Jump to content

Haves: potentiel drømmebolig Ønskes: jeres mening!

Recommended Posts

Guest kikkomania
Skrevet

Kære alle. Min kæreste og jeg er fast besluttede på at flytte til den dejlige by malmø. Vi havde kik på de flotte lejligheder concordia ved indre by. Men alle dem der var til at betale er selvfølglig long gone. Vi har nu fundet et godt alternativ mener vi. Vi kender dog overhovedet ikke den del af malmø "Sankt Knut - Amiralsgatan" Har I noget info om området? Hvor lang tid tager det feks at gå ind til strøget osv osv. alt info ville være meget velkommen. Hvad synes I evt. om prisen? Jeg finder den ganske rimelig. (sidder idag i en lejelejlighed i cph til 15.000 pr mdr, så er alt vel rimeligt ;-) ) Takker Peter http://www.hemnet.se/a.asp?id=2651219&q=1&s=4

Guest kikkomania
Besvaret

Kære alle. Min kæreste og jeg er fast besluttede på at flytte til den dejlige by malmø. Vi havde kik på de flotte lejligheder concordia ved indre by. Men alle dem der var til at betale er selvfølglig long gone. Vi har nu fundet et godt alternativ mener vi. Vi kender dog overhovedet ikke den del af malmø "Sankt Knut - Amiralsgatan" Har I noget info om området? Hvor lang tid tager det feks at gå ind til strøget osv osv. alt info ville være meget velkommen. Hvad synes I evt. om prisen? Jeg finder den ganske rimelig. (sidder idag i en lejelejlighed i cph til 15.000 pr mdr, så er alt vel rimeligt ;-) ) Takker Peter http://www.hemnet.se/a.asp?id=2651219&q=1&s=4

Besvaret

Hej Petter... Jeg vil tro du kan gå til gågaden på 10 minutter. Der er jo noget længere til stationen.... Når jeg sammenligner med den lejlighed, jeg selv købte i samme 'hood' pr. 1/12-03 ser prisen mig lidt høj ud. Men de stiger jo meget hele tiden (får jeg at vide) - og så ser den jo farlig flot ud på billederne. Jeg kan ikke rigtig greje præcis, hvor den ligger, men hvis du er følsom overfor gadestøj skal du være opmærksom på at Amiralsgatan er ganske trafikeret. Men ellers er det et dejligt kvarter. Tæt på både city og Möllevången. Masser af handlemuligheder i gåafstand osv. Held og lykke vedere frem...

Besvaret

gad vide hvad sådan en havde kostet i cph? :-) Den ser flot ud, jeg synes det virker som en ok fair pris, for der er jo flot. vi gav selv 400 000 for en på 96m2, men det var så i malmö syd. men den er ikke ligeså 'fornem' som den der. :-) hej hej

Besvaret

Den pågældende lejlighed har været til salg i snart et år. Ved ikke om der er noget galt med den, eller om prisen er for høj. Men jeg kan huske den fra da jeg kikkede annoncerne igennem sidste efterår/vinter. Den ligger ikke så langt fra folkets park (50-100m) - ca 3-400 m fra Trianglen. Så den er rimelig central.

Besvaret

Jeg synes personligt den er flot, men du er opmærksom på at den ligger på 1/5? Svarer det ikke til en dansk stueetage? Ikke for at drysse malurt i bægeret, blot som påmindelse.

Guest kikkomania
Besvaret

Takker for gode input. Det er korrekt at 1/5 skulle være stueetagen - som selvfølgelig trækker lidt ned - men ellers synes jeg den ser fin ud. Kan ikke finde nogle anmærkninger med den. Sidste år sænkede de den månedlige hyre med 2-3%, hvilket betyder en "rig" forening. Vi skal ud og de den i uge 5 så vi glæder os meget. Det eneste minus min kæreste og jeg kan finde det er de 2,5 km til stationen - her tænker vi på at detgerne skulle være så let som muligt for venner/familie at komme på besøg. Vi kigger også meget på området ved slussen og värnhem

Guest kikkomania
Besvaret

..... bonus - efter nærmere kortlæsning (læs krak rejse plan) er den kun 1,7 km fra stationen ;-)

Besvaret

Personligt ville jeg nok overveje det en ekstra gang, hvis den har været tilsalg så længe. Alt andet herovre, bliver jo solgt inden for dage/uger. Se bare på André som ovenikøbet har måtte smide en del ekstra på bordet for overhovedet at få lejligheden. Det tyder på den er for dyr, eller ligger forkert. Dette er bare min ringe mening

Besvaret

Jeg er enig med Palle. Alle lejligheder bliver solgt i løbet af få dage. En af de mæglere jeg talte med solgte en lejlighed på bare 2 TIMER!!! Det er selvfølge ikke lige normen, men 14 dage er nok max i de fleste tilfælde. Husk ikke kun at se den lejlighed, men se nogle andre også. Om ikke andet så for at blive bekræftet i at det er den bedste, og at prisen er rigtig.

Besvaret

Mht. afstand fra stationen, så går der adskillige busser ud af amiralsgatan på lige dén strækning. Det vil altså tage ca. 4-5 minutter med bus til Malmö Centralstation. Jeg er enig i at prisen måske er for dyr, selvom avgiften er gået ned. Hvis I er vilde med den (den ser også flot ud), så overvej følgende: - Kan man leve med trafikstøj? (Amiralsgatan er en hovedvej - i stueetagen kan man unægteligt høre meget mere end på 5.sal) - I stueetagen er der mindre dagslys end længere oppe. Prøv at finde ud af om den evt. er sydvendt ud til en park, eller lignende, så der kommer mere lys ind. Man bør være i stand til at ænse at det er en sommerdag med skyfri himmel. Ellers får I en trist oplevelse. - Prøv at spørge mægleren hvor mange bud de har fået på den. Har de mange bydere må der være en grund til at den ikke er solgt (f.eks at sælger ikke er til at handle med). Med overtagelse d. 1/5 kan i evt. godt gå et stykke under prisen. - Husk at få et regneskab med fra foreningen, overvej følgende. Jo færre andelslejligheder, jo færre er der til at betale f.eks. for et nyt tag. Spørg evt. hvornår de sidst har fået skiftet taget. Har foreningen masser af kapital, så kan det være ligemeget - men så skal de helst heller ikke have for mange lån. - LAD VÆRE med at give svar med det samme. Alle indtrykkene får man alligevel først tænkt over når man kommer hjem - og mægleren er der også i morgen happy.gif OG så kan det jo altid godt være en god idé at være lidt kritisk ;o)

Besvaret

Nikolaj har ret... Admiralsgatan i stueplan. Der fåes vel næsten ikke dårligere lokation ! Bemærk at den nederste del af vinduerne er matterede. Altså kan man se ind fra fortorvet. Plus 2-lags vinduer, det er næppe det mest støjdæmpende. Det ville jeg overveje meget seriøst, inden i satte jeres penge i (en meget lækker) lejlighed som denne

• 2 weeks later...
Guest kikkomania
Besvaret

Hejsa allesammen- Ja, vi var til fremvisning i søndags for at se lejlgheden. Den slog fuldstændigt benene væk under os - det er utroligt charmerende og stor. Den ligger i stuen men ligger heldigvis højt oppe - så ingen nysgerrige næser får lov til at følge med i hvad vi laver ;-) Støjen lyttede vi meget efter - der var MEGET trafik denne søndag men det generede os på ingen måde - soveværelset ligger også ind mod gården. Selvom lejligheden er meget flot - har vi vilde planer med den... Efter en budrunde kom vi ud som vinderne med en slut pris på 1.350.000 SEK. en del penge ja... men ikke man først har set den. Tak for alle jeres gode råd happy.gif Nu tæller vi bare dagene til den 01. maj 2004 Hilsen Peter og Louise

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...