Jønsson Skrevet October 16, 2005 Rapporter Skrevet October 16, 2005 Nogen der har styr på opsætning af parabol?
BS Besvaret October 16, 2005 Rapporter Besvaret October 16, 2005 Nogen der har styr på opsætning af parabol? Har så meget styr på det at jeg ved det ikke er til at gøre på øjemål. Derudover hvis du bor i lejlighed skal du nok lige checke op med din bolig forening om det er tilladt at sætte op.
splint Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Hej Jønson At sætte en parabol op er slet ikke så svært. Som udgangspunkt sørger du for at parabolen peger stik syd. Dernæst tipper du den ca. 24 grader bagud. Alt efter hvor man bor. Desuden er det muligt at købe satelitfinder. En ganske simpel og billig anordnin, som eksempelvis via lyd angiver at du nærmer dig en satelit. Dvs. jo højere lyd des tættere på er du.
Ronal Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Det lyder som om splint har lyst til at komme forbi og sætte min Wavefrontier toroidal med 4 LNBér op på øjemål, og derved opnå det bedste signal på alle LNBér. :)
splint Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Hej igen Ronal Jeg har sat en parabol op for en kammerat med 3LNB hoveder og fremgangsmåden er den samme som hvis der kun er et hoved. Du skal regne med at det beslag hvor LNB'erne sidder på er formet til formålet. Jeg mener de har en let inadgående bue. Alt efter hvilke satelitter du er interesseret i at få fat i, så kan du jo eksempelvis starte med at finde Hotbird satelitten. Denne er nem at finde da signalet er kraftigt. Dernæst skal man bare flytte skærmen ganske stille og roligt til man finder de satelitter man nu vil se. Det er ikke særligt svært og desuden sparer du nok en 1000-1500 kr på et tekninkerbesøg. Jeg syntes du skulle prøve og går det helt galt så find en prof. Ville gerne sætte den op for dig, men bor ikke i SE endnu.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu