os_123 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Skrevet September 28, 2005 Hej Alle, Her er planen: At udvide nuværende DK firma på svenske side, find et sted at bo og flytte familien og drive begge firmaer fra SE Jeg har et momsregisteret firma og bor i Kbh. Firmaet aktivitet kan udvides på den svenske side og da vi efterhånden er overbevise om at familie med små børn vi have det bedre i Sverige, vil jeg igangsætte ovenstående. Firmamæssige overvejelser: Har hørt at man enten kan starte et nyt firma i SE eller køre den som filial af den danske. Hvad med at drive firmaerne som et selskab eller en del af et selskab. Hvor skal selskabet så dannes på DK el. SE siden. Skal køres hver for sig eller som et selskab. Går ud fra DK siden betaler moms og skat i DK og SE siden betaler moms og skat i SE. Hvad med privat, så længe den ikke køres som et selskab, til hvem skal jeg betale skat mv. når bor i SE, har både firma i SE og i DK. Bopæl og familien: Hvor skal vi flytte hen så, først hensyn til familien og børnene, desuden firmamæssigt og kørelser mellem DK og SE. Hvor er bedst; Malmo, Lund, Lomma el. evt. et andet På forhånd tak / Oscar
BS Besvaret September 28, 2005 Rapporter Besvaret September 28, 2005 Bopæl og familien: Hvor skal vi flytte hen så, først hensyn til familien og børnene, desuden firmamæssigt og kørelser mellem DK og SE. Hvor er bedst; Malmo, Lund, Lomma el. evt. et andet Hvad der er bedst er kun dig der kan svare på. Du må over og kigge på områderne og kigge på hvad du kan få af huse også ud fra den følelse det giver dig bestemme hvor du og familien vil bo. Held og lykke med projektet.
anton Besvaret September 29, 2005 Rapporter Besvaret September 29, 2005 Vedrørende det firmamæssige er det uden nogen som helst tvivl en god idé at smide penge efter en revisor med kendskab til regionen - de penge er givet godt ud og tjent ind igen i forhold til hvad du umiddelbart kan finde frem til af konstruktioner, fordelinger og afregninger af skat og moms. Vedr. det familiemæssige bor vi selv i Arlöv mellem Malmö og Lund, og vi har et kvarters kørsel til betalingsanlægget. Børnene har det uden tvivl bedre i S end i DK, så det er bare stedet du skal finde - børnene klarer sig fint overalt.
Guest carspar Besvaret September 29, 2005 Rapporter Besvaret September 29, 2005 Spörgsmålet har jeg svaret på via din mail. Til andre et det selvfölgelig ikke til at svare på direkte. Jeg henviste til Almi.se der har en del ivärksätteraftener i skåne, der bör man nok starte med at komme. Det er et 3 timers arrangement og informerer nye ivärksättere eller folk der tänker på at starte op. Hvis man skal have firmaaktiviteter i begge lande skal man have hovedfirma i det ene land og minimum en filial i det andet land også selv om det er et personligt ejet firma. Hovedfirmaet laver et fuldt årsregnskab, men betaler kun moms og skat af de aktiviteter der foregår i landet hvor selskabet ligger. Filialen aflägger årsregnskab for de aktiviteter der foregår i filialens land og afregner mosm og skal efter dette. Vi havde en foredragsaften, med netop en foredragsholder fra Almi for et stykketid siden, der fremlagde Almi de punkter de havde på deres sädvanlige ivärksätteraftener, samt vi fik lejlighed til at diskutere den del der vedrärer at man også havde aktiviteter i DK. Det blev dog mere en diskussionsaften, men efter min mening en god aften. Men hold öje med Almi's informations träffer, de körer hele tiden og med mange hver måned i skåne.
os_123 Besvaret September 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 29, 2005 tak for jeres reply, arbejder lidt videre på de nævnte punkter og vender tilbage med evt. status /Mvh
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu