Guest jxhab Skrevet November 10, 2005 Rapporter Skrevet November 10, 2005 Fra www.bt.dk - Kilde: ritzau -- I Danmark brokker pendlere sig over DSB's daglige forsinkelser. I Sydafrika tager pendlerne mere hårdtslående midler i brug. Ikke alle togpassagerer er så disciplinerede som DSB's, når tog er forsinket. Sent onsdag stak rasende passagerer ved en station nær Soweto i Johannesbug, Sydafrika, ild til 28 togvogne, fordi deres tog var 20 minutter forsinket. De materielle skader løber op i 200 millioner rand, ca. 189 millioner kroner, sagde Metrorail, det statsejede togselskab i Sydafrika. Regeringen i Sydafrika er på det seneste blevet heftigt kritiseret, fordi jernbanerne ikke fungerer. Dels er der meget kriminalitet i de offentlige tog, der ofte bruges af fattige, som ikke har råd til at have bil, og dels er der dagligt store forsinkelser. /ritzau/ --
spinner Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Jup, og nogen lignende udspillede sig i Argentina for ikke så forfærdelig længe siden: Pendlere amok i Argentina: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=398914/ Personligt er jeg oppe på 14 arbejdsdage i træk, hvor jeg ikke er kommet på arbejde til tiden ... Mindste forsinkelse ~10-15 min. (Er jo ikke længere at betragte som en forsinkelse) - max. ~1t10min. Glææææder mig til at få lov til at køre i stedet...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu