Jump to content

Bilkøb / import

Recommended Posts

Skrevet

Hej gæve danskere, jeg skal have mig et stykke automobil. Efter jeg efterhånden snart har stirret mig blind, hjemmeside op og hjemmeside ned, og stadig er lige forvirret, TROR jeg at jeg vil ha' en BMW z3 2.8 cab, måske en coupe.. Men asso, for mig at se er det en bil der ikke er síndssygt mange af i SE, tilgengæld findes de i hobetal i Tyskland, er der evt. en behjælpelig sjæl derude der kan hjælpe med/evt stå for import af den slags? Go jul *<:-)--O---| Ps. det er "den anden" i huset der står for papirarbejde etc. ;-)

Besvaret

Hej gæve danskere, jeg skal have mig et stykke automobil. Efter jeg efterhånden snart har stirret mig blind, hjemmeside op og hjemmeside ned, og stadig er lige forvirret, TROR jeg at jeg vil ha' en BMW z3 2.8 cab, måske en coupe.. Men asso, for mig at se er det en bil der ikke er síndssygt mange af i SE, tilgengæld findes de i hobetal i Tyskland, er der evt. en behjælpelig sjæl derude der kan hjælpe med/evt stå for import af den slags? Go jul *<:-)--O---| Ps. det er "den anden" i huset der står for papirarbejde etc. ;-)

Besvaret

Ikke fordi jeg ikke vil være behjælpelig, men.... prøv at læs nogle af de 4000 indlæg der omhandler samme "problem". Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen

Besvaret

Hehe, og hvis du så lige tog læsebrillerne frem og læste det jeg har skrevet igennem igen, ville du nok kunne forstå at jeg søger nogen der vil stå for en evt. import. Har jo læst at Eurogarage ikke er til at stole på, så må der jo være nogen der har erfaring med andre firmaer/private der gør sig i import. Desuden er et forum til for at blive brugt ikke? ;-)

Besvaret

Hej skytte, og hvis du tog dig lidt tid til at læse i forummet ville du også finde ud af at der er en herinde der er behjælpelig med det. Grunden til det Palle skriver er at vi gerne vil undgå at svare på det samme igen og igen fordi folk ikke gider tage sig tid til lige at kigge efter det de søger.... men her er et link til en der hedder peter og han er også dansker!!! http://www.sunddebat.com/discus/messages/172/457.html?1070126384

Besvaret

Tak for forsøget, men nu er det sådan at jeg HAR forsøgt mig med 'Peter', men den email jeg har kunnet finde (som også er den du linker til) ikke virker. Og tro mig, jeg har læst MEGET herinde, men i må da undskylde at jeg ikke INDEN jeg spørger om noget, gør rede for at jeg HAR forsøgt at få info på anden vis. Har du overvejet at jeg muligvis HAVDE kigget andre posts igennem først? Fordomsfyldt er man? ;-) Geez sikke et gæstfrit forum.. O:-)

Besvaret

Skytten: her er mit nr 070 649 47 47..Og hvis du er hurtig, har vi en til dig inden Jul happy.gifhappy.gifhappy.gif

Besvaret

Søren: kender dem ikke.. men hvad ang tuning så pas på. for hvis du kommer ud for en skade med bilen, dækker forsikringen den ikke bilen...

Besvaret

Skytten: Peter er ok, han skaffede mig en bagpotte til Merceren til afhentning i Kbh.SV. på under 24 timer. Den kom ind fra SydTyskland. Var det dyrt???? Nope, manden gav tilmed 15% oveni. Der var jeg heldig den dag. Skal jeg importere snakker jeg med ham, han kender alle dem som Eurogarage kender alligevel. Han er også god til at "finde" biler, han fandt en lækker M3 i Sverige til en anden jeg kender. Og det var til en yderst fornuftig pris, og den var i rigtig god stand. Ring og snak med ham, han er en meget lun fætter, der godt kan tåle lidt gas.

Besvaret

Er det ikke svært at komme af med importbiler ?? Faktisk kan man presse de svenske forhandlere 5-10 % ned i pris både ved brugt og ny handel.

Besvaret

Anvender du Eurogarage tager han mindst 22.000 for det, eller ihverfald i mit tilfælde. Jeg var heldig at finde min hos forhandleren på nettet ved et tilfælde, så jeg vidste den reele pris. Bemærk at det er ikke alle biler, det kan betale sig at importere, nogle er bedre at finde her i landet. Kig priser, chek dem ud så du bliver grøn i hovedet, så du får et overblik. Nogle skiller sig markant ud, og andre ikke.

Besvaret

Jeg har lige købt en "ikke import" bil, der var ikke ret mange brugte, da bilen er fra 2003. Derfor købte jeg en ny og da der var tale om en ren handel og jeg betalte kontant fik jeg 8 % rabat og et sæt vinterfælge med dæk med i prisen. Men noget er helt galt i Danmark !! Jeg fik en plus pakke med (klimaanlæg og en bedre radio) det koster 30.000 i danmark her gav jeg 5000 SEK.

Besvaret

Grunden til de ikke 'kan' (eller vil) gøre den slags i danmark er at prisen på bilen allerede er meget lav i dk, hvis du vel at mærke regner afgiften fra. Du skal jo tænke på at forhandleren 'kun' tjener det der er tilovers når skattefar har været der. Derfor kan det bedre lade sig gøre for svenskere at prutte priser i den stil du beskriver, de har råd til det. DK har faktisk Europas billigste nybil's priser, hvis man altså regner afgift fra. ;-)

Besvaret

Har luret lidt på racetechs side i dag, som jeg syntes ser ret fornuftig ud, men venter lige med at tage kontakt, før jeg har fået lidt tilbagemeldiger fra folk der har brugt dem. Her plejer jo ikke være så godt gang i debatten i weekenderne :-)

Besvaret

Hej Søren. Kan kun anbefale racetech på det varmeste. Deres viden indenfor BMW ligger langt over, hvad jeg troede var muligt for almindeligt dødelige. Og uanset om det drejer sig om køb af bil, eller reperation/tuning. Så kan du være sikker på at blive serviceret til den store guldmedalje. Har intet negativt at sige om dem, selvom jeg prøver hårdt at finde det ... ;-) (Skulle måske lige være at de ikke ved at Audi er bedre end BMW *gg*)

Besvaret

Er blot enig med Persson. Racetech er en af de bedste spillere på markedet happy.gif

Besvaret

HMMM synes der mangler priser på alt happy.gifhappy.gifhappy.gif Men jeg er da klar til noget konkurrence hvad angår import og dæk/fælge happy.gifhappy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...