Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har besluttet mig for at bygge hus i Sverige, og har fundet hvilket et det skal være. Men med hensyn til grunden, så finder jeg flere spørgsmål end svar. Håber at der er en venlig sjæl eller gerne flere, der kan guide mig på rette spor. 1: Er der noget der kender til en grund til salg i området omkring malmø, gerne fra Limhamn, Bunkeflostrand eller sydpå?? Eller nogle gode internet addresser på ledige grunde 2: Hvad ligger pris nivauet på?? 3: Ved i om når ma nkøber et type hus, om der er fundament med? Og hvis ikke, hvad prisen ca. er på det i Sverige? 4: Hvordan er standarten generelt. ( Har besluttet mig for www.smalandsvillan.se ) Håber som sagt på en guide eller to:-)

Besvaret

Har besluttet mig for at bygge hus i Sverige, og har fundet hvilket et det skal være. Men med hensyn til grunden, så finder jeg flere spørgsmål end svar. Håber at der er en venlig sjæl eller gerne flere, der kan guide mig på rette spor. 1: Er der noget der kender til en grund til salg i området omkring malmø, gerne fra Limhamn, Bunkeflostrand eller sydpå?? Eller nogle gode internet addresser på ledige grunde 2: Hvad ligger pris nivauet på?? 3: Ved i om når ma nkøber et type hus, om der er fundament med? Og hvis ikke, hvad prisen ca. er på det i Sverige? 4: Hvordan er standarten generelt. ( Har besluttet mig for www.smalandsvillan.se ) Håber som sagt på en guide eller to:-)

Besvaret

Hej Peter, Jeg kan kun hjælpe dig med egne spæde erfaringer ;) Vedr. 1) Prøv at gå på www.hemnet.se og søg på Skåne øresunds-områderne. Du skal vælge "tomter" (betyder "grund"). Ofte er det firmaerne som bygger sælger nybyggede huse der sidder på nogle af grundene. www.anabyhus.se har grunde i Malmö og Skurup så vidt jeg husker. Vedr. 3) Sidst vi chekede var prisniveauet ml. 1,5- 3.2 mill. SEK - ekskl. pris for grunden som desværre kan variere meget alt efter område. I Kvidinge (udenfor Helsingborg) kunne vi få ca 1000 kvm2 for 75.000 - i Ramlösa ligger 700 kvm2 på en pris der hedder 600.000. Du skal være opmærksom på at prisen for grunden oftest er uden "klargøring" - det vil sige at der let kan komme en merpris på 75.000-150.000 for at grave ind til el, varme og vand. Tag et møde med et af de mange firmaer der bygger huse. Min oplevelse med Anebyhuse var god - dygtige til at informere og forklare. God jagt happy.gif Missy

Besvaret

Prøv at tale med smaalandsvillan om de kan finde en grund. De er ejet af Skanska konernen. Det er nemlig ikke så let at finde en grund her i sverige unden at kende nogen der kender nogen. Så prøv dem først og husk tag aldrig et nej for et nej, pres dem, det kan de sjældent stå for. Men hvis du kende en oppe på teknisk forvaltning kan du smøre lidt (mutor) så kan det også lette situationen. (den sidste sætning er dog for sjov).

Besvaret

Peter, hvis du går ind på Smålandsvillan's hjemmeside og klikker på "Tomter" øverst i højre hjørne, så kommer der en masse byer frem. Heriblandt Malmø-Bunkeflostrand. Der står også at der kun er 5 grunde tilbage - så du skal nok være hurtig på aftrækkeren. Held & lykke

Besvaret

Jeg takker for hjælpen og går straks igang med at presse dem lidt:-) Med hensyn de 5 grunde, så ser det ud som at de ligger nord for malmø, og ikke syd for.....men det kan være jeg misforstår det:-)

• 2 weeks later...
Besvaret

Hej Missy, Det Anebyhus ser meget interesant ud. Kan du fortælle lidt om dine erfaringer med det? Er de reelle, er de dyre osv? Tror i hvert fald det er den vej jeg vil hen:-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...