DHO Skrevet July 31, 2005 Rapporter Skrevet July 31, 2005 Min kæreste og jeg har nu besluttet os for at ville flytte til Malmø. Men vi har en hel del spørgsmål i forbindelse med flytningen - håber der er nogle her som kan hjælpe For det første skal vi have fundet ud af hvordan det bedst kan betale sig at låne pengene til køb af lejlighed?? Vi har fået et tilbud fra både SEB i Sverige og Nordea heri DK. Desværre er det totalt uoverskueligt hvilket lånetilbud der er bedst. Hvad skal man ligge vægt på??? Endvidere er der længden på lånet - hvad kan i råde til? Skal man vælge 30- 40 eller 50 årige lån? Er det smart med lang løbetid kontra pensionsopsparing Da vi begge arbejder i DK, vil vi gerne have mulighed for at overføre penge fra en dansk konto til en svensk - er dette muligt og hvis ja, hvilke banker tilbyder en sådan ordning? Håber der er nogle som kan hjælpe med et par tips :)
BS Besvaret July 31, 2005 Rapporter Besvaret July 31, 2005 Skal ikke gøre mig klog på hvor længe og hvad der skal lægges vægt på og ikke. Men jeg ved at nordea som jeg selv bruger og Danske bank også kan overfører penge til swea uden gebyrer. Velkommen til når i når så langt.
Guest jxhab Besvaret August 1, 2005 Rapporter Besvaret August 1, 2005 Min kæreste og jeg har nu besluttet os for at ville flytte til Malmø. Men vi har en hel del spørgsmål i forbindelse med flytningen - håber der er nogle her som kan hjælpe For det første skal vi have fundet ud af hvordan det bedst kan betale sig at låne pengene til køb af lejlighed?? Vi har fået et tilbud fra både SEB i Sverige og Nordea heri DK. Desværre er det totalt uoverskueligt hvilket lånetilbud der er bedst. Hvad skal man ligge vægt på??? Endvidere er der længden på lånet - hvad kan i råde til? Skal man vælge 30- 40 eller 50 årige lån? Er det smart med lang løbetid kontra pensionsopsparing Da vi begge arbejder i DK, vil vi gerne have mulighed for at overføre penge fra en dansk konto til en svensk - er dette muligt og hvis ja, hvilke banker tilbyder en sådan ordning? Håber der er nogle som kan hjælpe med et par tips :) Hejsa. Vi har valgt at snakke med föreningssparbanken, som både ligger i Danmark og Sverige. De var rigtig gode til at hjælpe og forklare. Du kan evt. ringe til dem og snakke med dem, jeg kan godt anbefale dem i hvert fald. Se mere her: http://www.foreningssparbanken.dk/sst/inf/out/infOutWww/0,,77422,00.html
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu