Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle, Nu forstår jeg ingenting, hvor tit skal ens bil synes i Sverige???? Vores lille glade blå klistermærke på bagnummerpladen siger "5", er det mig der er helt stiv eller betyder det ikke at bilen først skal synes i maj 2006???? Jeg har lige fået et brev fra bilsyn hvor de har booket en tid til mig d.18 jan 2006, VI HAR LIGE SYNET BILEN I AUGUST 2005 /&!"/(!"()#?!")/(#?() :cry: Mvh. Johan

Guest Palle...
Besvaret

Klistermærket viser kun hvornår der skal betales vejskat. Det sidste nummer på nummerpladen indikere hvornår bilen skal synes. Da jeg solgte min bil var den synet i august, men havde syns periode fra september til og med december. Dvs, den nye ejer kunne køre den til syn mindre end en måned efter sidste syn. Dette har primært betydning hvis man avställer bilen om vinteren. Kig på www.vv.se for mere information

Besvaret

Må give Palle ret, nummeret på dit farvede klistermærke angiver kun den måned hvortil skatten er betalt. I dit tilfælge maj 2006 (blå=2006, rød=2005 og grøn=2004, de går jo nok å omgang men det er de farver vi har været igennem..) Nye biler skal synes første gang efter 3 år herefter 2 år og derefter hvert år.. (så vidt jeg husker)

Guest Palle...
Besvaret

Her er linket du skal bruge www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/c377abcde387c4aec125689c003bd53e/080529f93c4db503c1257030004e24dc!OpenDocument

Besvaret
Ja men igen jeg havde den jo til syn i August.........der er sku da ikke gået et år endnu. :)
Men hvorfor røg den til syn i august? hvad er dit sidste ciffer i nummerpladen?
Guest Palle...
Besvaret
By the way så hedder de tre sidste tal i nummer pladen "382" altså skal den være synet inden feb 2006??
Nej, skal være synet inden 1. maj
Besvaret
By the way så hedder de tre sidste tal i nummer pladen "382" altså skal den være synet inden feb 2006??
Ha du er for hurtig, nej "2" er perioden fra December til april, med kørselforbud fra 1 maj. Se Palles link.
Guest Palle...
Besvaret
I er så seje' date=' men så skal du jo bare synes inden Maj 2006..............Right??? :confused:[/quote'] Nej...ikke DU, men bilen .... :lol:
Besvaret
???? Ok you lost me.........
Eftersom der er 10 mulige slutcifre og 12 måneder på et år kan du ikke regne med at "7" er juli som eksempel. Desuden er synet inddelt i perioder af et par måneder.
Besvaret
I er så seje' date=' men så skal du jo bare synes inden Maj 2006..............Right??? :confused:[/quote'] Ja er bilen ikke synet inden slutningen af april så får den kørselforbud 1 maj..men hvorfor har du synet den i august det fatter jeg stadig ikke..
Besvaret
Ok jeg tror at jeg fik den, denne gang.......... Tak for de hurtige svar, jeg giver en Øl til julefrokosten hvis i kommer med :th2: :love2:
Ikke for mange øl til Palle, han er jo en ældre herre.
Guest Palle...
Besvaret
Ja er bilen ikke synet inden slutningen af april så får den kørselforbud 1 maj..men hvorfor har du synet den i august det fatter jeg stadig ikke..
Det er jo ikke sikkert han har været opmærksom på at der har været kørselsforbud. Han er vist ikke den første dansker der har lavet det nummer (migselv inkl.) Da jeg købte min bil, var den synet 11. august, og skulle så synes igen inden februar. Dvs... mellem september og 31. januar. Bilen var registreret for 1. gang i SE året før, og havde så stået avställd under vinteren...Ejeren kunne ikke få den i trafik før den var synet, og det blev den altså så i august og derefter sat til salg... Der kan være mange forklaringer på hvorfor den er synet i august. Hvis den nu har stået avställd hos en forhandler, så skal den synes inden den kommer i trafik igen, hvis den har stået "over perioden"
Besvaret

Hov en lille kommentar, du skal vist ombooke din tid via bilprovningen.se hvis du ikke har tænkt dig at møde op til den du har fået tildelt.. Det kan du gøre online.

Besvaret
Har du sådan et gratis øl filter på så du får besked hvergang at der er nogen der skriver det??? :lol:
Jep, jeg har sådan et "omvendt Smart Filter" installeret på min pc.. Visse ord skal blot skrives, og siden popper op på min skærm med det samme ;)
Besvaret
Johan... glæder mig til øl.... :thumbup: Moerke... flet næbbet :laugh:
Hov hov, må vi lige få kammertonen tilbage... jeg siger det jo bare for at skåne dig, Palle. Så du kan holde til at gå i byen med de unge drenge.. Iøvrigt kan du indløse min øl, jeg kommer ikke med.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...