Jump to content

Diesel pendler, måske en A4 TDI?

Recommended Posts

Besvaret

Hej KimH har selv overvejet Fabia Rs hvor meget betaler du for at have bilen her tænker jeg på forsikring og vejskat ???

Besvaret

Johan Hvis du kører SÅ meget .... hvorfor har du så ikke overvejet en Diesel bil noget før?? Alt andet lige sparer man jo også på brændstoffet

Besvaret

Læs om afgifter, og længde på literen fra dette link. Download før i åbner det, ellers er det lidt trægt. Den er god at have.

Besvaret

Hej igen, Jeg har endnu ikke modtaget nogen forsikringspolice - I må vente et par dage med den del af svaret. Jeg kan ikke tro, at den vil være væsentlig dyrere end for en tilsvarende benzin-dreven bil, men jeg kan jo blive overrasket ... Vejskatten har jeg kun som et cirka-tal - lige på den forkerte side af SEK 5.000 pr. år.

Besvaret

Hvis du stadig ikke har fundet den rigtige bil så kig evt. nærmere på min Mercedes C270 CDI der er til salg under køb/salg forumet her på sitet. Mere seriøs diesel transport får du ihvertfald svært ved at finde happy.gif

• 2 weeks later...
Besvaret

Der var lige et udestående spørgsmål om forsikringspræmien for min Fabia RS. Nu har jeg langt om længe fået police/opkrævning. Den var ikke specielt dyr - læs videre - hvis du tør ... ÅRLIG præmie - SEK 2594 !!! - hos Länsförsäkringar. Godt nok uden Vagnskada (som er gratis i 3 år ved køb af ny Skoda - og for flere andre mærker) - men til gengæld med MER-tilläg som giver ekstra dækning - ellers ville forsikringen have været 425 SEK billigere. Jeg er MEGET begejstret for præmiestørrelsen - jeg skylder nok at oplyse at jeg har MANGE skadefrie år, andre forsikringer i samme selskab og et gunstigt postnummer - jeg bor i Skivarp ... Men jeg tror stadig ikke at dieselbiler er specielt dyre at forsikre ... Den endelige Fordonsskatt blev i øvrigt SEK 5090/år.

Besvaret

Det er ok priser men jeg tror jeg holder ved min Octavia RS lidt endnu lidt sjovere men mindre økonomisk :-)

Besvaret

Man kan sige meget om Skoda, men det er en forklædt Audi. Det meste er Tysk...Den nye superb i DK til 520000,- Den er for fed.

Besvaret

"Er det sjovt at køre Skoda?" Det kommer vel noget an på, hvilken model man vælger. En "fed" Superb kan sikkert være interessant og er givetvis en fin bil - men SJOV at køre i - det tror jeg næppe. En Octavia RS med en "prikket" turbo-motor, sat op på fornuftige hjul og en trimmet undervogn - så begynder det at ligne. En Fabia RS med en motor der er rigeligt kraftig i forhold til bilens størrelse - og med et drejningsmoment svarende til en af de bedste 3-liters benzinmotorer fra BMW - forsynet med nødvendigt standardudstyr som sportssæder, ACC og lidt læder - og dertil en fabrikssænket undervogn og 45-profil dæk. Så er den hjemme - I kan bare komme an med jeres store tyske flydere - I får baghjul på enhver mindre landevej - for slet ikke at tale om en "fed" svensk grusvej. Det er SJOVT. Og så er der lige klimakset, når man tanker. Med knap 20 kilometer pr. liter og med billig diesel som brændstof, er det en udpræget fornøjelse at tanke - når det en sjælden gang er nødvendigt.

Besvaret

Kim H: Jeg er klar til noget race, Hvornår vil du ha noget baghjul af min tysker kasse happy.gifhappy.gifhappy.gif Der er ikke noget galt med skoda... Men man skal bare ikke sammenlige den med lux biler for det er den slet ikke

Besvaret

Peter H, Rygtet vil vide, at din "tysker kasse" er udstyret med hækmotor og baghjulstræk - og hvis det ikke er en VW-Käfer kan altså kun være en Porsche. En Porsche er IKKE omfattet af begrebet "tysk flyder". Sådan en er det svært at hamle op med - i hvert fald, når det går lige ud. Måske har jeg en chance på en strækning, hvor den ene kurve afløser den anden - uden længere lige stræk end 500 meter. Anyway - en Porsche er givetvis en fin bil - hvem ved - måske får man sådan en på et tidspunkt. I øvrigt har jeg erfaringer med tyske biler - har haft flere BMW'er. Den mest spændende var en E36 323ti - handy sag. Den seneste var en E46 320Ci - ikke helt så handy - karosseriet var vokset lidt for meget. Nu er der en ny 1-serie på vej - og tyskerne skriver om en M2-udgave - med 300 HK. Så kunne det være at man skulle droppe sin trang til at køre diesel og igen brænde noget benzin af ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...