Jump to content

Motorcykel!

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet

Hej, nu er sæsonen ved at være der for os mc-ister, er der nogen der kan fortælle mig hvor længe jeg må køre på mine danske plader i sverige, og hvordan jeg får et tilbud på en svensk forsikring, når jeg ikke har en svensk nummerplade?

Guest thomas
Besvaret

Hej, nu er sæsonen ved at være der for os mc-ister, er der nogen der kan fortælle mig hvor længe jeg må køre på mine danske plader i sverige, og hvordan jeg får et tilbud på en svensk forsikring, når jeg ikke har en svensk nummerplade?

Guest joachim
Besvaret

Jeg havde samme problem de jeg skulle finde priser på mc forsikring. Det lykkes ikke mig at finde et reelt tilbud uden en nummerplade. Det endte med forhandleren ordnede det for mig. Jeg betaler ca 5000DKR årligt gennem SUSAB. Selvrisiko ved tyveri og skade er temmelig høj, 10.000DKR. Dette er for en Yamaha 600 Fazer 2002 model. Jeg er interesseret i at høre hvad du finder af priser....

• 2 weeks later...
Besvaret

ER DER NOGEN DER KAN FORTÆLLE OM MAN KAN TAGE SIN ANCENNITET MED FRA DANMARK?

Besvaret

Jeg mener at ancienitet fungerer anderledes i sverige end danmark. I sverige afhænger det af hvor længe du har haft kørekort, og ikke hvor længe du har været bruger af et køretøj.

Besvaret

Nu har jeg så nogenlunde fundet ud af det med forsikringer... Nu skal jeg så have min mc. med mig fra Dk, da den jo har stået i vinterhi, i januar fik jeg lavet en forløbig værdiansættelse af min mc. fra toldskat. Men hvad de ikke lige fortalte mig var at før jeg kan tage den med mig til Sverige og få reg. penge tilbage for den, skal den lige til et "syn" ved TS, og der er lige et par måneder til næste gang. Og når de så finder ud af hvornår det bliver næste gang, så kan jeg så begynde at finde en tid ved bilprovningen, for at få den på svenske plader, og der også vente et par, eller 4-5 uger på at få en tid...... Da jeg allerede bor i Sverige dækker min danske forsikring ikke, og jeg må jo ikke køre rundt i sverige på danske plader, og får jeg den på svenske, inden synet ved TS i dk, får jeg ikke penge tilbage for den!!! Kan det virkelig passe at det skal være så svært at få sine egendle med sig, det skal lige siges at mc,en er 3 år gammel.

• 2 years later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...