Guest Bøf Skrevet October 1, 2005 Rapporter Skrevet October 1, 2005 Gælder de samme aktiebeskatningsregler for os "begrænset skattepligtige" som almindelige skattepligte (dem der bor i DK) ? Told/skat er lukket i weekenden
ClausN Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Her er den forklaring jeg har fået.: Aktier købt og solgt med fortjenste i DK, bliver beskattet fuldstændigt som normalt. Køber man derimod sine aktier i Sverige og sælger dem med fortjenste, skal de bare opgives på ens svenske inkomstdeklartion fra Skatteverket, og man vil blive beskattet med ca. 30%.
Kim H Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Her er den forklaring jeg har fået.: Aktier købt og solgt med fortjenste i DK, bliver beskattet fuldstændigt som normalt. Køber man derimod sine aktier i Sverige og sælger dem med fortjenste, skal de bare opgives på ens svenske inkomstdeklartion fra Skatteverket, og man vil blive beskattet med ca. 30%. Den tror jeg ikke holder. Når man forlader Danmark betragtes ens aktiebeholdning som solgt. Eventuelt kan beskatning af fortjeneste komme på tale. Herefter er aktier "svensk" kapital - og svenske regler gælder. Betyder bl.a. at du skal betale udbytteskat i SE. Kan ikke påstå at jeg kender reglerne i detaljer, men ovenstående er vist korrekt.
ClausN Besvaret October 2, 2005 Rapporter Besvaret October 2, 2005 De aktier jeg havde i DK, inden jeg flyttede til SE har jeg solgt mens jeg boede i herovre. Og jeg blev beskattet af fortjenesten i DK. Det er jo en "dansk" indtægt. Aktierne har jo hele tiden ligget i et dansk depot.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu