Morsing Skrevet April 27, 2005 Rapporter Skrevet April 27, 2005 Jeg overvejer i disse dage at hoppe over på en ny Saab 9-3 eller 9-5 med en 1,9TDI motor. Er der nogen som har nogen erfaringer de vil dele ud af omkring disse modeller?
BS Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Burde den ikke være op til dig selv om det skal være den ene eller anden. Der er jo stor forskel på modellerne. størrelse. udseende osv. Har desværre ingen erfaring med dem men efter min overbevisning er 9-3 mere sporty at se på end 9-5 Mvh Brian
Kim H Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Sjovt nok har i hvert fald SAAB 9-3 modellen også været i mine tanker på det seneste. Jeg synes, at 9-5 er for stor ... Men 9-3 er ikke nogen helt billig bil i dieseludgave. I hvert fald ikke hvis det skal være 150 HK versionen. Inden man får set sig om (konfigurer en smule udstyr) er bilens pris oppe omkring SEK 275.000. Til den pris kan man få så meget andet ... I øvrigt generer det mig (lidt) at 9-3 modellen har almindeligt bagagerum og ikke stor bagklap - men det er individuelt, hvad man mener om det ...
BS Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Sjovt nok har i hvert fald SAAB 9-3 modellen også været i mine I øvrigt generer det mig (lidt) at 9-3 modellen har almindeligt bagagerum og ikke stor bagklap - men det er individuelt, hvad man mener om det ... Ja heldigvis er det en smagssag og smag er jo forskellig. Synes den er fed som "sedan"og ikke hatchback som 900'eren fåes som. Mvh Brian
NGO Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Hej Morsing. Kører selv 9-5 Sedan (Aero=benzin) så kan ikke sige så meget om Diesel modellerne udover at jeg nok ville tage en Audi eller VW som nok har lidt mere erfaring med Dieselmotorer end saab og hvor de har haft de børnesygdomme de eventuelt måtte få (og hvor værkstederne har 100% styr på at servicere dem) Økonomien i benzinen har nu overrasket mig. går 11-12km/l ved normal pendling frem og tilbage over broen, og på ture til jylland kan den klemmes op på 14 i snit hvis man kører morfarkørsel. og det er altså i en bil på 1600kg og med 250hk. Personligt syntes jeg den nye 9-3'er var for lille (er 193cm høj) og forsædet skulle helt i kælderen og bagud, så der ikke var plads til bagsædepasagerer, før jeg havde plads til knæene. Det problem har jeg ikke i 9-5'eren hvor jeg sidder komfortabelt med sædet ½ tilbage. Yermere har bagagerummet en god størrelse til store folk som jo har større ting :)
Lars C Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290985 skriver idag om 9-3 med diesel
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu