alleni Skrevet April 17, 2005 Rapporter Skrevet April 17, 2005 Hejsa.. Jeg er ny bruger på dette forum... Jeg ville lige høre om der var nogen der vidste, om det er muligt at købe en bil uden for EU og tage den med til Sverige, og hvad det eventuelt ville koste, og om der er nogen ting man skal være særligt opmærksom på?? På forhånd tak.. Anders Jensen
Persson Besvaret April 17, 2005 Rapporter Besvaret April 17, 2005 Ja selvfølgeligt er det da muligt Du skal jo så bare være opmærksom på at der så tilkommer svensk moms ved indførelse.. Desuden er der nok nogle krav til bilen, der skal opfyldes ved registreringen. Men vent bare, der kommer sikkert nogle af eksperterne snart, der kan give dig svar på tiltale.
Guest ThomasO Besvaret April 17, 2005 Rapporter Besvaret April 17, 2005 Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge en ikke-EU bil. Du skal først "indføre den til EU" + siden til Sverige. Det er besværligt nok imellem medlemslandende. Læs en genial importguide her fra et Svensk BMW site: http://www.autopower.se/importguiden/default.asp Den beskriver i trin hvad du skal gøre. Happy hunting.....
alleni Besvaret April 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2005 Okay så det er muligt, det var da rart.. Det lyder lidt kringlet, og den importguide hjælper desværre ikke det helt store, da mit svenske er knapt så godt, for at sige det mildt.. Der skulle ikke være et sted, hvor det er forklaret på dansk eller et sted man kan henvende sig for at få den form for information.. Håber ikke jeg er for besværlig.. Takker igen..
Guest ThomasO Besvaret April 17, 2005 Rapporter Besvaret April 17, 2005 Okay så det er muligt, det var da rart.. Det lyder lidt kringlet, og den importguide hjælper desværre ikke det helt store, da mit svenske er knapt så godt, for at sige det mildt.. Der skulle ikke være et sted, hvor det er forklaret på dansk eller et sted man kan henvende sig for at få den form for information.. Håber ikke jeg er for besværlig.. Jeg ved godt at alle ikke har lige godt sprogøre, og det er meget forskelligt hvor hurtigt man lærer et fremmed sprog, uanset om det er mundtligt eller skriftligt. Når Dansk og Svensk er så nært beslægtede sprog, tror jeg ikke du finder nogen der gider oversætte en guide på den måde. Ydermere hvis du vælger at importere helt udenfor EU, til et andet land end dansk, så forventer du nogen har en dansk guide klar. Den er måske lidt tynd, prøv om ikke en søgning over import her i forummet kan hjælpe dig, der står massevis af informationer. Hvis ikke du sætter dig grundigt ind i det her, risikerer du altså at det kommer til at koste dig en masse penge. Lær at bare læse lidt Svensk, eller betal en herovre til at "varetage din interesse".
alleni Besvaret April 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2005 Jeg har forsøgt at at søge lidt i forummet, men det er tilsyneladende et emne der findes meget sparsomt information om. Jeg prøver at se om jeg kan få kontakt til nogen af dem, som tidligere har skrevet om det.. Jeg takker endnu engang for hjælpen..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu