Sasa Skrevet August 21, 2005 Rapporter Skrevet August 21, 2005 Vi har en pige på 1½ år som kommunen ikke kan skaffe pasning til i løbet af det næste ½ års tid, hvilket jo er et problem da mit arbejde startet 1.oktober. Vi bor i Bunkeflostrand. Er der nogen der har erfaringer hvad angår dagmamma? Hvordan er I kommet i kontakt med vedkommende og hvor meget har I betalt? Det eneste kommunen kunne foreslå, var at vi skulle få bedsteforældre til at passe hende, hvilket jo ikke er muligt pga afstand og at de jo også arbejder. Svar er meget velkomne
kjhg Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 ´Hvad har I fundet ud af? Det er ikke fordi jeg kan hjælpe dig overhovedet - er blot nysgerrig efter at høre, hvordan I løste problemet...? Vi flytter til Sverige til januar, har endnu ikke købt noget, men regner med at det bliver i Bunkeflostrand-området, evt Klagshamn. Vi har 2 børn på 3- og 1 år, bliver ret nervøs for, om det bliver helt umuligt at få dem passet fra starten af... Er der nogle der har nogle der har erfaringer/ løsningsforslag? (bedsteforældrene arbejder) KJHG
Sasa Besvaret August 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2005 Det er ikke fordi jeg kan hjælpe dig overhovedet - er blot nysgerrig efter at høre, hvordan I løste problemet...? Vi flytter til Sverige til januar, har endnu ikke købt noget, men regner med at det bliver i Bunkeflostrand-området, evt Klagshamn. Vi har 2 børn på 3- og 1 år, bliver ret nervøs for, om det bliver helt umuligt at få dem passet fra starten af... Er der nogle der har nogle der har erfaringer/ løsningsforslag? (bedsteforældrene arbejder) KJHG Hej Vi blev ved med at ringe til kommunen, og nu har vi fået plads. Vi var faldet ud af listen, det var derfor det tog så lang tid. I skal bare kontakte kommunen i god tid inden I har behovet. Det er flest pladser i august måned. Bunkeflostrand er i øvrigt et rigtig godt sted at bo- specielt med små børn. Held og lykke med det!
kjhg Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Det lyder dejligt, så er der da håb forude. Så vidt jeg har forstået bor der mange danskere i området.Er det nemt at få kontakt m andre danskere når man kommer derover? Et form for netværk? Ikke fordi jeg ikke er indstillet på at "integrere" os, men fordi det ville være rart m andre danskeres erfaringer i sverige mht sprog, arbejde, pendling osv... KJHG
Sasa Besvaret August 30, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 30, 2005 Det lyder dejligt, så er der da håb forude. Så vidt jeg har forstået bor der mange danskere i området.Er det nemt at få kontakt m andre danskere når man kommer derover? Et form for netværk? Ikke fordi jeg ikke er indstillet på at "integrere" os, men fordi det ville være rart m andre danskeres erfaringer i sverige mht sprog, arbejde, pendling osv... KJHG Hej Vi har ikke kontakt til så mange danskere herover, men jeg kom da i kontakt med nogen via BVC (barnvårdcentralen - sundhedsplejersken). Vi har flere danske naboer, men det er lidt vores egen skyld at vi ikke har kontakt da vi ikke rigtig har haft tid til det. Der har været nok med barn, nyt hus, arbejde osv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu