Guest mogens Skrevet June 17, 2005 Rapporter Skrevet June 17, 2005 Hvem kender fakta om fastighetstax ?, Jeg selv har boet i eget hus i 17 måneder nu, og har ikke fået nogen opkrævning om fastighetstax, jeg har svensk personnummer, min indtægt kommer fra Danmark hvor jeg også betaler skat. Er der nogle her på hjemmesiden der er i samme situation så skriv lige et par ord om at i betaler eller ikke.
Kim H Besvaret June 17, 2005 Rapporter Besvaret June 17, 2005 Må jeg foreslå at du udnyttet søgemuligheden og søger efter "fastighetsskatt" - du vil få rigtig mange hits og kan læse masser af tidligere indlæg om emnet. Kort kan man ridse op, at der er afgørende forskel på en bostadsrätt (som jo godt kan være et hus) og en "rigtigt" hus. Ingen direkte fastighetsskatt for bostadsrätt. Der betales IKKE fastighetsskatt for nye huse de første 5 år - de kommende 5 år er til halv takst. Hvis ikke har nogen egentlig indkomst i Sverige, vil man kun skulle betale et minimumsbeløb - p.t. SEK 2800/år. Denne lempelige regel gælder dog kun for hele kalenderår. Fastighetsskatt opkræves over den svenske skattedeklaration - har selv oplevet at skulle betale skatten. Besøg www.skatteverket.se og find deres brochure om emnet - det er god læsning.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu