Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan det passe at fradraget over storebælt er blevet gjort permant, og at ligende fradrag for øresundspendlere osse skulle virke pr 01-01-2003??. synes at have hørt det i min høresnegl

Besvaret

Fradraget kommer, men først når den ne skatteaftale er på plads mellem DK og Sverige......Såå det bliver nok næste års julegave!! Det stod i Børsen forleden!!

Besvaret

Keld Det er fordi at Skatteministeren siger at det skal gælde begge veje. En der bor i S. og arbejder i DK, kunnen få fradrag af Skatteministeren, men en der bor i DK og arbejder i S. er Svensk beskattet. Han mente ikke det var fair at fradraget kun skal gælde den ene vej, derfor har han trukket Svenskerne ind i et hjørne for at tæve et skattefradrag ud af dem, til folk der er Svenskbeskattet også. Det tager vist lidt tid åbenbart. Sådan lidt humorisisk sagt :-)

Besvaret

Er det kun mig som har den opfattelse at folk bostat i DK og arbejder i SE er utrolig lavt beskattet grundet de extra udgifter man har som pendler. Synes endda jeg læste, det som en slags reklame i vinduet hos Øresunddirekt på Stortorget. Så hvis der bare er en smule hold i det, er det danske skatteministeriets betingelser allerede opfyldt. Håber der snart kommer det fradrag, den broudgift er sku en stor udgift.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...