elpedro Skrevet November 13, 2005 Rapporter Skrevet November 13, 2005 Jeg har ikke kunnet finde svar på dette spørgsmål nogen steder. Kan det svare sig at indregistrere sin gamle værdiløse bil i Sverige, fremfor Dk? Vi har en gammel Fiesta anno 1992. Den kører jätte fint, og vi synes jo egentligt nok at vi kan køre i den det første stykke tid i SE (flytter til Marts). Vi får helt sikkert ikke noget tilbage i afgift (tror anlægget er det mest værdifulde i bilen), men spørgsmålet er om svensk indregistrering og årlig afgift er så meget billigere end dansk, at det kan betale sig? Bilen skal til syn i Dk til august, og rusten begynder nok at gøre det lidt svært at komme igennem, så måske på den baggrund at det kunne betale sig at gøre den svensk? Så vidt jeg forstår er de svenske syn meget mindre end de danske? Nogen erfaringer med den slags? Jeg ved at vi kan beholde den på danske plader i et år, og det er jo nok den mest realistiske løsning... Takker Peter
NGO Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Hejsa. Hvis du er sikker på at bilen ellers kan gå gennem et svensk syn uden problemer, kan det, økonomisk nok godt betale sig at beholde den. Du skal dig nok ikke regne med at bilprövningen bare er en formalitet på en ældre, rusten, import bil. Har en kollega der dumpede første gang med sin medbragte. De går vist ret meget op i målingen af bilens forureningen herovre. Syn af en nyimporteret bil (1-gangs syn) bliver vist også gjort med lidt større grundighed, end det årlige rutine syn. Dertil skal du selvfølgelig være sikker på om jeres gamle "spand" som måske i mange år kun har kørt korte ture inde i kbh, nu kan holde til at køre over broen hver morgen. (jeg ser nok 2-3 ældre biler med katastrofeblinket tændt oppe på broen, iløbet af en gennemsnits uge) Anbefaling: Undgå besværet og sælg den i den blå avis eller noget lignende og køb noget det passer til jeres nye behov, så snart i kommer hinsidan.
elpedro Besvaret November 14, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 14, 2005 Tak for svaret. Din anbefaling er nu også det vi helst vil, men det kan blive nødvendigt at bruge den gamle lidt tid. Men så bliver det nok på danske plader. Takker...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu