Jump to content

Man kan undre sig...

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sad og forsøgte at finde noget på de nye regler for udenlandsdanskere som os, og faldt over følgende formulering...teksten er klippet fra politiets egen hjemmeside.. "Reglerne for kørsel med udenlandsk køretøj i Danmark. Bosiddende i Danmark Er du bosiddende i Danmark, og kører du et udenlandsk køretøj, skal køretøjet som hovedregel være registreret på danske nummerplader." :confused: hvordan kan et udenlandsk køretøj være udenlandsk hvis det er på danske plader????? udleverer de "ferie" plader ved grænsen;)

Besvaret

Ha Ha nu kommer der lige en til: "Hvem kan få et klip Det er kun den, der fører køretøjet, der får klip. Du kan få klip, selv om du endnu ikke er fyldt 18 år. Du kan også få klip, selvom du ikke har kørekort. Hvis du ikke har kørekort og får 3 klip, bliver du frakendt retten til at få kørekort. " og sat sammen med "Hvis du har taget kørekorttil almindelig personbil eller motorcykel for mindre end 3 år siden, får du kørselsforbud allrede efter 2 klip inden for 3 år." Vil det sige at har man fået 2 klip inden man tager kørekort, så må man gerne tage kortet, fordi man endnu ikke er frakendt retten til at erhverve kørekort. Den bliver først frakendt ved det 3 klip. Men når man så har fået kortet og er ny bilist, så frakendes man kortet efter 2 klip... altså man kan få lov til at tage kortet for så at få direkte kørselsforbud??? Ja undskyld men jeg sidder og venter på en databasekørsel og keder mig vist lidt. :flov:

Besvaret

Nu har jeg grublet over den med de udenlandske biler på danske plader bliver hele natten, jeg fatter simpelthen ikke hvad de mener...Er der slet ingen bud?

Besvaret
hvordan kan et udenlandsk køretøj være udenlandsk hvis det er på danske plader????? udleverer de "ferie" plader ved grænsen;)
Politi(ker) logik .... alle køretøjer er jo udenlandske, dvs. importerede og skal derfor på danske plader hvis man bor i DK. Altså, man må ikke køre på japanske plader hvis man ejer en toyota, eller tyske plader hvis man ejer en BMW. :) Eller... måske det er noget helt tredie ?? :rolleye:
Besvaret

Nope....eller... øh.. ja, politiet/politikerne ER ikke for smarte :) Gad vide hvad de vil svare ?? Jeg kunne godt tænke mig at se svar på det med kørekortet.... der er garanteret ikke nogle der har tænkt så langt...

Besvaret
Gad vide hvad de vil svare ?? Jeg kunne godt tænke mig at se svar på det med kørekortet.... der er garanteret ikke nogle der har tænkt så langt...
Tak Palle det tager jeg som et kompliment;) Men det var også en tung databasekørsel igår...
Guest Supermule
Besvaret

Cykler § 15. Udenlandsk cykel skal være forsynet med bremse, som kan bremse cyklen på en sikker, hurtig og virksom måde, rød refleksanordning, som kan ses bagfra, samt sådanne anordninger, at cyklen fortil kan vise et hvidt eller gulligt lys og bagtil et rødt lys. Udenlandsk cykel skal desuden være forsynet med en klart lydende klokke, som skal være anbragt på styret. Cyklen må ikke være forsynet med andet signalapparat...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...