Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har et spørgsmål til jer som har importeret bil / biler fra tyskland. Jeg overvejer at købe min næste bil i tyskland. Jeg har dog nogle overvejelser. Hvilke biler / årgange skal jeg gå efter. Jeg tænker på om der er penge i at importerer alle tysk produceret biler i alle aldre. F.eks. en Mercedes-Benz SLK ( den nye model ) som er 1 år gammel. Eller en Mercedes-Benz CLK CAP som er f.eks. 1,5 år gammel. Er der lige stor forskel på at importerer en bil som er 1 år gammel som en bil der er 4 år gammel. Af fordele ved at importerer en bil der er 1 år gammel må være forsat fabriksgarenti, dvs. selv om bilen købes til eksport har man stadig garenti på bilen. Af ulemper må være at man på en tilsvarende bil i sverige, ville have haft vagnskadegaranti og dermed billig forsikring, mulighed for at tegne billig forsikring i 6 mdr. ved køb hos en forhandler, billigere forsikring generalt end importbiler, måske fri service i en periode osv. Er det helt skørt at importerer en 1 år gammel SLK eller er der også penge at spare her. Alle råd ønskes. Mvh Tim Se forresten min bil som er til salg her. http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~126964__hl~audi_a3_3_2_v6_quattro_250_hk_

Besvaret

Alder på bil..? Er der virkelig ikke nogle som har nogle kommentarer til dette. F.eks. Autohaus eller drømmebilen som tit ses her på debatten. ? Jeg syntes det er lidt svært at overskue hvad der kan betale sig. Tim

Besvaret

Tim: Sorry har lige väret på ferie.. Ring imorgen.. så skal vi hjälpe dig :) +46 46 32 42 60 Ps: du skal da köbe min A3.. Den er meget bedre..:) og der får du et års garanti med på den :)

Guest michaelbo
Besvaret

Hej Tim Jo da vi har da kommentarer. Skal du importere bil læs hvad jeg gjorrde: Import af bil fra tyskland. Læs dernæst hvad andre har skrevet om emnet, bla. andre Steen Elms historie på forsiden. Tro ikke du kan få en bil til det halve i tyskland, det kan du ikke! Hvad du kan spare er forskelligt, brug din sunde fornuft, ingen forærer noget væk , heller ikke på dette site! Importbiler er ikke lige til at videresælge, så lad være med at købe fordi du tror du skal tjene 1/2 million på videresalg. Køber du Mercedes gælder deres 30 års garanti hvis alle service er overholdt, så F... alt ævlet om garanti, med mindre du køber en bil med et par hundredetusind k på bagen. Hvis du vil have en sports model hvordan tror du den har været behandlet, og af hvem? Den har fået tæsk morgen , middag og aften af den forrige små imbecile fart psykopat den var i hænderne på og som følge deraf er den ligeså udk...... som en Reeperbahnluder. Køb en kedelig bil med få kilometer på spedoen af en midaldrene famielefar. Check at alle service er overholdt hos mærkeværkstedet og at den er fejlfri og absolut uden skader. Håber at det er til hjælp , men det er kun hvad jeg ved

Besvaret

Ang. forsikring har jeg ikke hørt nogen steder at den skulle blive højere. Da jeg skulle have forsikret min M3 ville de bare se at bilen var der inden jeg fik den forsikret. Altså jeg kørte op til dem og sagde her er den. Ok den ser fin ud mens der blev kigget på stelnummeret. Da jeg skulle have forsikret min SLK amg ville de have at jeg fik ændret mine nøgler så den tidligere ejer i Tyskland ikke bare hentede den igen. Kostede 1900.-sek Jeg fik en pris på bilen i begge tilfælde INDEN jeg sagde at den var fra tyskland og ikke havde plader på. Prisen blev ikke ændret.

Besvaret

Hej Nif, Hvilke forsikrings selskaber har du snakket med ? Jeg har så sent som 2 dage siden forsøgt at få pris på forsikring af en A4 Cab import - men kun Salus ville give en ca. pris. De andre (IF m.m.) kræver at bilen har været gennem reg. syn og fået plader på.... Er der iøvrigt nogen som har gode råd vedr. registrerings synet i sommer perioden. Jeg henter bilen på tirsdag, men har først kunne få en tid til syn d. 22 august ?!?!?! Mvh Alex

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...