Guest anonym Skrevet February 1, 2002 Rapporter Skrevet February 1, 2002 Er der nogen, der prøvet at købe en ny bil i Danmark og efterfølgende fået den indregistreret i Sverige, der kan give nogle gode råd om proceduren? Eller bare ved noget om, hvor man kan søge yderligere informationer om hvad det koster m.v.? Jeg har været inde på vegverkets hjemmeside, men den er en anelse uoverskuelig, synes jeg.
Guest anonym Besvaret February 1, 2002 Rapporter Besvaret February 1, 2002 Er der nogen, der prøvet at købe en ny bil i Danmark og efterfølgende fået den indregistreret i Sverige, der kan give nogle gode råd om proceduren? Eller bare ved noget om, hvor man kan søge yderligere informationer om hvad det koster m.v.? Jeg har været inde på vegverkets hjemmeside, men den er en anelse uoverskuelig, synes jeg.
Admin Besvaret February 3, 2002 Rapporter Besvaret February 3, 2002 Prøv eventuelt hos bilprovningen.se. Her står noget om egenimport af biler.
Guest anonym Besvaret February 8, 2002 Rapporter Besvaret February 8, 2002 du skal betale 25 % i moms. Se nedvidere på følgende link: www.flyttilsverige.dk Her en proceduren ganske godt beskrevet. God vind.
Guest nicolaj Besvaret April 11, 2005 Rapporter Besvaret April 11, 2005 Ifølge EB skulle det stadig være billigere at købe bilen i dk, og derefter tage den ud af landet - er der nogen der har styr på det, eller prøvet det? http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=288717
Guest thomas Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Nicolaj, der er indtil flere tråde om det herinde. Bare søg på det!
Guest nicolaj Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Thomas, jeg har set trådene:-) Og det jeg spørger efter er om der er nogen der har erfaringer, og har lyst til at dele dem - jeg spørger ikke om det kan betale sig eller hvad det koster. Desuden synes jeg ikke at jeg kan se nogle tråde der omhandler ny bil?
Guest Trine Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Jeg har en kommentar som jeg ikke har set før i denne debat... Ja nybilsprisen i sig selv kan være billigere i DK meeeen... For det første er det ofte afspejlet i at standardmodellen i DK er langt mere skrabet end i Sverige. Netop for at presse prisen ned. Du kan derfor ikke betragte bilen som værende 100 % ens. For det andet sælges biler i Sverige ofte med vagnskade i 3 år. Hvilket er en stor besparelse på forsikringen. For det tredje er der ofte 2 års fri service i Sverige.. igen en besparelse i forhold til DK. For det fjerde er svenskerne stadig gladest for "svensksåld" og gensalgsprisen er derfor i mange tilfælde lavere på en importeret bil, selvom den er importeret som ny. Derfor skal prisforskellen være ret stor før det kan betale sig at kaste sig ud i et dansk eventyr og har man hang til udstyr som klima, læder og andre lækre detaljer så kan besparelse i DK hurtigt forsvinde på ekstraudstyr.. Just my opinion... Sammenlign f.eks den nye BMW 3 serie der er store forskelle i standard udstyr
Guest peter Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Moreke: rigtigt, men hvis du køber brugt er der mange at spare.www.auto-haus.se
Guest frog2 Besvaret April 12, 2005 Rapporter Besvaret April 12, 2005 Peugeot 407 SW 3.0 V6 med alt i udstyr. Pris i dk= dkr. 240.000 inkl. moms. Pris i Se= dkr. 300.000 inkl. moms. Forskel er så det forsikrings-/service mæssige, men 60K er en stor prisforskel på 2 nye biler.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu