Jump to content

Musik i Kulturbolaget.

Recommended Posts

Skrevet

Da jeg om en to ugers tid flytter til Malmö, håber jeg jo på også at lærer nogle nye mennesker at kende. Derfor: er der nogen andre end mig der skal i Kulturbolaget mandag den 22/9 og se Nevermore + Arch Enemy? Så kunne vi jo evt mødes til et par øl inden.

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Wow sidst jeg hørte Nevermore var for 5-6 år siden. Husker et nummer "The Silent assassin"? Det var lidt et hit. Arch Enemy kender jeg dog ikke, er de "nye" happy.gif Jeg er heavy fra dengang den stod på Pantera og Sepultura. Jeg har dog lidt ventet på at komme til KB og se et eller andet, for det ligner et super sted. Desværre så lukker de allerede klokken 3! sad.gif Vi kan lige snakkes når vi kommer nærmere datoen.

Besvaret

Jeg skal skam også til Nevermore og Arch Enemy. Ikke så underligt, da Nevermore er et af mine favoritbands. Så dem også på den tyske metalfestival Wacken-open-air i 2001. Til Totter. Arch Enemy er et svensk/tysk dødsmetal band. Det usædvanelig ved dem er, at de har fået en ny forsanger/growler/skrigeunge og det er en KVINDE!! Ganske skræmmende. Det er nu lidt træls, at koncerter altid er en hverdag og man så skal tidligt op næste dag. Jeg kan dog heldigvis kravle hjem, da jeg bor et stenkast fra KB!! Glæder mig rigtig meget til at se dem...Dog er deres nye album ikke helt i top, som de to sidste plader.

Besvaret

Dødsmetal er dog lige akkuret der jeg sætter grænsen. Så I "The haunted" på Malmö festivalen det var rimelig ok, men på CD så er det ikke lige mig. De to bands lyder rimelig forskellige. Jeg husker Nevermore som lidt blødt melodisk, med en rigtig stærk sanger. Har de skiftet stil oder?

Besvaret

Ja, jeg så også The Haunted. Det var en rigtig go' koncert. God lyd osv. Der er en del forskel på Nevermore og Arch Enemy. Det er rigtig nok at N. spiller melodisk (blød om man vil) trash metal og AE. er noget hårdere. Kan nok godt sammenligne dem lidt med The Haunted i stilart. Men jeg kender nu egenlig ikke så meget til dem, at jeg vil kaste mig ud i en større analyse. Nevermore spiller stadig melodisk trashmetal. Men deres nye plade er nok lidt mere eksperimenterende og hårdere end de første.

Besvaret

Wow! Jeg vil give Anne ret, Nevermores nye skive er ikke helt som deres foregående, men live er de altid fantastiske! Arch Enemy glæder jeg mig dog mest til at se. Og ja, de spiller death metal, men meget melodisk - og de har deres egen stil. Fantastisk band der udgav deres 5. album i mandags. Og som nævnt andetsteds i denne tråd, så har de Angela Gossow på vokal (en lille smuk blondine), så det er også noget specielt. Hun har en stor stemme, og er ikke ligefrem en skrigeballon. Hvis man kender historien lidt, så er det de to kendte Amott brødre (Michael & Christopher, tidligere spillet i Carcass og nuværende sideprojekt: Spiritual Beggars) der spiller guitare i bandet og komponere alt musikken. Så det er ikke fuld fart frem med blastbeats og det hele, men suveræn metal med fede breaks og melodiske passager. Kan absolut kun anbefale alle at tjekke Arch Enemy ud! Og deres nye album "Anthems Of Rebellion" er lige til et 10/10 ligesom deres fire foregående skiver er til 9-10/10. Nåh, det greb om sig.... ;-) www.archenemy.net PS. Kulturbolaget er et ok fedt spillested (lidt ala Store Vega). Jeg så In Flames der sidste år!

Besvaret

OK hvor fanden er den kvindelige forsanger!? Sidder og hører "We will rise" er DET en kvinde?? Jeg skimmet deres tidligere CDer igennem, syntes der er nogle fede rifs og til tider spiller musikken godt. Sangeren lyder forskellig for næsten hvert album??? Ingen af dem lyder dog specielt tillokkende for mig sad.gif Men live er det tit noget helt andet og det er energien i musikken der driver mig i denne genre. Kiggede resten af KB programmet ud, intet andet siger mig noget, så lad os kigge på det. Slæber nok min kæreste med, medmindre det bliver lidt for sent.

Besvaret

Ja, er det ikke en fantastisk stemme hun har?! ;-) "We will rise" er fra deres nyeste skive, og Angela synger kun på Arch Enemy's to seneste albums. De tre første er en mandlig forsanger (Johan Liiva), men kun få vil kunne høre det er en kvinde der synger på "Wages Of Sin" og "Anthems Of Rebellion". Det er netop de seje riff og energien der er Arch Enemy's force, og i live er de simpelthen for suveræne! Sidst jeg så dem var den 31/1-03 i Helsingborg, og skulle nogen tvivle på at Angela er en kvinde, eller hendes stemme må være tunet op med digitalt udstyr, må de hellere selv møde op i Kulturbolaget og få en oplevelse ud over det sædvanlige. ;-)

Besvaret

Holy shit! Når man ved det kan man godt høre på stemmen at den flader lidt mere ud end hos en mandlig growler, men hatten af. Kæresten hørte det lige og hun kommer ikke happy.gif

Besvaret

Jeg må også ærligt indrømme...bliver der growlet, så står jeg af. Nok er jeg til hård musik også. Men når vi nærmer os Death/Speed/Osv.-Metal, så står jeg af. Men sådan er smag og behag forskellig. Og heldigvis for det. Jeg stod selv i pladebutik i over 4 år (TP Musikmarked), og har solgt rigtigt meget forskelligt metal. Så har hørt en del...men stadig ikke "vænnet" mig til det. Det "taler" ikke til noget i mig, som jeg syntes musik skal gøre.

• 3 weeks later...
Besvaret

Gio du tager bare med happy.gif Nå folk hvad siger I? Har I bestilt billet? Jeg køber billet efter på torsdag - der er nemlig eventuelt fri billetter til "Dirty pretty things" hos Spegelen om torsdagen og de billetter er til den mandag. Men hvis jeg ikke får dem og der ikke er udsolgt da, så kommer jeg. Har givet Nevermore en revival, sgu sjovt at høre igen.

Besvaret

Ja da, billetten blev købt den 6. august ;-) Jeg er frisk på at mødes inden koncerten hvis det er? Kender ingen endnu da jeg lige er flyttet til Malmö for nylig. Har i øvrigt skiftet navn fra "Cawle" til "Toft" så det var mig der startede denne tråd i sin tid.

Besvaret

Jeg ved ikke om du kan købe den andre steder end i "Kulturbolaget" (daglig tale blot KB). http://www.kulturbolaget.se/program.php Prisen er 185kr. Hvis vi skal mødes kan vi jo mødes på baren der ligger lige ved siden af? Ellers er der jo ikke langt til Möllan. Skriver nærmere torsdag/fredag.

Besvaret

Jeg har forgæves været nede ved KB for at købe billet, men det er åbentbart ikke der man skal købe. Ellers må jeg være blind. I stedet har jeg købt min billet hos Kulturcentralen, som ligger på Södra Förstadsgatan 18. De har åbent indtil kl. 18.00. Vi er desuden en del fra DK, der skal til koncert. Og eftersom jeg bor et stenkast fra KB, er I da velkomne til at kigge op. Vi har da tænkt os at drikke et par øl (for mit vekommende cider, da jeg af en eller anden grund ikke kan lide det bitre stads)før vi tar derover.

Besvaret

Billetter kan købes hos Julius billetservice, Amiralsgatan 35 (åben: 10.00-18.00, undtagen 13.30-14.15 pga frokost). ;-)

Besvaret

Ok, Totter hvad hedder pub'en ved siden af KB? Vi kan jo mødes der på mandag til en vase eller to, og se om Persson og Gio også kommer. Vi kan evt tage derfra og hen til Anne (hvis vi stadig må?) og få en enkelt pilsner mere.

Besvaret

Jeg prøver at crashe forbi Pub/Anne's/etc eller hvor der nu bliver aftalt møde før luften smadres af growlende y-kromosoner og ildelugtende sokker der flyver omkring iført sømbeslåede militær støvler.. Jeg hiver nok et par (2-3 stks) narkoleptiske growlosauruser fra Danmark, så jeg håber ikke at tolden slår til mod mig den dag .. er ikke sikker på at de er helt tilladte at indføre i Sverige uden de korrekte karantæne papirer. (Nu mangler der bare at der bliver udsolgt inden jeg får flyttet røven ned til billetsalget).. Ses..

Besvaret

Toft: Jeg er ikke på den hér...*g* Meget er jeg frisk på...men jeg har også grænser. happy.gif Når vi ryger over i den tungere metal-genre, så er én af de grænser nået. Men håber i får en fed koncert!

Besvaret

Gio gio gio gio .. nu skal du ikke være så kedelig *gg* Se det som en oplevelse ud over det sædvanlige :-D ... Jeg er også ret sikker på at ArchMore og NeverEnemy er lidt anderledes end Robbie Williams eller David Bowie, men det stopper mig da ikke fra at møde et par danskere og have en undskyldning for at se crashet ud resten af ugen *gg* Jeg håber nu at der er et restricted area, for os midaldrende familiefædre som er fra den gang kvinder nøjedes med at barbere deres overskæg, og bøsser var noget man skød med og ikke efter. må farcen være med dig .. u don't know the power of the dark humor !!!!! ses...

Guest christian
Besvaret

Til dem er kan klare det lidt tungere spiller Dimmu Bogir og Hipocrisy på KB d. 28 okt

Besvaret

Til CSA: Billetten til denne koncert blev købt samtidig med at jeg købte billet til Nevermore/Arch Enemy ;-) Skal du selv også til Dimmu Borgir/Hypocrisy??

Besvaret

Til dem som har lyst til at kigge forbi, så er adressen: Möllevångsgatan 29A. Vi bor i nr. 7 og der står Anne Hedegaard og Toke Kristensen på dørklokken.. Vær venlig lige at gøre opmærksom på om I kigger op og hvor mange I er.. Så kan jeg nå, at sætte er par ekstra stole frem, hvis det er. Jeg kan egentlig ikke huske om musikken plejer at starte til tiden dernede, men dørene åbner allerede kl. 20.00 og man vil jo ikke gå glip af noget. Så man når næsten ikke engang at komme hjem fra arbejde, før man sidder med en øl/cider i hånden. Eller er det jo bare hævi mædl derudaf!

Guest christian
Besvaret

det regner jeg med...har set DB en gang før og det var i orden skal jeg hilse og sige. Men jeg skal lige være sikker på at det passer i kalenderen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...