. Er der nogle specielle regler i Sverige, når der er tale om en Dansk varevogn, der 'ombygges' til en svensk personbil? Med venlig hilsen Torben & Beathe
Guest torbenbirch Besvaret February 17, 2003 Rapporter Besvaret February 17, 2003 Vi er et danske par, der flytter til Ön/Limhamn d. 1/5. Vi ejer en Toyota Previa varevogn på gule plader, som vi planlægger at tage med til Sverige. Da den er på gule plader, er der oprindeligt kun betalt ca kr. 18.000 i registreringsafgift (er jeg blevet fortalt). Jeg læste et sted i debatten at man kan få en del af sin registreringsafgift tilbage, nedskrevet og minus 15% til staten. Vores plan er at montere bagsæder og seler (dvs. indregistrere den som personbil i Sverige) for de penge, vi får retur. Er der nogle specielle regler i Sverige, når der er tale om en Dansk varevogn, der 'ombygges' til en svensk personbil? Med venlig hilsen Torben & Beathe
hinloevdk Besvaret April 27, 2003 Rapporter Besvaret April 27, 2003 Jeg ved ikke om der er specielle regler, men afhængig af din previa's alder, skal du ikke regne med at få særlig meget tilbage. Der er en bagatelgrænse på 7000 dkr når man skal have reg.afgift tilbage.
Guest thomas Besvaret April 27, 2003 Rapporter Besvaret April 27, 2003 Mange opgiver den Danske del af papirmøllen, og sælger den på Dansk jord og køber noget andet herovre. Hvis du regner efter i detaljer tvivler jeg personligt på at det kan betale sig. Tror nu at du skal have fat i toldmyndighederne vedrørende dette. Prøv at kigge lidt på www.bytbil.se eller www.bilweb.se og se om priserne der er fornuftige. Privatimporten har været med til at presse priserne lidt ned herovre trods alt. Måske det giver mere at handle den ind hos en Dansk forhandler. Husk at medregne priserne på sæder og værkstedstimerne også på Danskerbilen :-)
Guest torbenbirch Besvaret April 28, 2003 Rapporter Besvaret April 28, 2003 Thomas, tak for dit svar. Brugtvognsprisen i DK er faldet voldsomt på netop denne model. Det samme er ikke gældende i SE eller Tyskland. Derfor tager vi den med til SE i stedet for at sælge den i DK.
Guest thomas Besvaret April 29, 2003 Rapporter Besvaret April 29, 2003 Nårh ok...ja det er med at holde skarpt øje med priserne, de vandrer meget. Nogle biler i Tyskland er faldet 50-80.000dkr det sidste år, på enkelte større modeller, hvor de til salg i Sverige sjovt nok holder prisen. (Øj hvor må de Svenske sælgere brænde inde med mange penge på den konto, hvis ikke der kommer en dummerian forbi.) Med de forskelle kan det godt betale sig at kigge sig godt for. Forstår godt argumentet, man ved jo også hvordan bilen er, modsat en der er købt på det lidt risikofyldte Svenske bilmarked.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu