Guest ronni Skrevet December 16, 2003 Rapporter Skrevet December 16, 2003 Hej! Jeg er just flyttet til Sverige, og har selvfølgelig købt mig en ny MC (Honda CBR600F fra 2002 - overgemt model), så min lykke er jo stort set gjort! Men jeg skal jo have forsikret kværnen, og her fik jeg da lige en spand koldt vand i hovedet! Jeg havde godt hørt det var en dyr model at forsikre, men alligevel... Helforsikring: 102.000 SEK Halvforsikring: 57.000 SEK Trafikforsikring: 21.000 SEK Det skal lige siges at den koster 75.000 SEK..... Jeg støder tilsyneladende ind i at jeg ikke har et svensk kørekort registreret, men er det lovligt når jeg har et EU-kørekort? Er der nogen der har nogle erfaringer med forsikringer?? Jeg har prøvet at søge, men har ikke fundet noget brugbart.. Med venlig hilsen Ronni Hessellund
Guest ronni Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Hej! Jeg er just flyttet til Sverige, og har selvfølgelig købt mig en ny MC (Honda CBR600F fra 2002 - overgemt model), så min lykke er jo stort set gjort! Men jeg skal jo have forsikret kværnen, og her fik jeg da lige en spand koldt vand i hovedet! Jeg havde godt hørt det var en dyr model at forsikre, men alligevel... Helforsikring: 102.000 SEK Halvforsikring: 57.000 SEK Trafikforsikring: 21.000 SEK Det skal lige siges at den koster 75.000 SEK..... Jeg støder tilsyneladende ind i at jeg ikke har et svensk kørekort registreret, men er det lovligt når jeg har et EU-kørekort? Er der nogen der har nogle erfaringer med forsikringer?? Jeg har prøvet at søge, men har ikke fundet noget brugbart.. Med venlig hilsen Ronni Hessellund
swoop Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Hej Ronni og velkommen i det svenske! 102.000 SEK....!! Det virker da helt sindsygt! Jeg købte også mc, da jeg flyttede herover i 2002. (desværre også solgt den igen). En Honda CBR 1100 Blackbird. Jeg gav 13.000 SEK om året i Trygghansa, det var det billigste, jeg kunne finde. Du behøver ikke et svensk kørekort! Og du kan tage din eventuelle anciennitet med fra Danmark. Med venlig hilsen Allan K. Andersen
Guest thomas Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Hej Allan. Hvilket selskab er det lige du kan det i??? Da jeg både har bil og mc, er det da meget interesant at vide, da de beregner din pris efter hvor lang tid du har haft kørekort og efter hvad jeg har fået af vide af de mange selskaber jeg har søgt, kan man ikke overføre sin ancennitet!!! Og til Ronni: Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men det har meget at sige!
Guest thomas Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Du kan jo sende diverse forsikrings selskaber en email istedet for en web forespørgsel. Det gjorde jeg i sin tid med LF før jeg fik personnummer og flyttede. Giv dem alder, ancinnitet, postnummer m.v. (Det var godt nok bil, men alligevel burde princippet være det samme)
Guest ronni Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Hej, Jeg er 27 - har godt nok ikke haft kørekort til MC ret længe (en måned), men alligevel...?? Jeg har sendt emails til de forskellige selskaber, men jeg har fået en svensk kollega til at ringe til forsikringsselskaberne og spørge dem hvad der sker - tilsyneladende regner de et dansk kørekort = ikke noget kørekort. Og så er det jo klart at det skal være dyrt! Men vi får se, det er bare lidt ildevarslende at samtlige selskaber giver ca. samme pris... Med venlig hilsen Ronni Hessellund
Guest palle Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hej Ronni Jeg har nogle kontakter i en svensk mc klub (i malmø)... Måske jeg skal høre dem ? Jeg skal selv betale forsikring på min ThunderAce (1000 ccm) så jeg vil da også være taknemmelig for al information vedr. forsikring
Guest palle Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Een ting mere... er din mc "begrænset" ? Altså, med nedsat effekt ? Min er på papiret sat til 57 kw, hvilket diver en billigere forsikring
Guest ronni Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hej Palle, Nej, den er ikke begrænset - den yder fulde 85 kW Du må meget gerne forhøre dig hvis du kender nogen med MC, jeg har desværre ikke så mange bekendte i Sverige med MC... Endnu. Nu har jeg sovet lidt på det, og jeg synes godt nok at 102.000 SEK er fuldstændigt vanvittigt. Hvis det virkelig er prisen, så vil jeg bruge nogle penge på alarm og kæder, og så håbe at den ikke bliver stjålet det første år - for med den pris kan jeg jo købe en ny hvert år og stadig spare penge. En lidt anden ting - netop når man vil være ekstra meget ked af at få den stjålet, kunne det jo være interessant at undersøge hvor man kan opbevare den forsvarligt til hverdag? Jeg overvejer at leje et rum hos Shurgard og stille den der når jeg ikke bruger den, det må alt andet lige være mere sikkert end at stille den på gaden. Og selvom det skulle koste 1000 kr. om måneden, er det stadig meget billigere end at forsikre/miste den. Evt. kunne man jo være et par stykker om et leje sådan et rum. Har du (eller andre) erfaring med det? Evt. kendskab til aflåste parkeringskældre i Malmø man kan leje sig ind på? (Gerne med aflåste båse) Med venlig hilsen Ronni Hessellund
Guest palle Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hej Ronni, Jeg har lige lavet en hurtig opringning til Länforsikring. Jeg skulle gi' 22k for fuld forsikring, og 3500 for traffik. Man går desværre ikke ud fra den begrænsede effekt (de kender os sgu nok for godt) så.... den ville blive sat til 120 kw, som jo er standard ;o) Jeg er med på at leje et sted ude i byen, specielt hvis der også er mulighed for at skrue lidt. Jeg er igang med et størrere projekt. Vil du evt. være interesseret i at køre sammen med en svensk klub ??
Guest ronni Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hej Palle, Jeg har her til morgen fået en pris på 40.000 SEK for helforsikring fra Folksam. Det er stadigvæk mange penge, men det er nok i virkeligheden en fair pris, jeg har trods alt ikke haft kørekort så længe, og 115 HK er vel også temmelig meget... Så jeg tror jeg takker ja til den, og regner med at jeg kan få prisen ned når jeg har kørt skadefrit et års tid. Jeg vil helt sikkert gerne være med til at finde et sted hvor vi kan opbevare/skrue lidt, men jeg er lige flyttet herover (Malmø), så jeg har ikke rigtig nogen ide om hvor vi skal lede. Jeg er også meget interesseret i at finde nogen at køre med, så.. Hvad gør vi? Det kunne jo være rigtig sjovt hvis der var flere ny-svenskere der ville med ud at køre? Med venlig hilsen Ronni Hessellund
Guest palle Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Ronni.... 40k sek er da fuldstædig forrykt... hvis du venter til april, så har du jo haft kortet lidt længere. Jeg ved Zeni (herfra) har en skøn gul duc' 748 til at stå derhjemme, og Thomas har Suzuki Maurauder (?) 800, så vi er da 4 indtil videre. Hvis du har MSN, kan du tilføje mig til listen, hansenpalle32@hotmail.com så kan vi evt. lige snakke sammen, og husk at tilmelde dig til vores julefrokost. Der kommer der andre mc'ister ihvertfald også
Guest thomas Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hi Ronni, hvis du p.t. mangler et sted til din mc. her i vinter har jeg en garage hvor min står, og der er da plads til et par stykker! min
Guest nikolaj Besvaret December 17, 2003 Rapporter Besvaret December 17, 2003 Hvorfor lader du ikke bare være med at registrere den? ... så behøver du vel heller ikke forsikre den? ... du kan jo alligevel ikke køre på den før til april?
Guest zeni Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Thomas. Hvis din mc har kostet 75k, så kan du evt gøre følgende. 1) Nøjes med halvforsikring 2) For opdelt betalingerne i kvartaler frem for helårlig, du skal alligevel kun anvende forsikringen 6 mdr. 3) Vent med regist som Vincent siger til Marts. 4) Oplys, at du kører fuld utrystad (med fuld læder dragt, knæ, albue og ryg beskytter, det kan også rykke lidt. 5) Bed om at få i kontrakten, at kun du kører på den. Du kan godt nok ikke låne den ud så. I Sverige er selskaberne desværre ligeglad med alder, da det er kørekortets alder som gælder. Det var en fordel for mig, da jeg har haft mc kort i 10 år, men ikke mc de sidste 7 år. Så jeg har 10 års ancinnitet samt "kørt skadesfrit de sidste 2 år". Under alle omstændigheder skal du presse dem mere for 40k er ikke et seriøst tilbud, det er alt for højt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu