runel Skrevet June 18, 2005 Rapporter Skrevet June 18, 2005 Hej folkens, jeg er stødt på den her besked nogen gange på mobile.de Jeg forstår godt hvad der står, men hvorfor skriver de det? Er der noget shady ved at købe den slags biler? Tænker på at hente en BMW 330'er, men er lidt i tvivl om jeg skalhandle ved en aut. bmw forhandler, eller om jeg har tiltro til annoncørerne på mobile. Nogen erfaringer?
Peter H. Besvaret June 18, 2005 Rapporter Besvaret June 18, 2005 Kun til forhandler eller export... Du har sikkert fundet en 330 der er monster billig..:):):) Der er mange dyre läre penge i at hente selv.. men det er jo en anden historie..
runel Besvaret June 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 18, 2005 Kun til forhandler eller export... Du har sikkert fundet en 330 der er monster billig..:):):) Der er mange dyre läre penge i at hente selv.. men det er jo en anden historie.. Nææh, de koster nu ca det samme som de andre 330'ere. Jeg kan godt se at nogen af tilbuddene falder temmeligt meget udenfor, f.eks. 12.000 euro for en årg. 2001 330'er. Det virker meget mistænkeligt :-) Hvorfor vil nogen af dem kun handle med forhandlere eller eksport? Det var mit oprindelige spgm.
Homer Besvaret June 18, 2005 Rapporter Besvaret June 18, 2005 Der er typisk ikke betalt moms af disse biler, og i de tilfælde skal du lægge 25% oveni i svensk moms. Desuden slipper forhandleren for at give den lovpligtige tyske garanti, hvis de sælger den til en anden forhandler, eller ud af landet.
runel Besvaret June 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 19, 2005 Okay! Se det er jo noget man skal være opmærksom på. Takker for hjælpen.
Guest ThomasO Besvaret June 20, 2005 Rapporter Besvaret June 20, 2005 Hej Rune. Prøv at læse importguiden på BMW sitet her: http://www.autopower.se/ de nævner også det med momsen på bilerne, "særlige skumle export-special price for you" forhandlere, hvilken problematik med exportplader, hvad du risikerer når du kører den hjem selv, hvilke papirer du SKAL huske at få.... m.v. Og så er det et fedt BMW site... Hmm Slussen, så bor vi vist lige i nærheden af hinanden Rune. God ide at købe BMW, så kan du gå hjem når du har afleveret den til service hos BMW city, lige ovre på den anden side af kanalen.
Rune Besvaret June 22, 2005 Rapporter Besvaret June 22, 2005 Hvordan vil de tjekke om der er betalt moms af bilen? Hvis man køber af en forhandler uden moms - så har de da ikke en chance for at kontrollere at man ikke f.eks. bare har købt af en privat - uden der er lavet kvittering osv. osv...
Peter H. Besvaret June 23, 2005 Rapporter Besvaret June 23, 2005 Rune: Det er det samme som i sv eller dk.. ham der sälger bilen til dig i tland skal opgive det til skattefar og de snakker jo sammen de svin.:):) + du skal vise det til syn i sv.. så der er kun en vej... betal det du skal...
Guest ThomasO Besvaret June 23, 2005 Rapporter Besvaret June 23, 2005 Hvis du læser den importguide hos autopower.se jeg gav dig et link på, så læs kapitel 7: Tysk moms och svenskt momsfiffel Den giver dig svar på dit spørgsmål.
runel Besvaret June 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 24, 2005 Hvis du læser den importguide hos autopower.se jeg gav dig et link på' date=' så læs kapitel 7: [i']Tysk moms och svenskt momsfiffel Den giver dig svar på dit spørgsmål. Jeg tror alle i tråden her skal være opmærksomme på at der er to "Rune" i den her tråd. Ham med brugernavn "Rune" og så *hrehm* migselv, med brugernavn "RuneL" Anyway, tak for linket, der står ganske meget spændende information.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu