Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej alle sammen nu skal min lille felix snart i förskolan og det er jo rimeligt stort når den første skal væk fra mamma og ud i den store verden. Har siddet og bladret lidt rundt herinde, da jeg pludselig blev helt klam op og ned ad ryggen over noget jeg havde hørt. ...Men fandt da heldigvis ud af at forskolan og dagis er det samme... troede pludselig det var en slags "legestue" min søn stod skrevet op til, et sted hvor vi kunne komme med ham og synge eller møde andre børn... puha.. det er det rigtige han er skrevet op til. nuvel, har jo nogle spørgsmål.. det såkaldte öppet förskola, er det noget hvor man kan komme på besøg før den store dag eller? når der står i reglerne at hvis forældrene arb fuld tid kan man få pasning i fuld tid,, hvor meget er fuld tid ifølge de svenske normer så? Er der nogle der kan rekomandere en god barnepige i Oxie og hvad er den generelle betaling for en sådan herovre? med venlig hilsen og med håbet om et svar Lena og Felix

Besvaret

Öppen förskola er for de børn som ikke går i almindelig dagis, men f.eks går hjemme ved forældrene. De har så mulighed ca. 2 gange om ugen at komme i öppen förskola sammen med forælderen, for at lege med andre børn, synge sange osv. det man mange steder i dk kalder en "legestue". Der findes ikke nogen almen öppen förskola i Oxie i øjeblikket, men kirken har en slags öppen förskola tirsdag og fredag, tror jeg det er. Hvis du gerne vil på besøg i en förskola (dagis) før din søn skal starte, så ringer du bare og aftaler et besøg, det plejer ikke at være noget problem. Fuld tid er den tid du arbejder, f.x. 37 1/2 time, plus transporttiden frem og tilbage fra arbejde. Hvis en af jer arbejder mindre, f.x 25 timer, så har barnet kun ret til dagisplads i de timer, plus transporttiden selvfølgelig. Jeg kender desværre ikke nogen barnepige i Oxie, men hvis du finder en må du gerne sige til :) kh Anna

• 2 weeks later...
Besvaret

Jag bor desvärre ej i Oxie men i Fosie. Ställer gärna upp som barnflicka och passar då helst barnen på dagtid. Är utbildad och har arbetat på förskola i flera år.Även erfarenhet av arbete som barnflicka/dagmamma i vårt eget hem.Goda referenser finnes av bla dansk familj. Hör gärna av dig om du vill veta mer. lejon@bolina.hsb.se

Besvaret

Hej Lena og Felix, Min kærste og jeg har lige været hele møllen igennem indskoling, barnpige osv osv, de 2 indskolings uger er meget individuelle efter barnets behov og nok også dagis, de lavede en plan for vores barn, og den blev så ændret efter 2 dage, idet hun klarede det fint at være væk for os.... øv.. :), eller det er jo godt. Men de regulere denne plan alt efter hvor godt det går. De starter i det små og optrapper timerne så barnet har en fuld dag de sidste dage i indskolingen. Men som sagt det er i vores tilfælde. Med barnepige er vores erfaringer at det koster ca +60 i timen alt afhængig hvad det er I søger. Hvis I har nogle andre spørgsmål kan I altid få vores nr så I kan ringe, for at få ro i maven :) mvh Karin og Ronni

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...