Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Står over for en flytning til et 3 land om meget kort tid i en periode på omkring et års tid plus det løse... Jeg er ikke intereseret i at sælge min bil men blot have den stående så jeg kan køre i den når jeg er hjemme på ferie. Men jeg flytter min adresse fra sverige. Hvordan står jeg så med min bil? Kan jeg køre i den når jeg kommer hjem på ferie? Må jeg køre i den til dk? Hvad gør jeg? Mvh Brian

Besvaret

Brian, Du spørger "Hvad gør jeg" ... Området du spørger om, kan vel risikere at blive en dyr affære - for dig - hvis du handler udfra forkerte forudsætninger. I dit sted ville jeg ikke forlade mig på velmente svar fra deltagere i dette forum. Det er myndighedernes holdninger der tæller. Jeg vil derfor foreslå, at du kontakter de svenske myndigheder for at høre hvorvidt det er OK at have en bil stående i SE, medens du opholder dig i et andet land. Jeg går ud fra, at du selvfølgelig beholder forsikringen på bilen ... Og at du betaler fordonsskatt ... Min velmente mening om eventuel kørsel i DK med en SE-registreret bil - ført af en dansker med bopæl i et andet udland er, at det "burde" være OK - det vigtigste i denne sammenhæng må være, at du IKKE er bosat i DK. Men HUSK at dette bare er min velmente mening om sagen ...

Besvaret

Sætter stor pris på din velmente menning men det kan være at nogen måske havde direkte erfaring med det eller havde nogen link. Men takker alligevel :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...